מעיין חג'בי, חולצה אדומה (צילום: איתן טל)
"אני כנראה הזמרת הדתייה היחידה בארץ שיש לה אישור מרב. אין עוד דברים כאלה". מעיין חג'בי | צילום: איתן טל

מעיין חג'בי, בוגרת עונה 6 של כוכב נולד, הוציאה השבוע את "זה הלב", סינגל ראשון מאלבום הבכורה שלה. השיר, שיר הודייה לבורא עולם, מתאים מאוד לאורח החיים הנוכחי של חג'בי, שבשנתיים האחרונות התחזקה מאוד בדת, מגדירה את עצמה דתייה ואף זכתה לדבריה לאישור מיוחד מרב מקובל כדי לשיר, עובדה שעוררה הדים וויכוחים רבים בקרב דתיים ושאינם דתיים, שתהו על פשר ההיתר ההלכתי.

"יש בעיה כי 'קול באישה ערווה'", מודה חג'בי, "אני כנראה הזמרת הדתייה היחידה בארץ שיש לה אישור מרב, אין עוד דברים כאלה. ובאמת קיבלתי היתר מרב מקובל מבני ברק, שלא אחשוף את שמו כדי שלא לעורר סביבו מהומה. זה נשמע לא הגיוני ואני מבינה את הבלבול, אבל צריך לראות את כל התמונה. אני חוזרת בתשובה ולא חרדית מלידה, לכן אי אפשר להעמיס עלי במכה הכל, את כל האיסורים. הרב אומר שבגלל שאני מוכרת מ'כוכב נולד' כזמרת דתייה שומרת מצוות ובגלל שצביקה הדר אמר בשידור שאני שומרת נגיעה אז כל הדברים האלה מחזקים ועוזרים בקידוש השם ולכן הוא נתן לי היתר בדיעבד. אם הייתי ניגשת אליו מבלי שהייתי מוכרת כזמרת לא הייתי מקבלת אישור. אבל הוא אומר שיש תרומה בהופעות שלי, כשדתייה עולה לבמה ושרה שיר להשם זה נוגע ומקרב".

-והשיר הוא שיר להשם.
"השיר שלי הוא שיר אהבה לבורא עולם, אבל יש לו גם משמעות אוניברסאלית כי אולי זה שיר של אלמנה לבעלה שנפטר, או מישהי ששרה לחבר שלה שהוא רחוק. חשוב לי שהשירים שלי יהיו גם כליים כי אני רוצה לדבר לקהל הרחב. יהיו באלבום שלי גם שירים יפים שלא קשורים רק לדת או לבורא עולם. אני לא יודעת אם יהיו שירי אהבה ספציפיים, אבל המטרה שלי היא לנגוע בכל הקהלים".

"הייתי רוצה להיחשב חרדית, אבל החרדים יתחרדו לשמוע את זה"

-עד כמה התקרבת לדת?
"התחלתי להתחזק וללבוש חצאיות כמה חודשים לפני האודישן הראשון ל'כוכב נולד'. מאז עברתי המון ויש לי עוד הרבה לאן לשאוף, אבל כן, התחזקתי מאוד. הייתי רוצה להיחשב חרדית, אבל כרגע מעיפה להגדיר את עצמי דתייה מאמינה מאוד. אם אגיד חרדית החרדים יתחרדו לשמוע את זה".

-מה את מקבלת מהדת?
"את ההבנה שרוב הדת והאמונה זה בעצם חיזוק המידות של האדם. יש את קיום המצוות, אבל העיקר הוא היחסים בין אדם לחברו, שלא ארגיש גאווה כאילו אני טובה ממישהו, שלא אפגע באחרים. לא התחזקתי כתוצאה מטראומה או שעמום בחיים, אלא זה האוכל לנשמה שלי. מצוות, צדקה וחסד גרמים לי להרגיש יותר טוב עם עצמי. זה הדבר האמיתי".

-את עושה חסדים?
"אני עושה שירות לאומי ככוח עזר סיעודי בבית החולים סורוקה. אני מטפלת בקשישים גריאטרים ובילדים חולי סרטן וזה נותן לי סיפוק. הקשישים מודים לך עשר פעמים כשאתה קושר להם שרוך בנעל, הם כאלה מתוקים. היה ילד קטן בן שלוש ממש חמוד וחברותי שהתחברתי אליו ולמשפחה שלו, שגרים בנתיבות, לא רחוק מהמושב שלי יכיני. היינו מדברים הרבה בטלפון, ממש נקשרנו. כשהילד נפטר זה היה מאוד עצוב ובמחלקה אמרו לי שאני חייבת לא להיקשר יותר מדי. דברים כאלה קורים וזה קשה אבל גם מחשל".

-בואי נעבור למשהו אופטימי. עד כמה ליופי החיצוני שלך יש חשיבות כזמרת דתייה?
"אני לא יודעת. אם הייתי גורילה שמנה ולא מטופחת עם פצעים בפנים אז ברור שהיו נרתעים, אבל זה לא משנה לדעתי. אני לא צריכה להיות על עקבים ועם מחשוף כדי שיאהבו את השיר שלי. אם אני שרה יפה יאהבו אותו גם בלי קשר לאיך שאני נראית".

מעיין חג'בי מחייכת (צילום: איתן טל)
"אם הייתי גורילה שמנה ולא מטופחת עם פצעים בפנים אז ברור שהיו נרתעים". מעיין חג'בי | צילום: איתן טל

-את אוהבת את בורא עולם, האם יש מקום בלב שלך גם לאהבה לגבר?
"אני עדיין לא מוכנה נפשית להכיר גבר, למרות שאני לא פוסלת מיד הצעות. אני צריכה עוד לחכות, שומרת נגיעה וכיוון שאני לא מוכנה נפשית לבית ומשפחה אז עדיף לא להיות בקשר עם בחור, כי אין טעם. בגלל שאני לא מרגישה מוכנה אז עדיף לחכות עם זה. מבחינת אבא שלי, שמנהל אותי כרגע כזמרת, שאני אתחתן בגיל 30. אבל כשאני מתחתנת אני מפסיקה לשיר מול גברים ועוברת לשיר רק מול נשים".

"לפני שחזרתי בתשובה לא ידעתי מה זה קשר עם בחור"

-הפסד שלנו הגברים. מה, לא תוציאי סינגלים לרדיו?
"כנראה שלא ואני מקווה שככה זה יהיה, כי חתונה זה יהיה ההישג הכי גדול שאפשר להשיג. האיסור על 'קול באישה ערווה' לא יסתדר עם השירה שלי כזמרת נשואה".

-וזה לא חסר לך, קשר עם בנים?
"לא. לפני שחזרתי בתשובה לא ידעתי מה זה קשר עם בחור. אני מבית מסורתי, אני לא בקיאה בזה, אין לי ניסיון בזה, אז אני לא יודעת אם זה חסר לי או לא. אף פעם לא היה לי חבר. לא הייתי מונעת, פשוט לא יצא".

-בזמנו השוו בינך לבין עפרה חזה ז"ל. פנו אליך שתגלמי אותה במחזמר?
"אבא שלי דיבר עם בצלאל אלוני והיתה מחשבה אבל העדפתי שלא להיכנס לזה כי לא ידעתי לגבי הופעות בשבתות וחגים. אני חושבת שמזל שלא נכנסתי כי הבנתי שהיו בעיות עם המשפחה של עפרה שהתנגדה למחזמר".

-היית רוצה להופיע כעפרה חזה במחזמר?
"לא יודעת, כי זה כולל משחק וריקוד ונראה לי קצת מתויג מדי. ההשוואה לעפרה לא מפריעה לי, אבל אני לא רוצה להיות מזוהה רק עם זה, כי אני גם לא יכולה. עפרה חזה היתה רק אחת, אי אפשר בכלל להשוות אותי אליה".

"קצת שכחנו מישראל בר-און"

-צפית בשתי העונות האחרונות של כוכב נולד?
"לא הקפדתי לצפות בכל תוכנית, אבל ראיתי. רוני דלומי ממש טובה ואהבתי גם את ראם כהן, ומהעונה האחרונה אהבתי את נאור אלבז, אור גלעדי ואבי בן אבו".

-הכל היה נראה אחרת אם היית עולה לגמר עם ליבי וישראל במקום כרמל אקמן?
"אני לא יודעת אם הכל היה אחרת. יש כאלה שהצליחו גם מבלי להיות בגמר, ולעומת זאת מישראל בר-און קצת שכחנו. הכל תלוי במה שהבן אדם לוקח ומשקיע עם הכוחות שיש לו, כי אחרי שיוצאים משם יש כאב ראש ורק רוצים לנוח".

-תוציאי השנה אלבום בכורה?
"בעזרת השם. אם ירצה השם".

-זה אחלה שם לאלבום - "בעזרת השם".
"נתת לי רעיון עכשיו".