מוקי בהופעה (צילום: ענבל צח)
" אני אסיר תודה על השנה הזו". מוקי בהופעה | צילום: ענבל צח

אחרי שנה מוצלחת במיוחד, עם האלבום והמופע "לב חופשי", יהיה מוקי אחד מכוכבי פסטיבל המוזיקה השנתי של העיר ראשון לציון, שם יארח על הבמה את אורית שחף ותום פטרובר מלהקת "היהודים".

"עוברת עלי שנה מצוינת מבחינת עשיה", אומר מוקי. "השירים עובדים, האלבום מוכר מעולה ויש המון הופעות. יש תקופות שהכל עובד, הכל נעים, החיבור מצויין והתגובות מעולות מהקהל, שהתרחב מאוד להמון מקומות חדשים. לגבי ראשון לציון, הופעות זה חוויה, ובטח ובטח עם אורחים מצויינים כמו תום ואורית שאני מכיר כבר שנים וממש מחזיק מהם. באופי שלי, במהות, אני איש של במה, שם אני חי. כל הזמן הופעתי, כל השנים, אבל השנה כמות ההופעות הולכת וגדלה כל הזמן, ממש יוצאת דופן ואני אסיר תודה. אני יודע להעריך את זה שדברים קורים טוב, כי אני זוכר מה שקורה כשפחות טוב. זה נותן עוד כוח ומוטיבציה וסיפוק שמה שאתה מאמין בו וחושב שטוב ונכון, אחרים מתחברים אליו בצורה חזקה. אז אני אסיר תודה על השנה הזו".

-מה עבד כל כך טוב?
"הכל מהכל. עניין של התכוונות פנימית נכונה. הרגשתי שזה מדויק, שאני מדייק את עצמי, מגיע משוייף, מגיע למקומות שאני רוצה להגיע אליהם מבחינה מוזיקלית, באמירה, בחיבור עם קהל. וגם אני עם עצמי יותר מדויק לי. זה לא פשוט, כי אין טריקים ואם היה לי פטנט הייתי מפעיל אותו כל הזמן. הפעם אני מרגיש מכוונן יותר. כמובן שדברים התחברו מבחינת התזמון - הסדרה 'מקימי', אחרי זה 'הכוכב הבא' והלהיטים ברדיו והאלבום, דברים התחברו, אני הייתי מוכן והמסביב היה מוכן".

-אפילו הספקת להשתתף בפרק הסיום של "רמזור".
"השיר מהסדרה הוא להיט גדול בהופעות. הקהל מאוד אוהב אותו".

מוקי בהופעה (צילום: ענבל צח)
על המלחמה: "כמו כולם בארץ הרגשתי את התסכול וחוסר האונים שמתלווה לסיטואציה המחורבנת" | צילום: ענבל צח

-אתה באופי שלך אדם ואמן פוליטי, מה הרגשת במלחמה?
"כמו כולם בארץ הרגשתי את התסכול וחוסר האונים שמתלווה לסיטואציה המחורבנת. גם אני מבין כמו רובנו שאין פיתרון קסם ואין מהלך אחד ברור שמסדר את העניינים. אני מתפלל, מקווה ומחזיק אצבעות שההנהגה הפוליטית שמובילה אותנו תהיה חכמה ועם ראייה לטווח רחוק, כדי להוציא את המיטב מהמצב הזה, כי ברור שהכרעה הרי אין כאן, זה ללכת מכות כל פעם מחדש, כל אחד יוצא עם פציעות, אוספים כוחות ומתחילים שוב".

-אתה זוכר משהו אחר?
"עצוב ומתסכל, אבל זה ככה כבר 66 שנה. זה החיים שלנו פה. אנחנו חיים בין השאר גם על החרב. מנסים להעשיר את חיינו ביצירה תרבותית, ויש בנייה של המדינה והתקדמות טכנולוגית, אבל זה תמיד פה על החרב. לא משנה מי התחיל, למה התחיל, צריך לראות איך אנחנו והם נוכל לצאת מזה ולצמוח מזה. גם כחברה, אני חושב שבמלחמה הזו נדלק פנס גדול שהאיר דברים שקודם לא ראינו, לטוב ולרע. מבחינה חברתית הייתה התגייסות, ערבות הדדית ותמיכה. חשבתי שזה נעלם ופה אמרתי - הנה יש סיכוי. מצד שני גם ראינו שנאה, התבמות ואלימות, שנובעים מתסכול, פחד וחוסר אונים. אלה עלולים להוביל, אם לא ניזהר, למקומות רעים. צריך לגדול למקומות טובים. וזה לא קשור לשמאל וימין. שמאל וימין לא תופס במצב הזה. צריך לנסות למצוא דרך לעזור ולשפר את המצב, כי אין מישהו עם פיתרון ביד".

-חטיפת הנערים והמבצע בעזה החזירו לרדיו את "ילד של אבא".
"לא עקבתי, אבל אני יודע שהשיר הושמע הרבה. מרגע שהוצאתי אותו הוא כבר של הקהל, והיום אני מבין את החיבור של אנשים אליו, שמגיע ממקום מאוד אישי ורגשי. בעיני זה לא שיר של מלחמות, אבל אפשר לגייס שיר לכל דבר".

חוה אלברשטיין פרומו (צילום: טלי שני)
"ארבע אחר הצהרים" בפסטיבל ראשון לציון. חוה אלברשטיין | צילום: טלי שני

פסטיבל ראשון לציון - כל ההופעות

פסטיבל המוזיקה המסורתי של העיר ראשון לציון יתקיים זו השנה ה-27 בחול המועד סוכות, 9 באוקטובר עד 14 באוקטובר, באתרים בולטים בעיר. הפקת המקור המיוחדת לפסטיבל תהיה "ארבע אחר הצהריים", מופע מחווה מיוחד במלאת 35 שנה לתכנית הרדיו המיתולוגית של גלי צה"ל. חווה אלברשטיין, מתי כספי, ברי סחרוף, אילנית, הפרברים, מאור כהן, אתי אנקרי , קובי אפללו, דנה ברגר, אמיר דדון, רונה קינן וקרולינה יבצעו ממיטב שיריהם ושירים ישראלים אהובים (היכל התרבות, 12.10).

הופעות נוספות שיתקיימו בהיכל התרבות: מוקי עם המופע "לב חופשי", שיארח את אורית שחף ותום פטרובר מלהקת "היהודים" (9.10). שלומי שבן יארח את שולי רנד ומיכה שטרית (14.10). יהודה פוליקר עם המופע העכשווי "מוזיאון החלומות" (13.10), ונורית גלרון במופע שירי אהבה חדש וחגיגי (11.10). המופעים בתשלום.

באמפי-פארק המחודש יופיעו: ריטה, שחוגגת 20 שנה ל"אהבה גדולה" (12.10) משה פרץ (14.10), וגידי גוב ודני סנדרסון שיארחו את אפרים שמיר, אלון אולארצ'יק, ומזי כהן, במופע שכבר הפך מזמן לחגיגית להיטי "כוורת" ו"גזוז" (11.10). המופעים בתשלום.

הופעות בכניסה חופשית: תזמורת צה"ל תופיע עם רמי קלינשטיין ומיטב שיריו בגן המושבה (13.10). באותו המקום יארח יואב יצחק את אבנר גדסי ורון שובל (14.10). בכיכר העירייה יופיעו: קרן פלס (13.10), שני יצהרי (14.10) ושירי מימון עם שמעון בוסקילה (14.10). ברובע הבילויים יופיעו עברי לידר (13.10) ומוש בן ארי (14.10). בבית העם יופיעו רבקה בר ואילנה כץ (13.10) והאחים אסנר (14.10).

מתי כספי, גיטרה, מחווה למתי כספי (צילום: נועה מגר)
"ארבע אחר הצהרים" בפסטיבל ראשון לציון. מתי כספי | צילום: נועה מגר

כוורת בפארק, דני סנדרסון, אפרים שמיר (צילום: רועי ברקוביץ')
"דני, גידי וחברים". דני סנדרסון ואפרים שמיר | צילום: רועי ברקוביץ'
ריטה בקיסריה (צילום: ענבל צח)
עשרים שנה לאלבום "אהבה גדולה". ריטה | צילום: ענבל צח

משה פרץ בנוקיה (צילום: אלוני מור)
משה פרץ | צילום: אלוני מור