אינדי נגב 08 אסף אבידן אדום (צילום: גילי גרשוני)
" זה כמו חלום אחד ארוך". אסף אבידן | צילום: גילי גרשוני

אמש התקיימה במועדון בארבי בתל אביב הראשונה מתוך שתי הופעות הפרידה של אסף אבידן והמוג'וז מהקהל הישראלי לפני צאתו לאירופה. באותה הזדמנות קבלו חברי הלהקה אלבומי זהב על מכירות יותר מ 20 אלף עותקים של "The Reckoning", ובישרו על סיום הקלטות אלבומם החדש, בו יתארח בין השאר שלומי שבן כנגן פסנתר. שבן אף עלה לבמה כנגן אורח במופע, וביצע עם אבידן כמה שירים מהאלבום שבדרך.

"האלבום מוכן", מצהיר אבידן, "קבלנו את המאסטר הגמור, והשלב הבא אחרי שנחזור מההופעות באירופה יהיה להשיק מופע עם שירים חדשים וכמובן להתחיל להוציא סינגלים לרדיו ואת האלבום עצמו כנראה בסתיו".

-עד כמה קשה היה להתחיל עבודה על אלבום חדש אחרי הצלחה גדולה כמו "The Reckoning"?
"בלהקה אני תמיד זה שמאמין במוזיקה מצד אחד, אבל גם שומר על סקפטיות מצד שני. כשעבדנו על האלבום הקודם, וכל חבר בהרכב גרד חסכונות ולקח הלוואות כדי שנוכל לממן אותו בעצמנו, הייתי משוכנע שמגיע לזה להצליח. ידעתי שאנחנו עובדים על משהו טוב. עדיין, אני מופתע בכל פעם מחדש לגלות כמה השירים נגעו באנשים וזה טוב מבחינתי. זה שומר עלי, להיות תמיד במצב של הפתעה ולא לקבל כלום כמובן מאליו. מה שקורה למוג'וז בחודשים האחרונים זה כמו חלום אחד ארוך, ואני מגן על עצמי בכך שאני מתכנס בבועה שלי וקצת מביט על הכל מהצד. ממקום כזה הרבה יותר קל לי פשוט להמשיך לכתוב שירים ולהיכנס לאולפן ברגע שיש מספיק טובים".

"האלבום החדש מורכב ועמוק יותר"

"טכנית, אין ספק שהצלחה מסחרית מאפשרת תנאי עבודה טובים בהרבה", מוסיף בסיסט המוג'וז רן ניר, "אחרי שכיסינו את ההשקעה באלבום הקודם פתאום אפשר לממן יותר שעות אולפן, להביא אורחים כמו שלומי שבן, לעשות עוד טייק ועוד מיקס בלי לחשב כל הזמן בראש כמה זה עולה. לא השתוללנו. האלבום החדש בהחלט ממשיך את הקו האופייני של המוג'וז אבל הוא גם מורכב יותר, עמוק יותר. לקחנו אלמנטים שקהל אהב ב 'The Reckoning' והרחבנו אותם".

אין תמונה
"המטרה היא קודם כל לחוות את המהות של הרכב רוק בדרכים". אבידן והמוג'וז

בימים אלה מתכוננים כאמור אבידן והמוג'וז לסיבוב הופעות אירופאי ראשון שעתיד להימשך שלושה חודשים ויכלול הופעות במועדונים קטנים לצד אירועי מוזיקה ענקיים המושכים אליהם מדי שנה קהל רבבות. ב 14 במאי יחל הסיבוב בהופעה בפסטיבל "Great escape" בברייטון באנגליה. אירוע המוקדש לאמני רוק חדשים מכל רחבי אירופה במטרה לחשוף אותם לקהל הרחב. בהמשך מתוכננת הופעה ב 12 ביולי בפסטיבל ZMF בגרמניה, בו יופיעו גם הפריטנדרס, ג'ייסון מרץ, יו.בי 40, ג'וס סטון וסינדי לאופר. ב 16 ביולי תתקיים הופעה בפסטיבל Latitude בסאפורק בבריטניה בו יופיעו השנה גם ניק קייב והבד סידס (אבידן מסרב לאשר, אך השמועות הן שקייב כבר בחר בהרכב הישראלי לפתוח את הופעתו), גרייס ג'ונס, הפט שופ בויז, The Doves, ניוטון פולקנר, בל וסבסטיאן ועוד רבים. ב 8 באוגוסט תתקיים הופעה בפסטיבל Taubertal ברוטנברג בגרמניה לצד מיקה, The Hives, ניו מודל ארמי, הקרדיגנז, הקיור, סיסטרס אוף מרסי וטרביס והרשימה עוד ארוכה.

"נחמם בחו"ל אמנים מהליגה הכי גבוהה"

"אני לא יכול עדיין לחשוף אלו אמנים רק נראה מרחוק, כי נופיע איתם באותו פסטיבל, ולצד אלו נזכה להופיע כאמני חימום רשמיים", אומר אבידן. "הדברים יכולים להתבטל ברגע האחרון רק בגלל שנציגי האמנים יקבלו רושם שאנחנו מנסים לעשות לעצמנו שם על גבם ואנחנו מעדיפים להיזהר. מה שכן, מדובר בליגה הכי גבוהה. יוצרים שבתור נערים שרק התחילו לעשות מוזיקה שמענו שירים שלהם והערצנו אותם, כך שעצם האפשרות להופיע איתם היא מבחינתנו הגשמה של חלום".

-המטרה בסיבוב ההופעות המתקרב היא לפרוץ לשוק הבינלאומי?
ניר:
"מבחינתי, המטרה היא קודם כל לחוות את המהות של הרכב רוק בדרכים. נסיעות של שעות בואן בדרכים לא דרכים רק כדי להגיע למועדון קטן, לנגן מול כמה עשרות אנשים ערב אחד, ובפסטיבל ענק מול אלפים בערב שאחרי".

אבידן: "מתבקש שהשלב הבא יהיה לגשש בחו"ל. עד עכשיו היה רק ביקור קצר בניו יורק אבל רוב הפידבקים שכבר קיבלנו מחו"ל, כולל הביקורת שכל כך הרבה ציטטו, שקראה לי 'המשיח החדש של הרוק', נעשו דרך אנשים שנכנסו לעמוד המיי ספייס שלנו. האינטרנט זה כלי מדהים, אבל אין תחליף למגע פיזי ישיר עם קהל. ברור שבמקביל אנחנו גם לוקחים איתנו את המאסטר של האלבום החדש ומקווים לנהל מגעים על הפצה בינלאומית של 'The Reckoning'".

"יש תחושה של "הראנו לכם' מול חברות התקליטים"

-בעקבות אלבום הזהב, וההישגים שלכם, יש בכם עכשיו תחושה של "הראנו לכם" לחברות התקליטים?
אבידן:
"זו מערכת יחסים מורכבת, כי אנחנו עדיין צריכים שיתוף פעולה של החברות הגדולות בהפצה. בגדול, הייתי רוצה לחשוב שההצלחה שלנו תהפוך מסר למוזיקאים צעירים. שיקומו ויעשו את הקטע שלהם לבד, ושאף אחד לא יגיד להם מה הם שווים. הנה, זה אפשרי".

ניר: "אבל אם השאלה מתייחסת לחברות התקליטים בארץ אז אנחנו חייבים לומר 'כן'. יש לנו תחושה של 'הראנו לכם', עשינו את זה גם בלי העזרה שלכן".
אסף אבידן והמוג'וז יקיימו הופעת פרידה שנייה ואחרונה הערב (יום ו') ב-22:00 במועדון בארבי בתל אביב.