יונתן גולדשטיין הופעה הדג נחש (צילום: רועי ברקוביץ')
"אולי נקרא למופע הזה 'ממשיכים לפזול'". הדג נחש בהופעה | צילום: רועי ברקוביץ'

שאנן סטריט ו"הדג נחש" יתארחו מחר (שישי, 15.5) בהופעה מיוחדת של "מאסטרו" אבי לייבוביץ' והאורק סטרה שלו, במסגרת פסטיבל הג'אז שייערך בתיאטרון גבעתיים. על הבמה צפויים "הדג נחש", שכזכור מתהדרים בהרכב מלא של 7 נגנים וחטיבת כלי נשיפה משולשת, לפגוש את ה"אורקסטרה" של לייבוביץ', המונה 13 נגנים. החיבור בין שתי הלהקות צפוי ליצור פיצוץ חיובי של היפ הופ, ג'אז, fאנקי ונשמה.

"אבי לייבוביץ' הוא חבר ותיק שלנו, שכבר התארח בהופעות שלנו בעבר", אומר שאנן סטריט, כמובן שההפקה המוזיקלית שהוא עשה לאלבום הסולו שלי, שיצא לפני שנה, חיזק בינינו את הקשר".

-איך יקרה החיבור בין ההרכבים?
"אנחנו רוצים לשבור את שיא העולם במספר האנשים על במה, במובן של 'כל המוסיף הרי זה משובח'. שיתוף הפעולה הזה מעשיר את השמחה, הצליל והאופקים של שני ההרכבים. כל אחד מביא את שלו ושנינו מרוויחים. זה מרגיש אחרת בגודל הזה . יש יותר נפח של נשפנים. בכלל ב'דג נחש' כשיש הזדמנות אנחנו שמחים שיש עוד אנשים על הבמה. כיף לארח ולהתארח ויש מקום לכולם".

"אנחנו משויכים לז'אנרים רק כי מקטלגים אותנו"

אין תמונה
"אנחנו לא רק היפ הופ והם לא רק ג'אז". אבי לייבוביץ' והאורקסטרה

-הקשר בין היפ הופ לג'אז הוא במבחינתך בחופש ובאלתור שיש בשניהם?
"יש חיבור בין הז'אנרים האלה עוד מלהקות כמו 'ג'אז מטאז', עוד מראשית ימי ההיפ הופ ומלהיטים כמו 'קנטאלופ', שהיה להיט גדול, ככה שזה לא דבר חדש. להגיד ש'הדג נחש' היא רק היפ הופ וה'אורקסטרה' רק ג'אז זה חוטא לאמת. אנחנו משויכים לז'אנרים רק כי מקטלגים אותנו. הם הרבה יותר מג'אז ואנחנו יותר רחבים מהיפ הופ. יש משהו מאוד טבעי כששני הרכבים שמחפשים ופוזלים נפגשים וצריכםי לפזול אחד כלפי השני. אולי נקרא לזה ככה, 'ממשיכים לפזול'".

-אילו שירים תבצעו יחד?
"בהופעה אנחנו צפויים לנגן את 'רגאיי הבטלן', שהקלטנו לאוסף 'עבודה עברית 2' וכבר בוצע במופע של 'עבודה עברית' בפארק עם אבי כמנהל מוזיקלי, את 'לא פראיירים' ואת 'סיטי' מהאלבום שלי, ועוד שיר שאני לא זוכר כי לצערי אני כבר זקן, הייתי השבוע בן 38".

-אתה לא נראה.
"אולי ב 39 אראה בן 45. זה הגיל האמיתי"

"הקלטנו חומרי גלם יפים וייצא אלבום סבבה"

-גיא מר מ"הדג" מוציא גם הוא אלבום. יהיה גם שיר שלו?
"הפעם זה לא יקרה. הדיסק שלו יוצא עוד מעט וכולנו כמובן מפרגנים. נמצא את ההזדמנות בעתיד לשלב שיר שלו".

-מה קורה עם האלבום החדש של "הדג נחש"?
"סיימנו להקליט אלבום עם יוסי פיין לפני שבועיים והוא כרגע במיקסים. אני לא יודע מתי הוא ייצא, אנחנו חושבים על אפשרויות ועוד מוקדם לדעת. לטעמי הקלטנו חומרי גלם יפים וייצא אלבום סבבה, אבל זה כל מה שאני יכול להגיד כרגע".