לירז צ'רכי שוברת שתיקה בת שש שנים והוציאה השבוע את השיר "אל תסרגי לו סוודר", סינגל ראשון מאלבום שני שצפוי לצאת בהמשך השנה, כאמור 6 שנים אחרי אלבום הבכורה "לירז צ'רכי", שכלל את הלהיטים "אל תפסיק", "ריסים" ו"הכל יהיה בסדר".

את הקליפ מביים הארוס של לירז, תום אבני, ומי שמשתתפת בקליפ וגם עזרה לצ'רכי להיפרד מבעלה ולעבור לאבני היא סבתה רחל. "תום היה חלק בלתי נפרד מהתהליך המוזיקלי של האלבום הזה", אומרת צ'רכי. "הוא התחיל לכתוב והיה מאוד ברור שהוא יביים את הקליפ הזה". "אני גם הבמאי וגם הארט וגם רודה באנשים שיגיעו בזמן כדי שלא נפספס את אור השמש", משלים אבני את התמונה. "ככה זה כשעושים קליפ 'גרילה', הטאלנטית היא מספר אחת".

צ'רכי על 8 שנות ההפרש מאבני: "לא עניין של גיל אלא עניין של התאמה"

"כל ההפקה הזו היא שלי, בהשקעה עצמית, גם האלבום וגם הקליפ ואני גם קמה בשש בבוקר להכין לכולם סנדביצ'ים", אומרת צ'רכי. על הפרש הגילאים בינה לבין אבני, 8 שנים, היא אומרת: "זה לא עניין של גיל אלא עניין של התאמה".

באלבום החדש עבדה צ'רכי עם נבחרת של כותבים ומלחינים, ביניהם אהובה עוזרי, גלעד כהנא, רמי קלינשטיין, וכאמור סגיב כהן, רחלי שביט, דן תורן ויוני פוליקר. את השיר שהלחין קליינשטיין כתבה צ'רכי כשהיתה בת 20 עוד בזמן לימודי בבית הספר למשחק "בית צבי". בין השניים יש גם קשר משפחתי - קליינשטיין הוא כידוכ הגרוש של ריטה, שהיא בת דודתה של צ'רכי. "התקשרתי אליו ושלחתי לו את השיר והוא אמר לי 'זה שלך'", אומרת צ'רכי, "זו מתנה יפה לאלבום".

>> מירי מסיקה: אני רוצה לעשות אהבה עם כל העולם"