במבלפוט 1 (צילום: קתרין ברצ'ר)
"אימא שלי הייתה צועקת עלי ביידיש, בעיקר קללות". במבלפוט בפעולה | צילום: קתרין ברצ'ר

"כמעט כל המשפחה שלי כבר ביקרה בישראל, וחזרה מאוד מחוזקת מבחינה רוחנית", אומר רון ט'אל הגיטריסט היהודי של גאנז נ' רוזס, המכונה "Bumblefoot", בראיון בלעדי ל-mako. "אני מקווה שגם אני אוכל לבקר בישראל בקרוב. זה משהו רוחני שאני חייב לעשות. אלא שבגלל המחויבות שלי לגאנז, אני כל כך עסוק, שאין לי זמן לתכנן תוכניות משלי, בעיקר כי התוכניות שלנו כל הזמן משתנות".

ט'אל הוא כאמור יהודי, שאפילו יודע כמה מילים בעברית: "אני יודע להגיד בעברית 'אבא', אימא' ודברים שאימא שלי הייתה צועקת עלי ביידיש, בעיקר קללות". את בר המצווה שלו חגג במקביל לחג הנוצרי "האלאווין" בשנת 1982. "אני זוכר שכל החברים שלי כעסו עלי שהרסתי להם את ה'טריק אור קנדי' של החג, כי הם היו צריכים לבוא לבר מצווה שלי", הוא נזכר.

בימים אלה נמצא ט'אל יחד עם אקסל רוז ושאר חברי גאנז נ' רוזס בחזרות לקראת סיבוב ההופעות העולמי, שלפי פרסומים שונים צפוי להגיע ב-2 באוקטובר גם לישראל. "גם אני שמעתי על זה", הוא אומר. "אבל אין לנו שום דבר מאושר בנושא, אין לי שום מידע בנושא, אני מאוד מקווה שזה נכון. יש הרבה שמועות בכל הנוגע לסיבוב הופעות של גאנז נ' רוזס, שמגיעות אפילו לחדשות המרכזיות, ולכן אני ממליץ לכולם, עד שלא מתחילה מכירת כרטיסים לא להאמין לשום שמועה בנושא. אני מצטער להיום האיש הפסימי אבל זה העצה הכי טובה שאני יכול להגיד".

"שיניתי דברים באלבום 'דמוקרטיה סינית', בעיקר בגיטרות הקצב"

במבלפוט 3 (צילום: צ'אד בטקה)
הכיר את רוב שירי גאנז מלהקת קאברים בה ניגן | צילום: צ'אד בטקה

הרומן של ט'אל עם גאנז נ' רוזס התחיל בסוף שנות ה-80', כשניגן בהרכב קאברים ללהקה שהוציאה את האלבום הקלאסי "Appetite for distruction". כשהגיע לאודישן ללהקה, בזכות המלצה של ידידו, הגיטריסט הווירטואוז ג'וי סטריאני, כבר הכיר את רוב השירים. "לפני חמש שנים ג'וני המליץ עלי לאקסל כמחליף לבאקטהד", נזכר ט'אל. "נפגשתי עם אקסל, ניגנו ביחד ואחרי 3 שבועות כבר היינו בסיבוב הופעות, זה היה מהיר".

ט'אל היה גם שותף להקלטות האלבום האחרון והמדובר של גאנז "Chinese democracy", שנחשב ליקר בהיסטוריה. לדבריו השאיר את חותמו באלבום. "בהחלט שיניתי דברים, בעיקר בגיטרות הקצב. בהקלטות שכבר היו הגיטרה נשמעה נורא תעשייתית, ואני רציתי שהיא תשמע יותר בכיוון של רוק, ואני חושב שזה דחף את האלבום לכיוון יותר של רוקנ'רול".

ט'אל מתגורר בניו-ג'רסי' ויוצא לחזרות של גאנז נ' רוזס בלוס אנג'לס בהתאם לדרישות הבוס, אקסל. "אני פשוט עובר לגור במלון למשך 3 חודשים, שוכר רכב, ובא לעבודה כל יום", הוא מספר. במרץ האחרון הצטרף ללהקה הגיטריסטDj Ashba שהחליף את רובין פינק ("ניין אינץ' ניילז") "הוא בחור מצוין, ניגנו ביחד בחזרות האחרונות והיה ממש כיף, הוא מאוד מוכשר ויש לנו חיבור טוב".

"ניגנתי עם דאף מק'קגיאן, אין אצלנו 'טובים' ו'רעים' כמו שחושבים מעריצי גאנז"

במבלפוט 2 (צילום: קתרין ברצ'ר)
"הקרבתי סיבוב הופעות משלי בשביל הלהקה" | צילום: קתרין ברצ'ר

מלבד סטריאני, ט'אל מסתובב בחברת גיטריסטים ידועים אחרים. רק לפני כחודש ג'ימג'ם יחד עם דאף מק'קגיאן, הבסיסט לשעבר של גאנז, שנמצא כיום בסכסוך עם אקסל רוז. "זה היה כיף לא נורמלי", הוא אומר. "לא היה לזה שום קשר לגאנז. זה היה ערב סביב מוזיקה. ניגנו AC/DC, לד זפלין רולינג סטונס. אני יודע שיש מעריצים של גאנז שרואים בכל מה שקורה מסביב סוג של היאבקות בין "הרעים" ו"הטובים", אבל אנחנו כמוזיקאים לא רואים את זה ככה, אנחנו פשוט מנגנים ונהנים".

ט'אל ידוע גם בזכות הגיטרות המשונות שלו, במיוחד זאת בצורת כף הרגל, שמצדיקה את הכינוי "במבלפוט". "פעם הייתי בונה את הגיטרות שלי לבד, אבל היום Vigier עושים לי גיטרות מצוינות ומוזרות. ברזומה שלו כמוזיקאי עצמאי יש כבר עשרה אלבומי סולו ושיתופי פעולה עם אמנים כמו ג'סיקה סימפסון, מייק אורלנדו ואלבום הסולו של ג'ורדן רודס, קלידן להקת "דרים ת'אטר" שתגיע בשבוע הבא להופעה בארץ.

מתחזק קריירת סולו שזוכה למחמאות

ב-2008 הוציא ט'אל אלבום סולו בשם "Abnormal", שזכה לביקורות מצוינות, אבל מאחר וגם האלבום של גאנז יצא, לא הספיק ט'אל לצאת להופעות לקידום האלבום. "זאת הקרבה שאני עושה בשביל הלהקה", הוא אומר. "לא עשיתי שום תוכניות לסיבוב הופעות פרטי, כי קיוויתי שנצא לסיבוב הופעות עם גאנז נ' רוזס ולכן השארתי את הלוח זמנים שלי פתוח לתוכניות, ומאז אנחנו עושים חזרות.

"אני מחכה שכבר נצא לסיבוב הזה כי אני מאוד רוצה לעשות סיבוב סולו, אבל אני מפחד לקבוע תאריכים, שאצטרך לבטל במידה וגאנז יקבעו משהו באותו הזמן, כי החיים של הרבה יותר אנשים תלויים בזה (צוחק), אבל אני מקווה שבקרוב אני אוכל להתחייב ללוח זמנים משלי".

רון ט'אל "במבלפוט" יצר את המוזיקה לסרט הישראלי "תפר פתוח", קומדיית אימה רומנטית שביים איתן גפני. הקרנת הבכורה של הסרט תתקיים במוצ"ש, 13.6, ב"אוזן השלישית" בתל-אביב

עוד במוזיקה:

משה פרץ שר שלושה שירים ב"מנטה על הבוקר" של ערוץ 24 ופוגש מעריצות.

הקליפ החדש של מדונה, וגם: הפוסיקט דולז, R.I.O בלהיט החדש של הקיץ וג'רמייה.

אריק איינשטיין בראיון מיוחד: "לא אגיע למופע המחווה לכבודי".

מבצע תיסלם מיוחד: פתרו את החידון וזכו באוסף החדש של תיסלם.

להקת טייק ד'את מופיעה כליצני קרקס.

דניאל בן חיים בשיר חדש

ג'קו אייזנברג ומישל גוריאלשווילי יוצאי "כוכב נולד" השתתפו בערב כוכב נולד מיוחד של ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

הזמרת הקנדית לורינה מק'קניט ביטלה (או דחתה) את ההופעה בישראל.

וויטני יוסטון תוציא אלבום חדש בשם "בלתי מובסת" ב-1 בספטמבר