ערן צור מוציא אלבום גרסאות קלאסיות לשיריו עם ההרכב "אנסמבל מיתר". האלבום כולל גרסאות לשירים כמו "בלילות של ירח מלא", "תמונה אימפרסיוניסטית", "ערב ב' כסלו", "פרפרי תעתוע", "בעין הסערה", "המנון לאדישות" וקאבר לקאבר ל"נשל הנחש". לעיבודים אחראי זיו קוז'וקרו, מנצח האנסמבל. האלבום יושק בהופעה חגיגית שתתקיים במועדון רידינג 3 בנמל תל אביב ב-7 בפברואר יום חמישי.

"אני מבטיח הופעה מושקעת בטירוף, מי שיגיע לא יתאכב", אומר ערן צור. "אני מבטיח להיות שם", אומר אלישע בנאי, מגיש התוכנית החדשה "החשמלית", המשודרת בימי שני בשעה 22:00 בערוץ 24 במסגרת רצועת "אגף 24".

צור הגיע לאולפן של בנאי כדי לספר על האלבום החדש, וחשף שהוא מתעדכן במוזיקה חדשה באמצעות הפייסבוק. כמו כן ביצע באולפן את השיר "עלבון", כשהוא מלווה את עצמו בגיטרה בס בלבד.

ערן צור בראיון ל"טל פרי מ"גלובס"

"בחזרה עם נגני רוק יש בממוצע חמש שעות עבודה, מתוכן קרוב לשעה עוברת עד שכולם גומרים להכין קפה ולעשן סיגריה. לא שאני בא בטענות, אני עצמי לא מתנהל אחרת, אבל בעבודה עם הרכב נגנים קלאסיים יש בממוצע שלוש שעות, וחוץ מעשר דקות הפסקה כל יתרת הזמן מתרכזים בעשייה נטו". כך מתאר ערן צור את המפגש עם נגני אנסמבל מיתר, שאיתם הקליט את אלבומו החדש "ערן צור ואנסמבל מיתר", היוצא בימים אלה. האלבום כולל עיבודים חדשים למיטב שיריו בהם "בלילות של ירח מלא", "ערב ב' כסלו", "בעין הסערה", "תמונה אימפרסיוניסטית", "נשל הנחש", "פרפרי תעתוע" ועוד.

"באלבום האולפן האחרון שלי כבר הייתה נוכחות מורגשת של עיבודים תזמורתיים בחלק מהשירים", אומר צור. "המפגש עם אנסמבל מיתר היה, במקור יוזמה של פסטיבל הפסנתר שעבר, שבו העלינו מופע עיבודי מיתרים לשירים מוכרים שלי. נוצרה כימיה עם הנגנים, עם מנהל האנסמבל עמית דולברג ועם המעבד-מנצח זיו קוז'וקרו. מהר מאוד הבנו שיש רצון שלנו, וגם של הקהל, לחוות עוד ואז הרחבנו את הרכב הליווי לעשרה נגנים והוספנו שירים".

ערן צור (צילום: שרון דרעי)
זכה באחרונה בפרס ראש הממשלה על יצירתיות בלשון העברית. ערן צור | צילום: שרון דרעי

צור (48), שזכה באחרונה בפרס ראש הממשלה על יצירתיות בלשון העברית, מצטרף לרשימה מתארכת של אמני רוק מקומיים שהמציאו מחדש את הרפרטואר המוכר שלהם בעזרת הרכב קלאסי, ובדרך נחשפו לקהלים רחבים מאי פעם. כנסיית השכל העפילו רשמית לליגה הלאומית של שוק המוזיקה המקומי באלבום הכפול "אוטוביוגרפיה", שבו הקליטו מחדש את מיטב שיריהם בעיבודים תזמורתיים, ואהוד בנאי נהנה בימים אלה מהצלחתו הגדולה של אלבום ומופע על טהרת רביעיית מיתרים.

עדיין, צור, שכבר 20 שנה מהלך בהצלחה על קו התפר בין שוליים ומרכזי, מקפיד לשמור על פרופורציות. "חשוב לי שזה יצליח, שאנשים יאהבו מה שעשינו, ואם בזכות ההגשה הזו קהל יגלה שירים שלי מחדש - מה טוב", הוא אומר. "קשה לנבא כמה פעמים עוד נעלה את המופע, כי לתאם לוחות זמנים מול עשרה נגנים - זה לא קל. אם במהלך השנתיים הקרובות נגיע לעשר הופעות זה יספק אותי".

פנטזיה קטנה בכיוון קיסריה

- כנסיית השכל מילאו את אמפי קיסריה.
"קיימת פנטזיה קטנה בכיוון, כי אם כל הדרכים מובילות לרומא - אז הכי קרוב בארץ זה האמפי בקיסריה, אבל אני כבר מספיק שנים בעסק כדי לדעת שלא על זה קמה ונופלת קריירה של יוצר".

- איך אתה מסביר את המשיכה של רוקרים בארץ לז'אנר הקלאסי?
"זה לא שונה מהמשיכה של נגני האנסמבל לעבודה איתי. זו הפריה הדדית, בריאה ונכונה. הם רוצים להתלכלך קצת ואני רוצה להתנקות. הכול, כמובן, כמטאפורה כי בארץ גם הרוק'נרול לא באמת מלוכלך אבל עדיין יש בו משהו זרוק ומחוספס, גם כיצירה וגם כדרך חיים. "בז'אנר הקלאסי, קיימים התווים, שלפיהם אתה מנגן וזהו. אפשר להבין את הרצון של נגנים להשתחרר מדי פעם".

-אתה בדרך לאלבום מקורי חדש?
"אני בשלב הכתיבה. יש לי חדר עבודה באזור התחנה המרכזית הישנה בתל-אביב, ואני מסתגר שם כמה שעות ביום ומגבש אמירה מהרבה מילים וצלילים הנזרקים לאוויר. זה בהתהוות. הוא עדיין מחפש את עצמו".

*ערן צור ואנסמבל מיתר: חמישי (7 בפברואר), מועדון רדינג 3 בנמל תל-אביב