אין תמונה
חי בנוקיה. דמיס רוסוס

דמיס רוסוס יהיה ביולי הקרוב בן 64. במשך שנים הסתובבה שמועה שהוא כבר לא בין החיים, אבל העובדה היא שהזמר היווני האגדי יגיע להופעה ב-6 במאי בהיכל נוקיה בתל אביב עם מיטב לביטיו מכל התקופות. לקראת בואו לארץ ערך איתו אלי לפיד ראיון רדיופוני שישודר בשבת הקרובה ברשת ב'.

רוסוס נולד באלכסנדריה שבמצרים להורים יווניים שהיו אמנים חובבים. אביו ניגן בגיטרה ואמו שרה. הוא ואחיו נהנו להקשיב להם כששרו וניגנו. מהרדיו בקעו שירים איטלקיים וצרפתיים וגם אמריקאים, שהשפיעו על טעמו המוזיקלי.

לאחר שעברו הוריו ליוון שר וניגן רוסוס בלהקת ה "איידולס". היו אלה שנות ה-60', תקופת "להקות הקצב" ביוון. בהופעות במועדונים הכיר רוסוס את ונגליס, שניגן בלהקה אחרת ואת לוקאס, שניגן בלהקה שלישית. השלושה נפגשו לנגינה משותפת בהרכב "בנה של אפרודיטה". רוסוס שר וניגן בגיטרה בס, ונגליס ניגן בקלידים ולוקאס בתופים. יחד הבינו שיש להם שאיפות וחלומות משותפים להצליח מחוץ ליוון, בין היתר עקב המשטר הלא סימפטי ששרר במדינה.

ב-1967 עברו חברי הלהקה לצרפת והקליטו את להיטם הראשון "גשם ודמעות" שהיה באופן מיידי ללהיט ענק. לאחר מכן הגיעו הלהיטים "סוף העולם", "השעה חמש" ו"אביב, קיץ, חורף וסתיו". כשהבינו שהלהקה עומדת להתפרק הקליטו אלבום רוק מתקדם בשם "666", שהפך עם הזמן לפריט אספני.

לאחר שהתפרקה "בנה של אפרודיטה" ב1972-, פנה כל אחד מחבריה לקריירת סולו. ונגליס ככותב מוזיקה לסרטים ולאלבומי קונספט, כנגן קלידים באלבומי סולו ובשותפות לג'ון אנדרסון - סולן להקת "יס". ללוקאס הייתה קריירת סולו קצרה ודמיס רוסוס הקליט שירי אהבה רבים שהפכו ללהיטים, כמו , Forever and ever, Goodbye my love goodbye, From souvenirs to souvenirs, Velvet morning, My only fascination

מאוחר יותר חזר רוסוס לתחום הרוק, אך לא הצליח לשחזר את הצלחתו מאמצע שנות ה 70'. באמצע שנות השמונים התפרסמה בארץ ידיעה על מותו כביכול בתאונת מטוס. הסיפור האמיתי הוא שהמטוס שבו טס נחטף, אך רוסוס עצמו לא נפגע.

דמיס רוסוס בראיון אצל אלי לפיד, "כל ההתחלות", 1 במאי, שבת בבוקר, רשת ב'.