אדר גולד פרומו (צילום: דניאל קמינסקי)
"הייתי ילדה שמנה, ילדת מתוקים, ולא היה לי קל. ילדים זה עם בלי לב, לא חומלים על אף אחד". אדר גולד | צילום: דניאל קמינסקי

ביום שישי שעבר, ה-18 במרץ, ציינה אדר גולד את יום הולדתה ה-23. את גדילתה בשנה היא תחגוג ביום שישי הקרוב, ה-26 בחודש, בהופעה מיוחדת במועדון הסאבליים. בתל אביב יהיו לצדה החבר הצמוד, הגיטריסט רמי  אוסרוואסר ואמה, הזמרת שרי, שתעלה איתה לשיר על הבמה.

שרי תבצע שיר חדש שלה והשתיים, שעובדות בימים אלה על מופע משותף, מתכננות לבצע גם את "לילות לבד", שיר של שרי במקור, שאדר זכתה עם ביצוע שלו בתחרות ה"שירימון" של בית הספר למוזיקה "רימון", שהתקיימה בשנה שעברה. ה"שירימון" מתקיימת כמובן גם השנה ושלב הגמר יערך ב-28.3 וב-29.3 בתיאטרון גבעתיים.

"אנחנו לא כמו דין דין ועליזה אביב"

בניגוד לאמנים אחרים, שגם הם "בנים-של", גולד לא מפחדת מהצימוד לאמא שלה, גם לא אחרי שבכוכב נולד ירדו עליה בטוקבקים שנכנסה לנבחרת בזכות פרוטקציה, וגם לא כשמשווים אותה לדין דין אביב, שהופיעה עם אמה עליזה אביב. "יש לי כבוד לדין דין ועליזה, אבל לאמא שלי יש הרבה יותר להיטים ולי יש את הקאברים שלי מכוכב נולד וקאבר ל'בך לא נוגע' של יהודית רביץ, אז זה ממש לא אותו דבר. אני לא אתקע במקום של 'הבת של'. המופע עם אמא זה עוד משהו נוסף, במקביל להופעות שלי לבד. זה לא יתקע אותי, אלא יעיף אותי קדימה. אני עובדת על אלבום בכורה עם אורן סלע וכל זמן שאני בעשייה ולא נשענת רק על מופע עם אמא, לדעתי זה לא יכול להזיק".

אין תמונה
"אני דוחפת אותה להפסיק לפחד ממה יגידו, יאללה עופי על עצמך". אדר גולד עם אמה, הזמרת שרי

-מה עוד את עושה בימים אלה?
"צילמתי סרט קולנוע בשם 'הבלדה לאביב הבוכה', שייצא ביוני. זה סרט מוזיקלי של הבמאי בני תורתי והמפיק חיים שריר. אני משחקת בו עם אישתאר, דודו טסה ונירו לוי. אני בתפקיד נשי ראשי כבת של אורי גבריאל, אמא שלי זו אישתאר ויש לי סיפור אהבה עם דודו טסה. בסוף אני ואישתאר שרות יחד. העלילה מתרחשת בשנות ה-50' וה-60' והצליחו לשחזר אותן מבחינת העיצוב בצורה מאוד אותנטית, זה ממש יפהפה. חוויתי בצילומים חוויה מטורפת בעולם מדהים. רק יצאתי מכוכב נולד וישר סרט וגיליתי שאני משחקת בכלל לא רע כשחקנית אינטואיטיבית שלא למדה משחק. היה לי כיף גדול וזה כמובן בית ספר".

"כבוד גדול שמשווים אותי למישהי כמו מירי מסיקה"

-איך הגעת לסרט?
"בני תורתי ראה אותי באמצע העונה של כוכב נולד ובסוף העונה 'טדי הפקות' אמרו ששלחו לי תסריט ואמרו שמעוניינים באודישן. צלצלתי ואמרו לי 'בואי'. הגעתי לאודישן עם דודו טסה לעשות מצ'ינג ואמרו לי 'ברוכים הבאים'".

-ממש כמו מירי מסיקה.
"זו השוואה גדולה, כבוד גדול שמשווים אותי למישהי כמוה".

-מי המודל שלך חוץ מאמא?
"כמו אמא לא הייתי רוצה להיות. אני לומדת לאט לאט את הדרך שלי עם כל הג'וקים שיש לי בראש, כל מה שאני רוצה ולא רוצה. יש קריירות מפוארות ויש זמרות ענקיות, ואני רוצה להיות אדר גולד שרוצה להביא את האמת שלה, לדבר לאנשים בגובה העיניים, זה הכי פאתטי והכי נכון. לדבר על מה שמפריע לאנשים בחיים".

"אני מתאמנת הרבה. הבעיה היא שיש לי פטיש לשוקולד"

-תשירי הרבה על עצמך, כמו נינט?
"כל אמן מדבר על עצמו גם בגוף שלישי. אנשים מתחברים אליה מהמקום שהיא מדברת על הכאב שלה. יש לי שירים של כאב, עברתי תקופות קשות, קינאתי שנאתי. זה התחיל מהיסודי. הייתי ילדה שמנה, ילדת מתוקים, ולא היה לי קל. ילדים זה עם בלי לב, לא חומלים על אף אחד. אם את שמנה אז את שמנה. היו לי בעיות משקל בגיל צעיר ועברתי אותן, אבל השריטה בראש נשארה. גם היום אני לא מרגישה בסדר ויש עוד מה לעבוד. אני מתאמנת הרבה. הבעיה היא שיש לי פטיש לשוקולד ואיך שדוד שלי היה מביא הביתה שוקולד שווייצרי הוא היה מתחסל. אני לא מחפשת להיות דוגמנית, רק להרגיש טוב. אני לא מהתומכי רזון. אני רוצה שהמלאות כמוני ירגישו טוב".

אדר גולד פרומו1 (צילום: דניאל קמינסקי)
"עם החבר יש לי כנות, אמון ואהבה נקייה. אנחנו יחד שנתיים וחצי. יש עוד זמן לחתונה". אדר גולד | צילום: דניאל קמינסקי

-ועל זה את כותבת שירים?
"לא. השירים שכתבתי הם לא מהמקום של ילדות ושומן, אלא מקומות אחרים שקשה לי בהם לבחור דברים בחיים, קשה ללכת על כיוון מסוים, חוסר ביטחון של כן או לא. אין בי טוטאליות. לא ידעתי שאני רוצה כוכב נולד עד הנבחרת. אני מזל דגים, תמיד מתלבטת, לא יודעת מה אני רוצה, בוחרת ומתחרטת. זה ככה מגיל קטן ועכשיו יש לי בחירות נורא גדולות. לשיר, לשחק, יש המון הצעות. תמיד יש לבטים שאני לא יודעת להתמודד איתם ומרגישה אבודה, נגיד לחתום בחברת תקליטים או לעשות הפקה עצמית, אבל מסתדרים".

"אני בחורה יפה, שיודעת להחמיא לעצמי ובעיקר לבקר"

-על איזה טעויות שאמא שלך עשתה לא תחזרי?
"אמא שלי עשתה בחירות והיא שלמה איתן. היא הפסיקה קריירה בגיל 31 כי היא נכנסה להריון עם אחותי הבכורה והקדישה לה את כל הזמן. אחר כך היא קצת פספסה את עצמה. לעומתה אני טוטאלית. אני מקימה אותה ואומרת לה להפסיק לחשוב יותר מדי מה יגידו, פשוט עופי על עצמך, כמו ילד בתקופה שהוא פשוט עושה. זה המקום שאני מאוד רוצה להישאר בו, להיות בו כל הזמן, לתת לעצמי את החופש, זה לא פשוט לי ולא פשוט לה".

-את מגדירה את עצמך בחורה יפה?
"אני בחורה יפה, יש לי אחלה אף, ויש ימים ויש ימים, אף אחד לא מושלם. זה תמיד לא יהיה מושלם, חוץ מבר רפאלי ונינט. אבל אתה יודע, אני יודעת להחמיא לעצמי כשצריך ובעיקר לבקר את עצמי".

-שאלת פעם את החבר שלך למה הוא אוהב אותך?
"לא שאלתי. אני חושבת שזה מתבסס על כנות, אמון ואהבה נקייה. אנחנו יחד שנתיים וחצי. יש עוד זמן לחתונה, אני לא מהרת לשום מקום".

-מה החלום הכי גדול שלך?
"פשוט לעשות את מה שאני אוהבת שזה לשיר, ולעבוד בזה כל ימי חיי עבודה קשה ולהתפרנס בכבוד. והחלום השני זה שגלעד שליט יחזור. זה באמת חשוב. אני גאה במשפט הזה".

"כשסבא שלי שר בעיראקית אמא שלי וסבתא מצטרפות ואני מתרגשת"

-מה הדבר הכי מחמיא שאמרו לך אחרי כוכב נולד?
"פגשתי בנות בקניון חולון עם לק אחר בכל אצבע, וזה בזכותי. זה הכי מרגש שיכולתי לקבל. זה אני, זה השטויות שלי, הטירוף שלי. כיף לראות את זה על אנשים אחרים, כמו שנינט עשתה פוני וכולם עשו פוני. זה מרגש ולא מובן מאליו וחתימות זה הכי קשה. איך אחתום אין לי חתימה עדיין".

משה פרץ פסנתר 2 (צילום: רועי ברקוביץ')
"אני לא שרה מזרחית, אבל הייתי רוצה דואט עם משה פרץ" | צילום: רועי ברקוביץ'

-שומעת מזרחית?
"זו לא המוזיקה שאני עושה. אין לי בעיה שהיא קיימת. היא קצת תפסה את כל המרחב. אנשים שמחפשים דברים אחרים יודעים איפה למצוא אותם. הייתי רוצה דואט עם משה פרץ".

-ספרי על המשפחה.
"אני שילוב של עיראקית ורומניה. אמא שלי שרי היא עיראקית וכל השירה באה מהסבא שלי שיהיה בריא, יש לו קול ממיס. כשהם אצלנו הוא מקרין סרטוני וידיאו ושר. זה הכי מרגש שאני יכולה לשמוע ואמא שלי וסבתא מצטרפות בעיראקית. הצד של אבא שלי מוזיקליים לא פחות. קוראים לו שלומי גולד, הוא מעצב גרפי ויעשה את הגרפיקה לאלבום. הוא גם מתופף. הם הכירו בלהקת פיקוד צפון, הוא תופף והיא שרה. אחותי הגדולה ניגנה פסנתר 12 שנה אבל היא מעצבת. אחי יובל בן 12 לומד במגמת מוזיקה, מתופף וגיטריסט. אני חושבת לארח אותו באחת ההופעות על תופים ומאמינה שזה גם יקרה".

>> אריק סיני שר על סיגריה אחרונה ב"נובלס"