מסע האירוויזיון של מיי פיינגולד מגיע הערב לרגע המכריע. הערב בשעה 22:00 (שעון ישראל) היא תעלה לבמת חצ גמר האירוויזיון בקופנהגן שבדנמרק ותייצג את ישראל עם השיר "Same Heart". אחרי כעשר חזרות על ביצוע השיר באולם הענק, כולל החזרה הגנרלית הסופית שתתקיים היום.

פיינגולד כבר יודעת היטב מה מצפה לה: "הלב שלי ידפוק הכי חזק שאפשר. משדרים את ה'גלויה' של ישראל ואני רצה מהר מהר לבמה. יש לי כמה שניות לספור משבצות על הרצפה כדי להגיע למיקום שלי. הפלייבק מתחיל להתנגן, ומשם שלוש דקות מרגישות כמו רכבת הרים בגובה מאה מטר, עם מאה לופים. הרכבת הרים הכי אקסטרימיסטית ומטלטלת שהייתי בה בחיים. זו התרגשות אדירה. לפני כן אני נושמת נשימות עמוקות. למשך חמש דקות של ריכוז אני עוצמת עיניים וחושבת על ליאור בעלי ואמלי הבת שלי".

מיי פיינגולד אתמול (רביעי) בחזרה הגנרלית הראשונה

-שנשארה בארץ עם ההורים שלך.
"היא תצפה בי הערב על המסך, ומעל כל ה-170 מיליון איש שיצפו בי אני חושבת רק על הילדה הקטנה שלי יושבת בסלון עם ההורים שלי ורואה אותי. לא התגעגעתי לשום דבר בחיים שלי כמו אליה בשבוע וחצי שאני כאן. יש לנו קבוצת ואטסאפ משפחתית וההורים שלי שולחים לי קטעי וידיאו שלה שרה ורוקדת את 'Same Heart'. זה קשה מאוד להשאיר אותה בבית ולנסוע לכאן בלעדיה. יש כאלה שרואים שמה שאני עושה באירוויזיון זה קשה, אבל האתגר הכי קשה הוא האמילי לא כאן. שבועיים בסך הכל לא להיות עם ילדה בת שנתיים וחצי זה טירוף".

עוד אירווזיון ב-mako

-הגעת לרגע האמת?
"כן לגמרי. אני מקווה שרגע האמת הראשון. אני חייבת להיות אופטימית ומנסה לנתב אנרגיות חיוביות למחשבות חיוביות. בתוך תוכי אני מפוקסת על הערב. אחרי ההופעה ארד מהבמה וכשאתיישב ב'גרין רום' אתן לעצמי לעבור לשלב הבא. לשחרר קצת. אתה עובר כאן משלב לשלב. אתמול לפני החזרה הגנרלית - רק החזרה העסיקה אותי, לא חשבתי על היום. היום אני חושבת על היום. הימים נראים כמו לופ. אני קמה, עושה שיער ואיפור, חזרת צהרים, מנוחה, חזרה בערב. זו שגרה שקל להתרכז בה, יום ביומו, כי בימים האחרונים כל יום נראה אותו דבר, צהרים וערב".

מיי פיינגולד באירוויזיון (צילום: (Andres Putting (EBU)
"עוברת עלי חווייה רוחנית מאוד". מיי פיינגולד מאחורי הקלעים באירוויזיון | צילום: (Andres Putting (EBU

-בלי לפתוח עין, בהצבעת החובבים את מקום שלישי, בהצבעת העיתונאים את מקום ראשון.
"(צוחקת) נכון, אלה העובדות. זה בעיקר פותח את הלב, אבל לא גורם לי לחשוב שהנה 'עשיתי את זה'. אני עוד לא שם. זה הכל תחזיות. לפעמים חוזים סופה גדולה ויש יום שמש, אתה לא יודע מה הולך לקרות".

-אם את עולה לגמר זה הישג גדול, אחרי שלוש שנים שישראל נעדרה מהמעמד.
"נכון. אני מרגישה שהמדינה מסתכלת עלי. אני מייצגת את המדינה בגאווה גדולה. היה שבוע מאוד רגשי בגלל שהיינו מחוברים מאוד לקהילה היהודית פה. הוזמנו לארוחת ערב עם שגריר ישראל בדנמרק וכל ראשי הקהילה היהודית. יש פה בית כנסת בקופנהגן שנתן לנו חדר חזרות להתאמן בו, ופגשנו כל מיני יהודים שחיים פה, שחלקם נשואים לנשים ישראליות עם ילדים בארץ, שמענו סיפורים מרגשים".

-נשמע מעניין.
"הכי מרגש, שלפני שלושה ימים הזמינו אותי לבית הספר היהודי היחידי בכל דנמרק שיש בו 200 תלמידים, מגן עד תיכון. הם עשו תחרות אירוויזיון בין הכיתות. באתי לגמר להעניק את הפרס. זה היה אחד הימים הגדולים בחיי. הכינו לי שיר, עמדו עם הדגלים, ובסוף רצו אלי וחיבקו אותי והתמוטטנו כולנו על הרצפה בחיבוקים ודמעות. זו היתה חוויה שחיברה אותי עוד יותר לשורשים שלי, חוייה מאוד מטלטלת, כמי שמייצגת את המדינה".

מיי פיינגולד באירוויזיון (צילום: (Andres Putting (EBU)
"הענקתי פרס בבית הספר היהודי היחידי בדנמרק. זה היה אחד הימים הגדולים בחיי" | צילום: (Andres Putting (EBU

-עברתם שם את יום הזיכרון ויום העצמאות.
"ביום הזיכרון היינו בטקס בקהילה היהודית והיה מרגש עד דמעות. וחגגנו ביום העצמאות חגיגה גדולה במסיבה של המשלחת. המקום הזה שמשך אותי לאדמה הוא של היהודים שחיים פה. הם מרגישים איום יום-יומי על עצם היותם מי שהם. זו קהילה מאוד קטנה. וחשבתי עלינו ועל זה שאני מגדלת את הבת שלי בישראל ולא חושבת עליה כישראלית כי זה טבעי במדינה שלי. ופתאום המחשבה שאני מגדלת ילדה ישראלית, ולשמוע את הסיפורים מאנשים שעוברים קשיים, גורם לי להתחבר בחזרה לשורשים היהודיים שלי. אני מרגישה ממש ממש גאה, תחושה שאני מייצגת את המדינה שלי, שזה דבר גדול. חוויה רוחנית מאוד".

-לא הציקו לכם כמעט על הנושא הפוליטי.
"לא מעט, לא הציקו בכלל על פוליטיקה. עיתונאים פה לא שאלו על זה אפילו פעם אחת. לא היתה שאלה שלא היתה קשורה לפן המקצועי של מה שאני עושה".

-מה קורה אם את זוכה באירוויזיון?
"קפצת שנות אור קדימה. תן לי לעבור קודם את חצי הגמר. אתמול בחזרה הגנרלית ממש עושים חזרה על הכל. ב'גרין רום' כולם בבגדים של התחרות, החליפות, הכל, ועושים תרגול של הכל, כולל ההכרזה על המדינות שעולות לגמר. אז בחזרת הערב הכריזו שאנחנו עולים לגמר וכולנו דפקנו על השולחנות 'חמסה חמסה' נגד עין הרע. היתה התרגשות של עוברים או לא עוברים, ואז עלינו לבמה כאילו אני עולה לגמר, כי גם את זה מתרגלים. ואני עולה לבמה של האירוויזיון כמנצחת, עם תחושה שאני צריכה לשים על עצמי שרשראות של שום".

*חצי גמר האירוויזיון ישודר הערב בערוץ 1 ב-22:00.

מיי פיינגולד באירוויזיון (צילום: (Andres Putting (EBU)
"אני בשיא הפוקוס. אחרי ההופעה ארד מהבמה וכשאתיישב ב'גרין רום' אתן לעצמי לעבור לשלב הבא" | צילום: (Andres Putting (EBU