עפרה חזה (צילום: דוקו קשת)
"כשעפרה נפטרה שרו את השיר הזה בבית החולים". עפרה חזה ז"ל | צילום: דוקו קשת

הזכייה של חגית יאסו בכוכב נולד (זכייה שלישית רצופה של זמרת, אחרי רוני דלומי ודיאנה גולבי) תופסת אפי נצר, מלחין השיר "מישהו הולך תמיד איתי", ששרה במקור עפרה חזה ז"ל, בהתרגשות גדולה. "זה מרגש מאוד, כי היא שרה כל כך יפה, כל כך מרגשת ואמיתית", אומר נצר. הביצוע שלה שונה מהביצוע של עפרה חזה כי לשיר כמוה זה דבר קשה, אתה יודע, אבל היא עשתה את זה מאוד יפה ומרגש. שלשתם היו טובים מאוד והיה קשה לבחור. אבל באופן לא אובייקטיבי, כי זה השיר שלי, היא היתה נהדרת והקהל בחר בה בניגוד לדעת השופטים. הקהל אהב אותה יותר".

"מבחינתי כמלחין השיר זה כבוד גדול להיות במעמד הזה ששיר שלך מופיע בגמר 'כוכב נולד וזוכה במקום הראשון, זו הרגשה נהדרת. יש לי שירים חדשים וזה יתן לי עכשיו 'פוש' של כיף כזה עם הרגשה טובה. אני אשמח לארח את חגית בערבי השירה בציבור שלי. וגם אציע לה שיר שהלחנתי לדיסק שיפיק לה, כי היא ממש כובשת.

"לעפרה חזה היה קשר מיסטי לשיר הזה"

-יש משהו בחינניות שלה שמזכיר את החן שהיה לעפרה?
"מבחינה אישית אני לא יכול להשוות אותה לעפרה כי הכרתי את עפרה כל כך טוב. אולי יש משהו בחן שלה שמזכיר את החינניות של עפרה חזה".

"חשוב להגיד שלעפרה היה קשר מאוד מיוחד לשיר הזה, קשר מיסטי אפילו. בשנת 1987 היא נפלה עם מטוס קל בדרך חזרה מהופעה והם הלכו ברגל ארבע שעות עד שמצאו אותם. היא סיפרה לי שכל הדרך היא שרה את השיר הזה 'מישהו הולך תמיד איתי'. וכשהיא נפטרה והרופא יצא לבשר למאות אנשים שחיכו בחוץ שהיא איננה, באופן ספונטני אנשים שם התחילו לשיר את השיר הזה. יש בו משהו מיסטי בשיר".

בצלאל אלוני: "היא זה היא ועפרה זה עפרה"

בצלאל אלוני, המנהל האישי וה"אבא" של עפרה חזה, חושב שאין מקום להשוואות: "כמי שהמציא את השיר הזה התרגשתי בשביל חגית, היא שרה יפה מאוד, אבל אין שום דמיון לעפרה חזה. היא זה היא, ועפרה זה עפרה. יש לה את החינניות שלה, ועפרה היתה אחרת לחלוטין".

"התרגשתי בשביל חגית", ממשיך אלוני. "ראיתי את הביצוע השני שלה, היא התרגשה מאוד והיתה עם דמעות בעיניים. זה הביצוע של החיים שלה. היא צעקה מהתרגשות והתרגשתי בשבילה. זה ממש להיכנס לה לתוך המבט, להתרגשות ההיסטרית. אפשר להגיד שהיא שיחקה אותה. יש לה את הביטחון העצמי, ולא ראיתי אותה לפני כן. יש לה צבע קול משלה. היא לא עפרה אבל אינשאללה שתצליח. עכשיו היא צריכה להיות זמרת".

אורטל אופק: "חגית יאסו מאוד אמיצה"

אורטל אופק פרומו (צילום: גיא כושי)
"חגית עשתה לי צמרמורות ועור ברווז". אורטל אופק | צילום: גיא כושי

"התרגשתי בטירוף", מגיבה אורטל אופק, המבצעת המקורית של השיר "מדברים בשקט" מהפרויקט של עידן רייכל, לזכייה של חגית יאסו בגמר כוכב נולד. "היא היתה מדהימה ועשתה לי צמרמורות, היה שווה לראות את הגמר רק בשביל לראות אותה מנצחת עם השיר הזה. היא עשתה לי עור ברווז בכל הגוף, מגיע לה ואני שמחה בשבילה".

-מה דעתך על הביצוע?
"היא לקחה את זה לכיוון שלה והיה בו משהו מאוד נקי ועוצמתי. הגדולה של זמר היא לעשות שיר בדרך שלו ולא לנסות להיות מישהו אחר, אלא לעשות את זה כמו שאתה. אהבתי את זה".

-היא בחרה בביצוע פסנתר ובסוף נתנה א-קפלה.
"זו בחירה אמיצה כי במצב כזה אתה חשוף לגמרי עם הקול, ואם היא ניצחה זה אומר שזה פגע בול בלב של הקהל. אני מבטיחה לך שאם היה יוצא לי לעבוד או לשיר איתה יחד הייתי ממשיכה עם הקו הנקי, כי ככה היא עוברת לקהל החוצה מאוד טוב, בלי מוזיקה, פשוט פסנתר והקול שלה, ההגשה שלה".

-את יכולה להתחבר לתחושות שלה בערב כזה?
"בטח ייקח לה כמה ימים לעכל. לי לקח כמה שנים להבין את מה שעשיתי עם השיר הזה למדינה שלמה. לה זה ייקח כמה חודשים להבין מה קרה. זה רגע מאוד משמעותי בחיים, שיכול ללוות אותך לאורך כל הקריירה . מה שיצא ממנה בביצוע הזה - עוד ידברו איתה עליו הרבה שנים".

>> ביקורות הביצועים בגמר כוכב נולד: תיקו בין חגית לדוד