חמי רודנר מוביל בימים אלה מופע מיוחד בשם "קרוע" של פגועי נפש מעמותת "אנוש", שיופיעו על במה יחד איתו ועם שלומי שבן, אסף אמדורסקי וירמי קפלן, בהיכל לאומנויות הבמה בהרצליה ביום שני, ה-6 בפברואר 2012.

"עמותת 'אנוש' מסייעת לפגועי נפש ובתוכה יש חבר'ה שהם מוזיקאים וזמרים", מספר רודנר. "אנחנו קוראים לזה להקת 'שווים'. הם אנשים יוצאים מהכלל, מיוחדים במינם, מכל מיני מקומות, מוצאים, סגנונות, גילאים, מתערביים שם, זה כור היתוך מאוד מרגש. המסורת היא לעשות מופע פעם בשנה, שמורכב משירים שלהם. השירים מתעסקים בנושא שיגעון, והגבול בין שיגעון לשפיות, 'In Your Face' מהבחינה הזאת".

"אני נפגש איתם פעם בשבוע במועדון שלהם בתל אביב, ואנחנו יושבים, מנגנים, מדברים, אני איתם כבר 7-8 חודשים. לקראת המופע הזה גייסנו חברים כמו ירמי קפלן, אסף אמדורסקי ושלומי שבן, שישתפו איתנו פעולה".

"הם מוכשרים, מוזיקאים מעולים ברמה מאוד מאוד גבוהה"

-יש להם סיכוי לעשות מזה קריירה?
"חלקם בהחלט כן. יש שם חבר'ה שמופיעים באירועים של 'אנוש', בבתי חולים, בכנסים למיניהם. חבר'ה מאוד מוכשרים כמו גליה, מיה, ושי ושלי, ואילן קאלו, הוא כותב שירי רוק מדממים, קול קצת ג'וני קאשי כזה, שר מאוד יפה שירים מדהימים, מיוחדים, של רוקנ'רול חופשי. החבר'ה האלה ניסו להתקבל לכל מיני תוכניות כמו 'כוכב נולד' ולא קיבלו אותם, יש לי ניחוש למה, אבל לא אגיד אותו.

"יש שם כאלה שהם מבצעים מובהקים. למשל שלי, הוא זמר מזרחי אולד-סקול כזה משנות ה-80'. ויש שם כותבים מובהקים כמו שי, שהיה יכול לכתוה להיטים לזמרים אחרים. האנשים האלה מוכשרים, מוזיקאים מעולים ברמה מאוד מאוד גבוהה, וזה שיש להם שריטה, בעיני זה רק מעשיר אותם כאמנים".

-מה אתה עברת איתם?
"אני מרגיש אותם, גם כיחידים וגם כקבוצה. אמרתי להם - אני חלק מהלהקה. הלכתי והופעתי איתם באירועים של 'אנוש', עמדתי וניגנתי להם בגיטרה, כי אני תמיד חש הזדהות מאוד עמוקה עם איפה שאני נמצא".

איפה הילד חוזרת באלבום חדש

בעוד חודש תוציא להקת "איפה הילד" אותה מנהיג חמי רודנר את אלבומה החדש, ממנו יצא השיר "אנחנו נהיה בסדר" (קדם לו שיר המחאה "אני במצב" שהוציאו "איפה הילד" בקיץ 2010). "זה אלבום שמי שאוהב מוזיקה ואמנות יתחבר אליו", אומר רודנר.

>> חמי רודנר ו"איפה הילד" בהשקת סדרת "האלבומים"
>> "האלבומים" עושה כבוד לאיפה הילד ועוד אמנים גדולים ברוק הישראלי