אייל גולן פרומו 2010 1 (צילום: אלוני מור)
"אני רוצ להיות זמר השנה גם בעשור הבא". אייל גולן | צילום: אלוני מור

אייל גולן שוב משחק אותה. בפסח הוא הוציא מארז מרובע ועכשיו הוא עולה מדרגה עם אוסף שירי האהבה והבלדות "זר כיסופים". האוסף יוצא על גבי Disk on key, שמיועד למחשב ומתפרק גם לכרטיס זיכרון סלולרי (69 ש"ח). במקביל ייצא האוסף הכפול גם כאלבום אוסף כפול רגיל לחנויות המוזיקה (49.90 ש"ח). את כל שירי האוסף ניתן להעביר אל המחשב ואל מכשיר הסלולרי. לאחר הורדת השירים ניתן למחוק את התוכן המוטבע בו ולהשתמש בחומרה לכל שימוש אחר.

המוצר מכיל 34 שירים של גולן, מרביתם בלדות, וביניהם צמד להיטיו האחרונים ששוחררו במהלך השבועות האחרונים: "רק מתגעגע" ו"מפה לשם". כמו כן זכו שבעה שירים מהאוסף לביצועים מחודשים: "אלוהיי", "ים של טעויות", "אמרי לי", "דמעות", "מבקשים חיים", "ליאם "ו-"תודה לאל". מדובר באוסף הבלדות ושירי האהבה המקיף ביותר שהוציא גולן מאז פרץ לתודעת הקהל לפני יותר מ-15 שנה. הוא מכיל שירים חדשים יחסית כמו "הוזה אותך מולי", "זה אני" ו"דרך לחיים" ולצדם קלאסיקות שלו כמו "דמעות", "אם יש גן עדן", "צליל מיתר", "ואני קורא לך", "תחזרי", "מציאות אחרת", "בשבילך נוצרתי", "מצטער" ועוד.

"חשוב לי מאוד שהמחיר יהיה שווה לכל כיס"

אין תמונה
עטיפת האוסף החדש

"כשעבדנו על המופע בהיכל נוקיה הייתי חייב להביא שירים כדי לחדש את הרפרטואר ומצאתי שיש לי 30-40 שירים שהם בלדות חזקות", אומר אייל גולן. "כך נולד הרעיון לשים את כל הבלדות בדיסק ולהוציא אוסף שירי אהבה ראשון של אייל גולן. הקלטתי מחדש 6 או 7 שירים כי הרגשנו שהעיבודים שם ממש נשמעים ישנים, מתקופה מוקדמת יותר. חלק מהשירים מפעם נשמעים בסדר אבל חלקם פשוט הזמינו עדכון של הצליל".

-והרעיון למוצר המיוחד?
"אנחנו כל הזמן חושבים איך לחדש ולעשות דברים מקוריים. הוצאנו שני אלבומים בסלולר לפני שיצא לחנויות. אחר כך הפצנו שירים דרך הפייסבוק. אחר כך הגיעה האפליקציה באייפון שזה היה משהו שאף אמן ישראלי לא עשה לפני כן, ועכשיו הדיסק און קי והכרטיס לסלולאר. יצא לי להיפגש עם בני נוער והם סיפרו לי שאין להם אפילו קומפקט דיסק בבית, הכל במחשב ובסלולר. משם בא הרעיון לעשות את האוסף בצורה הזו, וגם בדיסקים רגילים.

"אביא את האוסף מתנה לאילנית"

-כמתנה לחג המחיר סביר.
"אני אפילו לא יודע כמה זה עולה. אם אתה אומר 70 ש"ח לדיסק און קי ו-50 ש"ח לאוסף הכפול - אז זה מחיר מעולה. אני לא מתערב בכמה זה עולה אבל כן דואג שזה יהיה שווה לכל כיס, זה חשוב לי מאוד. עשיתי כמו שאתה יודע יום התרמה מיוחד בערוץ 24 למשפחות נזקקות. יש אנשים שלא יכולים להוציא מאה שקל על דיסק או יותר, ו-50 שקל כמתנה חג זה מבורך".

-תביא את האוסף מתנה לאילנית?
"כן, בוודאי, למה לא. דיסק לחג זה מתנה יפה. כמובן כדאי לצרף זר פרחים או משהו, לא ככה? אבל זה יפה מאוד".

אייל גולן בנוקיה (צילום: אלוני מור)
"אני לא עומד מול הראי ואומר לעצמי 'אני אייל גולן ואני הזמר הכי מצליח בארץ'" | צילום: אלוני מור

-תמשיך עם הופעות בהיכל נוקיה?
"בנוקיה זה נגמר. עכשיו ממשיכים הלאה. יש אמפי קרית מוצקין, יש הופעה בפסטיבל היין בראשון לציון שבה אארח את ישי לוי. זה אותו מופע גדול שימשיך בכל מיני מקומות".

"אני ממשיך בכל הכוח גם לעשור הבא"

-אתה קם בבוקר, עומד מול הראי ואומר לעצמך 'אני אייל גולן ואני הזמר הכי מצליח בארץ'?
"אני לא עושה את זה. אם הייתי צריך להגיד לעצמי משהו הייתי אומר 'כל הכבוד' וטופח לעצמי פעמיים על השכם. 'עברת עשור אחד בהצלחה, בוא נעשה עוד אחד'. אני ממשיך בכל הכוח כי אני נהנה מה שאני עושה וכנראה שהקהל נהנה גם, אז למה לא להמשיך. הבחירה של 'זמר העשור' זה משהו שהיה לי מאוד חשוב, לסכם ככה תקופה ארוכה על במות שבה אני מוציא אינספור להיטים. זה היה מאוד נחמד בשעתו ועכשיו אני עובד על העשור הבא".

-אחרי שנתת רביעייה הראש כבר במשחק הבא.
"אני רוצה להיות מלך השערים של כל הזמנים. האמת, אני כבר לא משחק, אפילו לא קטרגל, בגלל פציעה".

"מחפשים וברור שיחפשו, אני מחזק את משה וקובי"

משה פרץ קיסריה 1 (צילום: חן בבאני)
"טוב שיש חבר'ה צעירים כמו משה פרץ ודודו אהרון שהם גם יוצרים". משה פרץ בקיסריה | צילום: חן בבאני

-אתה חושש מהמתחרים?
"לא. זה טוב מאוד שיש אנשים שעושים מוזיקה. גם הצעירים, דודו אהרון ומשה פרץ, וליאור, נרקיס, שכבר לא כל כך צעיר, קובי פרץ וכולם. במיוחד דודו ומשה שגם יוצרים ובכלל עושים מוזיקה טובה. הם כותבים לאנשים אחרים, עדיין לי לא, אבל הם עושים משהו טוב ויש מקום לכולם".

כשאתה רואה את קובי פרץ ומשה פרץ נחקרים במס הכנסה אתה מרגיש צביטה בלב?
"אני יכול רק לחזק אותם. ברור שמחפשים ויחפשו ואני יכול רק לחזק. אני מקווה ומאמין שלי זה לא יקרה".

-הוצאת את"מי שמאמין" החסידי, ו"ג'ונגל" האתני, אתה מחפש כיוונים חדשים במוזיקה?
"לא. אבל אני אוהב להתנסות בדברים חדשים. מה שתופס לי את האוזן ועושה לי את זה אני רוצה לשיר. לא מחפש מי כתב ומה ואיך. מה שמרגיש לי נוח וטוב אני מקליט".

"חלומות במוזיקה יש תמיד, אולי חו"ל"

-חלומות שעוד לא הגשמת.
"חלומות במוזיקה יש תמיד, אולי חו"ל וכאלה. אב את החלום הכי גדול כבר לא אגשים, שזה לשחק בברנבאו בריאל מדריד נגד ברצלונה".

-שימי תבורי סיפר לי שהוא עייף ממוזיקה, שהוא רוצה רק עסקים.
"אני ארצה שבסופו של דבר אעשה גם עסקים וגם מוזיקה אבל פחות. היום אני בן .40 אולי בגיל 60 לא אגיד די, אבל אשמח שזה יהיה גם וגם ומוזיקה במינון מופחת".

>> דודו אהרון וזהבה בן בחזרות להופעה בקיסריה