רוני דלומי, זוכת "כוכב נולד" בעונה השביעית, מוציאה היום את סינגל הבכורה שלה "תן", שמורכב ממילים בעברית שכתב גלעד שגב, לשיר "Wrapped", ששייך במקור לזמרת הלטינית גלוריה אסטפן. את העיבוד וההפקה המוזיקלית עשה אורי זך, הבעל והמוח שמאחורי ההצלחה של מירי מסיקה, שהפיק בעבר גם את אלבומיה של איה כורם.

הקליפ היפהפה לשיר צולם בברזיל ובוים על ידי יואב צפיר, במאי-הבית של "כוכב נולד" ו"טדי הפקות", החברה שמפיקה את התוכנית ומנהלת את דלומי. כזכור, יצאה דלומי לברזיל ולקרנבל הגדול יחד עם משלחת "כוכב נולד", שכללה את חבר השופטים ואת צביקה הדר. המשלחת חיפשה כשרונות בקרב התרמילאים הישראלים, המטיילים בדרום-אמריקה, לקראת העונה החדשה של התוכנית שתעלה בקרוב.

דלומי: "אני לא בשלה עדיין להוציא דיסק עם שירים משלי"

אבל אם חשבתם שרוני דלומי עומדת להוציא אלבום עם שירים משלה, ורק השיר הראשון מתוכו הוא קאבר - טעיתם. אחרי ששרה גרסאות כיסוי לרוב ב"כוכב נולד" גם אלבום הבכורה של דלומי יורכב כולו מגרסאות כיסוי ללהיטים של זמרים דרום-אמריקניים, מוזיקה שהיא לדבריה הקרובה ביותר ללבה.

"אני נורא מתרגשת", אומרת דלומי. "זה הצעד הראשון אחרי הגמר של 'כוכב נולד' וחוסר הודאות הורג אותי לדעת מה תהיה התגובה לשיר, בין אם תהיה חיובית, שלילית או באמצע. תגובה גם מצד הקהל אבל גם לשמוע ביקורת מוזיקלית אני כבר מתה לדעת מה תהיה הדעה".

-נוח לך לצאת עם קאבר לגלוריה אסטפן?
"אמרתי שבפרויקט אני אקח שירים דרום אמריקאיים שאני אוהבת ויעשו להם גרסה בעברית. זה כמו 'האישה שאיתי' של דויד ברוזה או 'בוא לריו' של יהודית רביץ או רוני סופרסטאר או אביהו שבת, מבחינת לקחת שירים ולעשות להם קאבר. אני הולכת לאלבום קאברים שהם לא מוכרים בישראל".

-מה שנקרא, ללכת על בטוח.
"אני לא חושבת, כי לא בטוח שהלחנים יתקבלו. אני לא רואה את זה ככה".

-לא מאכזב אותך לצאת לעולם עם דיסק של קאברים?
"אני לא בשלה להוציא דיסק מקורי משלי שהוא יומן אישי או דיסק מקורי. אני צריכה להתעצב ולשמוע ולהקשיב, אני עוד לא בשלה לאלבום מקורי משלי, ממש עוד לא בשלה".

רוני דלומי פרומו 1 (צילום: רונן אקרמן)
"זה כמו 'האישה שאיתי' של דויד ברוזה או 'בוא לריו' של יהודית רביץ". רוני דלומי | צילום: רונן אקרמן

-אז למה בכלל להוציא דיסק?
"כי אני רוצה לשיר ואני מחוברת לסגנון. הלחנים לא מקוריים, אבל זה משהו שאני יכולה להזדהות איתו וליהנות ממנו. זה פרויקט, סוג של חקירה והתנסות. אני רוצה ליהנות".

רוני דלומי: "זמרת קאברים? ממש ממש לא, מה פתאום"

-את ממצבת את עצמך כזמרת קאברים?
"ממש ממש לא. אני עושה מה שאני אוהבת. אנשים יחשבו מה שיחשבו ואני אוציא אחר כך אלבום משלי. אולי גם אכתוב ואלחין, לך תדע. כרגע אני לא בשלה מבחינה מוזיקלית כדי להגיד 'זו אני'. יש לי דרך לעבור ואני צריכה לעבור אותה. 'קאבר' זה לא מילת גנאי, לשיר קאברים זו לא בושה, ואני נהנית מזה, וזה מה שחשוב".

רוני דלומי פרומו 2 (צילום: רונן אקרמן)
"אני רוצה עוד קצת את כתר הזוכה בכוכב נולד". רוני דלומי | צילום: רונן אקרמן

-אבל יחשבו שאת רק זמרת קאברים.
"מה פתאום. טוב, בוא נראה, אולי זה יהיה ואולי זה לא".

-איזה עוד קאברים הולכים להיות?
"הכל יתמקד בדרום אמריקה וספרד - קולומביה, קובה, פופ לטיני, רוק לטיני. אני לא רוצה להגיד בינתיים שמות ספציפיים של שירים ואמנים".

-האלבום המלא כבר מוקלט?
"אני עובדת כרגע על השלמת כל הדיסק. היעד הוא 11 שירים. בינתיים אני לא מגלה כמה שירים מוכנים. הדברים לא נעולים עד הסוף ואני לא רוצה לתת יותר מדי פרטים כי הכל פתוח, הדברים עוד בעבודה אינטנסיבית".

"יש דברים טכניים מסביב לפרויקט שעוד לא סגורים עד הסוף"

-זה פתוח ברמה שאם הסינגלים לא יצליחו - הדיסק לא ייצא?
"אה...עבור. אתה מתקיל אותי פה. זה הדברים הטכניים שמסביב לפרויקט שלא סגורים עד הסוף".

-מתי ייצא האלבום?
"בקרוב".

-מה עשית בינתיים חוץ מהדיסק?
"הופעתי הרבה. בהתחלה חיפשתי את עצמי, נפגשתי עם יוצרים וחיפשתי חומרים, ואז נכנסתי לעבודה על הפרויקט, ויש סדרת טלוויזיה שעתידה להצטלם, ועוד כל מיני דברים שלא ודאים ממש, אז אני לא רוצה לדבר עליהם".

-מתחילה בקרוב עונה חדשה של כוכב נולד, בקרוב יהיה זוכה חדש או זוכה חדשה.
"אני רוצה עוד למשוך זמן ולהיות עם כתר הזוכה, כי אני נהנית מהקטע. אבל יבוא זוכה אחר ואני אצא לי לדרך שלי החדשה. בקרוב אני מתגייסת ללהקה צבאית".

דניאל בן חיים שר "נסיכת חלומותיי", עומר אדם שר "את בליבי"