מיקה שדה, אליוט סמית' (צילום: שוקה כהן)
"בסופו של דבר הבנתי שמהר זה לא בהכרח טוב". שדה | צילום: שוקה כהן

מיקה שדה ("כוכב נולד 2") הוציאה לאחרונה את סינגל הבכורה שלה "פורטוגל", מתוך אלבום ראשון שייצא בהמשך השנה. למרות שהביצוע שלה ל"אהבנו" של אביב גפן כבר חרוט לנצח בפנתיאון "כוכב נולד" לדורותיו, מי שכבר צפה באחת ההופעות האינטימיות שלה, בהן היא שרה בליווי גיטרה בלבד, כבר יודע שיש לה הרבה מה להציע מעבר לגרסאות כיסוי. "אני עדיין מקבלת תגובות מאנשים ברחוב שזוכרים אותי מהעונה השנייה של 'כוכב נולד', למרות שעברו יותר מארבע שנים", היא אומרת. "אבל בו בזמן עשה לי טוב להעלם מהעין הציבורית. לחזור לתודעה ממקום נקי, בו ישפטו אותי נטו בזכות השירים שלי".

האלבום, אותו מפיק מוזיקלית לני בן בשט, ייצא בלייבל "עננה" של המפיק יניב דווידסון בסוף החורף ויכלול 11 שירים שכתבה והלחינה שדה בחמש השנים האחרונות. "חזרתי מחופשה באוסטרליה בסוף השבוע והגעתי ישר למיקסים האחרונים של האלבום", נזכרת שדה. "אז גם שמעתי אותו בפעם הראשונה מוכן. מהתחלה ועד הסוף. אין דרך לבטא במילים את מה שהרגשתי. הקדשתי כל כך הרבה זמן ואנרגיות להגיע לרגע הזה, ופתאום נדמה שזה עבר נורא מהר. בפועל, את האלבום כולו הקלטנו בשבועיים. לא הספקתי לעכל שאני באולפן וכבר נגמר".

כמו רבים מהקולגות לימי "כוכב נולד2" העליזים, ניסתה שדה בת ה 24 ובתו של זמר האופרה גבי שדה להכות בברזל בעודו חם והתחילה להקליט שירים מקוריים זמן קצר אחרי סיום העונה. בסופו של דבר החליטה לגנוז את כל החומרים שהוקלטו ולהתחיל מאפס, למרות שהמשיכה להופיע ללא הפסקה על כל במה אפשרית, בין השאר כמלווה קבועה בהופעותיו של גבע אלון.

"אולי ההצלחה של 'כוכב נולד' באמת גרמה לי למהר מדי", היא אומרת, "יש לך המוזיקה שלך, ואת רוצה נורא להוציא אותה החוצה, ופתאום מגיעה החשיפה הענקית הזו ואת בטוחה שכולם מחכים לשמוע אותך. אבל בסופו של דבר הבנתי שמהר זה לא בהכרח טוב, שאני צריכה להתגבש ולהבשיל, ועצרתי הכל חוץ מההופעות. לעמוד על במה זו התנסות שאין איך לצאת ממנה מופסדת. גם אם יש הופעה חרא, או שלא מגיע כמעט קהל, תמיד לומדים משהו".

-השירים באלבום כבר נחשפו בהופעות שלך?
"חלקם. האלבום הוא אסופה מכמה תקופות. שירים חדשים לגמרי, לצד חומרים המלווים אותי כבר שנים. את 'פורטוגל', למשל, כתבתי בפורטוגל. נסעתי לשם אחרי 'כוכב נולד', כשהיינו טוחנים הופעות בכל הארץ, ודווקא אותי הזמינו מהקהילה היהודית. זו הייתה אמורה להיות נסיעה קצרצרה, אבל השהות שלי שם נמתחה ליותר משבועיים וכללה שמונה הופעות. כמה שאהבתי את המקום והאווירה, הגעגועים התחילו להשפיע ובשלב מסוים תורגמו למוזה. כתבתי חמישה שירים במהלך הנסיעה הזו, שניים מתוכם נכנסו לאלבום שלי".

-איך הגעת למפיק המוזיקלי לני בן בשט?
"זה כבר היה מפגש שיזמו ב'עננה', אחרי שהם החתימו אותי לפני שנה. עבדתי מול כמה מעבדים על סקיצות, במטרה לבדוק עם מי אני מסתדרת הכי טוב, ואז הציעו לי להיפגש עם לני. איתו זה היה זה מהפגישה הראשונה".

-ידעת שהוא הפיק בזמנו אלבום לעדי כהן, הקולגה שלך מהעונה השנייה של "כוכב נולד", ובסיום ההקלטות היא בקשה לגנוז את התוצאה?
"ידעתי רק שהוא עבד בעבר עם עדי. כל מה שאני יכולה לומר בנדון זה שבינינו זה התחיל ונגמר מושלם. אני מאושרת שהוא היה האיש שהשלים איתי את המסע הזה".

מיקה שדה תקיים הופעת השקה חגיגית לסינגל "פורטוגל" במועדון לבונטין 7 בתל אביב, ב 20/12 ב 22:30.