אין תמונה
"בלי הזיהוי הישראלי אין מהות למה שאני עושה". עידן רייכל

הסרט התיעודי "הביתה הלוך וחזור" שישודר הערב (שלישי) בערוץ 2-קשת בשעה 22:45 מתעד פרק מהמסעות של עידן רייכל להופעות ברחבי העולם יחד עם חברי "הפרויקט" שלו. הסרט מתעד טיסה בת 10 שעות בהם נחשפים חברי "הפרויקט" ומספרים כיצד מנהלים חיים, בית, אהבה ומשפחות בין הארץ לעולם. "אנחנו נמצאים רוב הזמן בדרכים וחשבנו שיהיה מעניין לקחת איתנו צוות צילום שילווה אותנו באחת הטיסות. הטיסות הארוכות הן בין ישראל לניו יורק או להודו", אומר עידן רייכל, בראיון לתוכנית הבוקר "יום חדש".

"אני נוסע בעולם עם 14 אנשים נהדרים שיש לי זכות גדולה להגיע איתם לכל כך הרבה מדינות. אנחנו תומכים הרבה אחד בשני. לי זה עוד קל, אבל למאיה אברהם יש שלושה ילדים, לגלעד שמואלי יש כבר בן. הצל"ש הגדול מגיע למשפחות שנשארות פה, כי אנחנו חצי מהשנה לא בארץ".

"בעולם הגדול אנחנו להקה ישראלית", מציין רייכל בראיון. "בלי הזיהוי הישראלי אין מהות למה שאני עושה. "המוזיקה היא ישראלית ומקורות ההשראה הם ישראלים. יש לפעמים הפגנות וחרמות בכל מיני מקומות, אבל אנחנו כן מופיעים בפסטיבלים. נחתנו לפני עשרה ימים מפסטיבלים באפריקה, איזור גאנה ורואנדה, אחרי זה נסענו להודו".

בסרט אומר רייכל: "אני רואה מסביבי אנשים שמתחתנים וכבר יש להם ילדים. וחשבתי על זה שאני כבר לא אחגוג בר מצווה לבן שלי כשאני אהיה בן 40. זה כבר לא יקרה. וזאת החלטה שלקחתי במודע או שלא במודע כשהייתי בן 27. זה החשבון הפשוט. אני רואה אנשים בפסטיבלים, בדרכים, בהופעות, בני 60 ומשהו ולחלקם אין משפחה ואני לא אוהב את זה".

"אני עדיין עושה 30 יום מילואים בשנה"

עידן רייכל הופיע לאחרונה בהודו, אפריקה, ניו יורק וצרפת - בחלק מההופעות עם וייה פארקה טורה וחלק עם "הפרויקט". עם הגעתו לפריז הוצפה איר האורות במודעות וכל הכרטיסים להופעותיו שם נמכרו. בהודו הופיע רייכל בתכנית טלוויזיה פופולרית, שם סיפר שהוא משרת בצה"ל במילואים 30 יום בשנה, ומופיע לחיילים שהם קהל מאוד קשה, כיוון שהם היו מעדיפים ללכת לישון במקום לראות הופעה.

בשבועיים הקרובים צפוי רייכל להוציא שיר ראשון מאלבום חדש, הרביעי של "הפרויקט". בחודש מרץ הקרוב ייצא לסיבוב הופעות ארצי.

במקביל, נבחר האלבום "The Tel Aviv Session" של עידן רייכל ווייה פארקה טורה לאחד מ-12 אלבומי מוזיקת העולם הגדולים של השנה באתר "About.com", שלוחה של הניו יורק טיימס, שמגדיר את האלבום כ"מציב סטנדרט חדש בתחום הפיוז'ן של מוזיקת העולם".