שש שנים לאחר אלבום הבכורה, "יאפים עם ג'יפים" חוזרים עם אלבום חדש, "נבל דוד אדום", שמכיל 11 שירים ב-23 דקות, בסגנון שניתן להגדיר כ"Pאנק אקוסטי". הסולן וכותב השירים בהרכב ממשיך להיות דניאל קיצ'לס, כשאליו מצטרפים נעם יעיש ושרי ויינשטיין. עטיפת האלבום לקוחה מהיצירה "קדחת חפירות" של האמן אברהם אילת.

במקביל ליצאת האלבום ייצא מחדש אלבום הבכורה של "יאפים עם ג'יפים", "בשנת החרב בחוץ והרעב מבית", שיצא לראשונה בשנת 2002 בלייבל הירושלמי "פאקט". באלבום כלל את להיטי האינדי "הבת של הדיקן" ו"ג'אפאן", זכה לביקורות נלהבות  וצבר במהלך השנים מעמד מיתולוגי בסצינה האלטרנטיבית הישראלית, כשמעריצי הלהקה רואים בו אחד האלבומים החשובים שיצאו בארץ בשנים האחרונות.

הראיון עם "יאפים עם ג'יפים" היה מהוסס. הלהקה שכה מיטיבה לבטא מחאה בשיריה, חוששת להתראיין. ובכל זאת התייצבו דניאל קיצ'לס וחבריו לענות על כמה שאלות. אגב, לשאלת ההשוואה ל"בילויים", כמו גם לשאלות אישיות שאינן נוגעות למוזיקה שלהם, הם סרבו להשיב.

-מדוע אתם חוששים להתראיין?
"הרעיון שהעשייה שלנו תפורש דרכנו נראית לנו מפוספסת. היינו מעדיפים התייחסות לתכנים שאנחנו יוצרים, וניסיון לפענח אותנו דרכם".

-אתם מוציאים אלבום שני, שש שנים אחרי הראשון - במה הם שונים זה מזה או דומים זה לזה?
"העבודה על 'נבל דוד אדום' היתה בנגינה חיה בה שלושת הכלים מתלכדים כגוף אחד. באלבום "בשנת החרב בחוץ והרעב מבית" העיבודים משתמשים במגוון רחב של כלים המשתלבים זה בזה באופן עצמאי יחסית. בין שני האלבומים השלמנו את 'האלבום האחרון' בשיתוף עם פוריטנים צעירים לאחר שלוש שנים של עבודה".

-מה אתם יכולים לספר על תהליך היצירה?
"העבודה על האלבום זימנה לנו לעבוד עם שני יוצרים מרתקים שעזרו לנו להשלים את התמונה שביקשנו להשיג. ההקלטה באולפני גרם על ידי אורן להב ועיצוב העטיפה בשיתוף עם האמן אברהם אילת. אורן להב הוסיף לפרויקט נפח של צליל וקשת של גוונים כהים שלא היינו יכולים אפילו לדמיין בלעדיו. העבודה איתו הייתה מפרה ומאתגרת ואנחנו רק יכולים לקוות שיזדמן לנו לפגוש אנשי מקצוע נוספים ברמתו בהמשך העשייה שלנו. אברהם אילת העניק לנו את היכולת לקשר בין האוזן לעין. אברהם הוא אמן אמיתי והעשייה שלו מרגשת אותנו. נשאר לנו רק להודות על הכבוד הגדול שנפל בחלקנו לשתף איתו פעולה".

-מהי המשמעות של ירושלים עבורכם?
"מקומה של ירושלים בעשייה שלנו גדול מדי להתייחסות מהסוג הזה אך ניתן לומר שהיא מהווה חלק נכבד מהתפאורה בתיאטרון שלנו".

-אתם חיים בשלום עם הכינוי "להקה פוליטית"?
"'נבל דוד אדום' הוא פרויקט שמתייחס למציאות, הוא לא מציע לה פיתרון".

-מה מעסיק אתכם בימים אלה?
"אנחנו ממשיכים להתקדם בעשייה שלנו ועובדים על פרוייקטים עתידיים".

-למי הצבעתם בבחירות?
"נ.ד.א".