מיי פיינגולד בקליפ Be Proud (צילום: טל אזולאי)
משלושה יוצא אחד. מיי פיינגולד בדרך לאירוויזיון | צילום: טל אזולאי

שלושת השירים שמועמדים לייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון 2014 נחשפים הערב לראשונה ומוצגים לציבור בשלושה קליפים חדשים. את שלושתם מבצעת הזמרת מיי פיינגולד, שתטוס בתחילת חודש מאי לקופנהגן בירת דנמרק, כנציגת ישראל לתחרות האירוויזיון.

את שלושת השירים עיבד והפיק מוזיקלית אבנר חודורוב ואת שלושת הקליפים ביים ליאור נורדמן, בעלה של פיינגולד, שחוזרת ומזכירה לנו בשלושתם עד כמה היא זמרת-מבצעת מצוינת, ברמה בינלאומית גבוהה, שיכולה לשיר מגוון ז'אנרים ולהישמע מצויינת בכולם.

הקהל יכול להצביע ולבחור איזה מבין שלושת השירים הוא לטעמו השיר המתאים ביותר. ההצבעה תימשך עד ליום רביעי, ה-5 במרץ, אז יתקיים משדר מיוחד בערוץ 1, בו יוכרז השיר שיזכה ברוב קולות. את השיר הזוכה תבצע מיי פיינגולד באירוויזיון הקרוב. ההצבעה מתקיימת בסמסים: הקהל מתבקש לשלוח מסרונים עם אחת ההודעות -  מיי 1 / מיי 2 / מיי 3, לפי מספר השיר, למספר: 052-9999200.

שיר מס' 1: "Same Heart"

השיר המתאים ביותר לייצג את ישראל מבין השלושה הוא השיר הראשון "Same Heart" (מילים ולחן: רמי תלמיד), שמחבר פופ, רוק ודאנס. פרט לקטע מעבר באמצעיתו, שזועק מניינטיזיות יתר, כל שאר חלקי השיר מתאימים היטב לפיינגולד וליכולות שלה ומציגים אותה באופן הנגיש והטוב ביותר.

שיר מס' 2: "נשארת איתי"

השיר השני "נשארת איתי" הוא הפחות מתאים מבין השלושה. הוא נשמע אלקטרוני ומתוחכם מדי עבור האירוויזיון, שבאופן מסורתי לא מתלהב מהפקות דאב-סטפ או ז'אנרים אלקטרוניים חדשניים ומורכבים אחרים (ראה מקרה "פינג פונג" והקלאב-טראנס). "נשארת איתי" גם מדגיש יותר מדי את העברית ומתבסס יותר מדי על צמד המילים של שם השיר.

שיר מס' 3: "Be Proud"

מיי פיינגולד עצמה כתבה והלחינה את השיר השלישי "Be Proud" ואליו היא מן הסתם מחוברת במיוחד. אלא שהשיר הזה רוקיסטי ואגרסיבי מדי, עם ליווי כבד בסגנון מארש, והוא גם נפתח בעברית - מה שלא עובד לטובת סיכויי ההצלחה שלו. למרות צמד המילים "תהיה גאה", שכה הולם את קהל היעד של האירוויזיון, נדמה שהשיר הזה (ותסלח לי פיינגולד המוכשרת) מתאים פחות מ-"Same Heart" לייצג את ישראל. "Be Proud" הוא שיר טוב, וברור שהיא מוציאה בו מתוכה הרבה מאוד אמת אישית, אבל הוא מזכיר את מיי האגרסיבית מפעם, של ימי "כוכב נולד", וכאילו מושך אותה אחורה כזמרת, למקום ראשוני יותר, במקום לקחת אותה קדימה.