דיאנה גולבי (צילום: אורית פניני)
"הגורל הוביל אותי למקומות מוזרים". דיאנה גולבי | צילום: אורית פניני

דיאנה גולבי, זוכת "כוכב נולד", הוציאה בשנה שעברה את אלבום הבכורה שלה בעברית, ובימים אלה מקליטה אלבום חדש באנגלית, בנפרד מחברת ההפקות "טדי" בה היא חתומה.

מחר (רביעי) תשתתף גולבי במופע "אמני ישראל שרים U2" בהאנגר 11, במסגרתו תבצע שורה של זמרים כמו אפרים שמיר, גיא ויהל, לירז צ'רכי ועוד רבים וטובים, משירי הלהקה האירית המפורסמת. כל ההכנסות מהמופע יוקדשו לעמותת "לב אוהב", המסייעת לילדים ונוער. גולבי תשיר את הלהיט "With Or Without You" עם ליווי של להקת "Overtone", המתמחה בקאברים ל-U2.

"לא אני בחרתי את השיר, אלא התאימו אותו אלי", אומרת גולבי. "כיף לי כיף לי, זה שיר מדהים. האמת היא שקשה לי בכלל לזמזם עם בונו, ובחזרה זה ממש עשה לי קווץ'. אני עושה הרבה מחוות לזמרים וכאן אני מרגישה שבונו בחדר ליד, מעביר עלי ביקורת. בכל זאת אני נותנת לשיר טאץ' מחודש מהמקום שלי. בקיצור, יהיה מרגש אבל גם כיף".

-את אוהבת קאברים.
"אני אוהבת קאברים בכל הזדמנות ונהנית מזה. גם בהופעות שלי אני עושה הרבה קאברים. זה חשוב לי וזה חלק ממה שאני. ובכלל התנדבויות ומחוות זה כיף לי. כמה שיותר להופיע יותר טוב".

-את כבר באלבום הבא?
"אני בתהליכי סיום של אלבום קצר (אי.פי) באנגלית. עבדתי בתקופה האחרונה, עם ישגב דותן מלהקת 'לוסיל' שהם חבר'ה מגניבים מאוד, ויש להם השקה בבארבי ב-24.3. אנחנו עובדים על זה, מבשלים את זה, נוצר חיבור מעניין ואנחנו לקראת סגירה. יהיו באי.פי ארבעה שירים, שחלקם שלי. המחשבה היא לצאת עם זה לחו"ל. אם הקהל הישראלי יאהב, כמו שאני מאוהבת בחומר, אז הלוואי, אבל אין לי הרבה ציפיות, לא לגבי הקהל בארץ ולא לגבי חו"ל. בוער לי לשלוח את זה רחוק, לירות לכל הכיוונים. זה תוכנן מרגע שסיימתי את האלבום בעברית, זה בער, היה חייב לקרות. הבעירה הובילה לכתיבה באנגלית וללחנים שהולכים איתה, ויש הרבה קסם שקורה שם".

מחווה לאלבום קלף, פסטיבל הפסנתר, דיאנה גולבי (צילום: אביחי לוי)
"דעת הקהל משתנה עליך. יום אחד אוהבים ויום אחד לא" | צילום: אביחי לוי

-"טדי הפקות" מעורבים בפרויקט?
"לא. גייסתי כספים דרך הד-סטארט. אומנם גייסתי סכום לא גדול, ממש לא גדול, אבל אנחנו מנסים להסתדר איתו. הכל נעשה באופן עצמאי עם אנשים שנרתמים לדבר הזה. אבל לא יצאתי מ'טדי', ממש לא, אני עוד שם".

-את כבר מופיעה עם השירים באנגלית?
"כן, השירים האלה כבר משתלבים בהופעות לי מזה זמן. ככה גם בדקתי אותם. יש לי כמה שמגיע להם להיות מוקלטים וחקוקים. התגובות של הקהל נחמדות".

-את מרוצה ממה שהשגת עד היום?
"כמובן. אני מודה מאוד על מה שהשגתי, ואני חושבת שיש עוד דרך. במקצוע הזה העליות מהירות וקצרות, הנפילות חזקות וכואבות, והדרך מאוד ארוכה. עברתי ארבע שנים מאוד אינטנסיביות מאז שנכנסתי למוזיקה באופן פעיל ואני מנסה למצוא את המקום שלי. זה כיף, אבל לא פשוט בכלל. צריך להתעורר כל בוקר להישרדות במקצוע ובז'אנר, אבל זה בסדר, תביא את זה".

-ניצחת ב"כוכב נולד" ניצחון סוחף. ציפו ממך להתפוצץ פה בגדול, וזה לא קרה.
"הגורל הוביל אותי למקומות מוזרים. התגייסתי לצבא, עבדתי עם אנשים מופלאים, וחיפשתי את עצמי. באתי מתוכנית קאברים, שם ההפקה גרמה לי להישמע הכי טוב, אבל דרך מילים של אחרים. גיליתי שהעולם שבחוץ זה ממש מלחמת הישרדות. הציפיות באמת היו שאהיה הדבר הכי גדול הבא, אבל אנשים לא קולטים שזה קשה. דעת הקהל משתנה עליך. יום אחד אוהבים ויום אחד לא. צריך כל הזמן לחדש ולשנות ולגרות אותו. הלוואי שהיה אפשר להכניס את כולם לאולפן, שיראו ויבינו מה קורה שם, ואז לא היו שואלים מה קרה ולמה אני לא להיט כזה גדול. אי אפשר לדחוק בזמן. אם זה בא, אז בא, ואם לא אז לא".

מיי פיינגולד בקליפ Be Proud (צילום: טל אזולאי)
"עדיין מתבלבלים בינינו". מיי פיינגולד | צילום: טל אזולאי

-את עומדת בציפיות של עצמך?
"למדתי בשנה האחרונה לא לרדוף אחרי ההצלחה והפרסום, והכל בסדר. אני מוקפת באנשים מוכשרים ולאט לאט מתקדמת. אני לא רוצה לעשות דברים שיאבדו תוך שניה. אני לא מתכננת להוציא להיט של רגע".

-את זמרת יותר טובה היום?
"אני הרבה יותר קשובה לאינטואיציות שלי מבחינת עבודה, יודעת קצת יותר טוב מה אני רוצה, מתחילה להתגבש מבחינת הצורה. יש לי ביטחון שצמח ובעיקר ההבנה שאני יודעת מה אני רוצה לעשות. אני מזל גדי וקשה להזיז אותי מהמקום הזה. אני עדיין לומדת. אולי אני יכולה להיות הרבה יותר טובה, זו למידה אינסופית".

-מעניין אותך עולם הריאליטי המוזיקלי, שהמשיך הלאה?
"אני לא צפיתי, אמא שלי צפתה ועדכנה אותי בתוכניות החדשות. אני מודעת לכך שזה קיים. בעיני זה מבורך כי יש משהו שמוציא חבר'ה מוכשרים מהבית, אנשים שקשה להם לתפוס אוזן. אני אוהבת להקות שמגיעות לקראת גיל 30 ומגיעים מהאוזן בר ומהתמונע לפריים טיים. זה מבורך, ממש בכיף. אנחנו מדינה של מוכשרים, אז מה רע. יש פה יותר זמרים מכל דבר אחר".

-רז שמואלי צחקה על זה שלא מבדילים בינה לבין יובל דיין.
"לי זה עדיין קורה עם מיי פיינגולד. אמרו לאבא שלי שאני באירויזיון, הוא התקשר לשאול אם זה באמת קורה, ואמרתי שאני נאלצת לאכזב אותו".

-במקום אירוויזיון תופיעי ביולי השנה בפסטיבל דומה בבלרוס.
"כן, זה קורה אמא שלי כמעט התעלפה. זה מיני-אירוויזיון עם נציגים מ-30 מדינות. ישראל לא שלחה נציג כמעט שנתיים. אני עכשיו בחיפושי שירים. אשיר שם ברוסית, בעברית כדי לייצג את המדינה, וקאבר באנגלית. יש דיבור על שלושה שירים. אנחנו עובדים על זה עכשיו, בימים אלה".