דניאלה לוגסי (צילום: איתן טל)
דניאלה לוגסי | צילום: איתן טל

לפני שבועיים הפכה דניאלה לוגסי לשם מוכר עבור מעריצי להקת דפש מוד, שהופיעה אז בפארק הירקון. בשבוע בו התקיימה ההופעה בארץ שחררה לוגסי קאבר בסגנון פופ-אופרה ללהיט הענק "Enjoy The Silence", בהפקתו של גל פדה, שזכתה עד ללמעלה מ-144 אלף צפיות ביו טיוב. מאז הספיקה לוגסי, בת 30 מכפר שמריהו, לשחרר גם רמיקס בגרסת מועדונים לקאבר, ולמעשה היא עובדת על אלבום שלם בסגנון הזה.

"אני כבר שנים זמרת אופרה", היא אומרת. "בארץ אני מופיעה באופרה הישראלית, עם תזמורות, עם הפילרמונית בקונצרטים, מגיל 22, כבר 8 שנים. בחודש האחרון עשיתי מפנה. לקחתי שיר פופ של דפש מוד ועשיתי לו גרסת 'קרוס אובר', עירוב סגנונות, קלאסי עם מודרני. כמו שרה ברייטמן ואמה שפלן. עבורי זה היה ניסוי עם עצמי, כי תמיד שרתי אופרה והופעתי בסגנון נוקשה שבו אי אפשר לסטות מהקווים. בקונצרט ברור איך צריך לשירמ וצארט ובטהובן, הכל מאוד מובנה".

-ואיך זה השתנה?
"כשהייתי בהריון היה לי זמן פנוי ואמרתי שאני רוצה לעשות משהו לעצמי. כשפגשתי את המפיק גל פדה זרקנו ראיונות וזה התחיל לצוץ הרעיון של שיר פופ בסגנון שירה אופראי עם קצב של פופ. לא ידעתי איך זה יתקבל בעולם האופרה, וזה מאוד הפחיד אותי. פחדתי שיגידו שאני מנסה להוזיל את האופרה והמוזיקה קלאסית, לכן היה לי חשוב להתייחס לזה בכבוד. אבל דרך השיר הזה מכירים אותי יותר אנשים. אז אני שומרת על הפרדה. גיליתי שאני מאוד נהנית מזה, כי אין חוקים ואתה עושה משהו שלך. זה גם קשה כי באופן אינסטנקטיסי בהקלטה חיפשתי תווים, היה לי קשה להשתחרר ולאלתר. זה גם עזר לי, כי אני מתחילה עכשיו סדרות קונצרטים באופרה ורואה כמה זה עזר לי להבין שזה לא סוף העולם. פעם כל פספוס של צליל הייתי לוקחת מאוד מאוד קשה".

דניאלה לוגסי (צילום: שי יחזקאל)
דניאלה לוגסי | צילום: שי יחזקאל

-ואיך היו התגובות לקאבר ולקליפ?
"זה היה ממש כיף. הרוב הגיע מהארץ, זה התפשט. ראיתי שאפשר ביו טיוב לראות שעשו 'שרים' ומי דיבר על זה המון. יש גם מעריצים, קבוצות של דפש מוד מארצות הברית ואירופה, שרצו לדבר על זה. הרבה כעסו עלי קצת, כי לקחתי שיר 'קדוש' ואמרו איך העזתי לנגוע בו. מצד שני העריכו אותי כי זה לא היה קאבר פופי. כשדפש מוד הגיעו לארץ ניסיתי למצוא דרך שישמעו על זה ויזמינו אותי אליהם. לא בניתי על זה, כי הייתי צריכה להיות באותו הזמן בהופעה בהונגריה. אבל יש לי הרגשה שמתישהו הם ישעמו על הקאבר הזה".

-השלב הבא זה אלבום פופ-אופרה?
"כן, האלבום מוכן, בהפקת גל פדה. הוא ייצא כנראה בחגים. יש את 'fix you' של קולדפליי, 'הללויה' של לאונרד כהן, 'בריז מי' של סיה, פלורנס אנד דה מאשין 'שייק איט אאוט', 'פילדס אוף גולד' של סטינג, ומקליטים את 'בד אוף רוזס' של בון ג'ובי, שנשמע מדהים".

-מה לגבי "Easy" שביצעו פיית' נו מור?
"רעיון טוב".

דניאלה לוגסי (צילום: שי יחזקאל)
דניאלה לוגסי | צילום: שי יחזקאל

-איך הגעת בגיל 22 לשיר באופרה?
"גדלתי באשקלון, בשכונת ברנע, למדתי בבית ספר לאומנויות. אמא שלי אמריקאית ואבא שלי צרפתי-מרוקאי והיינו שומעים בבית רק אופרה ומוזיקה קלאסית, אז זה היה משהו מוכר לאוזן. מגיל צעיר ידעתי שאני אוהבת לשיר ושאשמח להיות זמרת, זה מאוד משך אותי. בכיתה ה' הגיעו מורים לאופרה מרוסיה ולימדו אותנו לשיר. הם לא בנו עלי כזמרת אופרה, אבל קלטו שמשהו בקול שלי מתאים ונתנו לי לנסות לשיר שירים נפוליטניים ואופרה קלה. זה התאים לי, הסתדר לי, אהבתי מאוד ומאז שרתי רק אופרה. לא חזרתי לשיר מוזיקה אחרת וקלה.

"בכיתה יא עברתי לתלמה ילין. אחרי הצבא לא הייתי בטוחה מה אני רוצה לעשות ואם יש עתיד וכסף באופרה. נרשמתי למקהלת האופרה הישראלית ובמקביל לתואר באקדמיה למוזיקה בתל אביב. אז הגיע זובין מהטה שהיה נשיא הכבוד של האקדמיה. עברתי אצלו אודישן לתפקיד קטן בהפקה שלו וקיבלתי חותמת שמהטה לוקח אותי ושאני שרה איתו. הוא לקח אותי מאז כמה פעמים והופעתי עם הפילהרמונית המון. ככה התחלתי לעבוד בתזמורות ונכנסתי לאופרה".

דניאלה לוגסי (צילום: שי יחזקאל)
דניאלה לוגסי | צילום: שי יחזקאל

-בואי נדבר על המראה החיצוני שלך.
"היום באופרה יש דגש על מראה. זה נהיה יותר ויותר חשוב בעולם הזה. הכוכבות הגדולות בעשור האחרון נראות כמו כוכבות קולנוע. זה כמו כל מקצוע אחר בתחום הבידור, כמו זמר פופ, המראה חשוב גם אם זה סטיילינג מיוחד כמו ליידי גאגא שזה חצי מהקריירה שלה. לי זה תמיד היה חשוב ואני מטפחת את זה. כשאתה זמר אופרה אתה יכול להיראות טוב וזה יעזור לך, אבל יש כל כך הרבה עבודה מסביב -אימונים פיזיים, ווקאליים ופעם בכמה חודשים אני מתאמנת אצל מורה בברלין. כשאני נכנסת לחזרה עם תזמורת אני רואה מבטים שכאילו אני בדיחה ואחר כך מעריכים שאני לא סתם פרצוף יפה. אני יכולה לעשות דברים אחרים בגלל הדבר הזה, למשל הקרוס אוב".

-ועכשיו בטח תגידי שאת לא חושבת שאת כזו יפה.
"אי אפשר לצאת טוב מהשאלה הזו, נכון? כן, יש לי חוסר ביטחון במראה החיצוני שלי. אני לא בתחום הדוגמנות, אני לא הולכת לאודישנים שבהו יש עוד מאה כוסיות בלונדיניות, אבל אני לא תמיד חושבת שאני יפה. אין לי תסביכים, אני לא בר רפאלי, אבל אני מרגישה טוב כשאני ברחוב".

דניאלה לוגסי (צילום: שי יחזקאל)
דניאלה לוגסי | צילום: שי יחזקאל

-קיבלת הצעות לשחק?
"אני לומדת משחק בשנה האחרונה ומעונינת לעשות את זה לכיף אבל לא כקריירה. גם אופרה זה משחק לא רק שירה. ממש רציתי לעשות את התפקיד הראשי ב'גבירתי הנאוה' בהבימה והגעתי לשלבים האחרונים, אבל לא עברתי כי אני לא שחקנית. לקחו את שני כהן והיא תהיה מהממת תפקיד. יהיה לה אולי קשה מבחינת שירה, אבל כנראה שהיא יכולה. זה תפקיד שהיא מתחילה כהומלסית וגם הומוריסטי, אז צריך מישהי שיש לה הומור, אבל גם איכותית. הם ראו כל זמרת ושחקנית בארץ במשך חודשים ולא מצאו. רצו אותה בהתחלה, דחו את כל ההפקה שיתאים לה, והבנתי שהיא ממש טובה. נתן דטנר יהיה הפרופסור. זה תפקיד שאני מתה לעשות, אז אני אעבוד על המשחק ואעשה לזה עוד פעם אודישן".

-קמפיין כבר הציעו לך? להיות הפנים של האופרה?
"עוד לא הציאו לי, אבל בא לי, עכשיו אתה מדליק אותי. מבחינת האופרה מנסים לשמור על האופרה הקלאסית, לשמור על הכבוד וגם להבין שזה עידן אחר, שאין כבר סבלנות לראות 3 שעות משהו שנכתב לפני 400 שנה בשפה זרה, אז מנסים לעשות 'אופרה בזאפה' ולשנות תלבושות. אני בעד האופוה ומבינה את השינויים. אני אשמח לייצג טוב את האופרה כי אני באמת מאמינה בזה. יש להם הרבה זמרות ייצוגיות, לא חסר, אבל שישתמשו גם בי".

דניאלה לוגסי (צילום: שי יחזקאל)
דניאלה לוגסי | צילום: שי יחזקאל