ענת ניר (צילום: סוניה קיטצ'ל)
אלבום בכורה. ענת ניר | צילום: סוניה קיטצ'ל

הזמרת והמוזיקאית ענת ניר משיקה את אלבום הבכורה שלה "מציירת צבעים", הכולל עשרה שירים אותם כתבה והלחינה. האלבום כולל השפעות מוזיקליות מעולם הג'אז ו"מוזיקת עולם", לצד נגיעות של קלאסיקות ישראליות. את האלבום הפיקה ניר בניו יורק, יחד עם בעלה, נגן הצ'לו יועד ניר ועם זיו שלו. ניר אף הופיעה בניו יורק, ב-"Rockwood Music Hall". למרות המשיכה הגדולה לניו יורק, ההקלטות שהתקיימו שם וההופעות ב"תפוח הגדול" - עדיין התשוקה של ניר היא להצליח עם המוזיקה שלה כאן בישראל.

וכראייה לכך - בין שירי האלבום נמצא ״על המזח״, אחד השירים הראשונים שכתבה ניר, אודות המזח של נמל תל אביב. התוצאה היא שיר אהבה קייצי ומלא אור ,עם עיבוד שמח בניחוח ברזילאי מרקיד.

על המזח

הסיפור שמאחורי שיר הנושא של האלבום, ״מציירת צבעים״, הוא שעבור ניר יצירת מוזיקה היא כמו שיטוט בתוך עולם אבסטרקטי של צבעים. כאשר הצבע המוזיקלי פוגש רגש נכון - נברא עולם קטן חדש שהוא השיר. הרבה מהאהבות המוזיקליות שלה מהדהדות בשיר הזה - מנורה ג׳ונס, דרך טום ז׳ובים ועד יוני רכטר.

מציירת צבעים

בשיר המפתח "יוצרת בהמתנה", שגם יצא כקליפ, היא שרה: "רוח, רוח, מחפשת אותי, מאין יבוא עזרי? אנ'לא יודעת מה איתי, וליבי, הו ליבי.../. אולי אני מאושרת, מלמדת בכל פינה, ואולי אני אחרת - אני יוצרת בהמתנה, יוצרת בהמתנה // אני אוהבת המון דברים, ללמוד ולכתוב שירים, בן אדם פתוח, יש לי חברים, הם אומרים, הם אומרים // אבל הלב הוא צורח, הוא רוצה אל הנחמה, הוא יודע שבינתיים, אני יוצרת בהמתנה, יוצרת בהמתנה // יום יגיע, אגשים את חלומי, ואז הוא יבוא עזרי, אשא עיניי לשמים, לא אפחד ולא אירא, ואז ייפקחו עיניים, כבר לא יוצרת בהמתנה, אני יוצרת - זאת מתנה".

יוצרת בהמתנה

ענת ניר היא ביתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. החיבור שלה למוזיקה החל בגיל צעיר. היא החלה לנגן בפסנתר בגיל 8 והתאהבה בעולם המוזיקה הקלאסית. האהבה שלה לפסנתר ולקלאסית נמשכה בתיכון ״אלון״ לאמנויות ובתואר ראשון באקדמיה למוזיקה בירושלים, במגמת ביצוע פסנתר וחינוך מוזיקלי.

שני שירים נוספים מהאלבום:

עורי כבר ילדה


אמריקה שלי

ביצועים מההופעה בניו יורק:

למדני אלוהיי


יוצרת בהמתנה


מציירת בצבעים