במלאות שנה למותו של שמוליק קראוס ז"ל מעלה הערב (חמישי) הרכב מיוחד מופע לזכרו, בהשתתפות דודי לוי, איגי דיין, אבי בללי, טל גורדון ודניאל סלומון, שישירו משיריו במועדון "בארבי" בתל אביב. מתוך המחווה כבר יצא סינגל ראשון - חידוש ל"אני אשיר לך שיר", שקראוס הלחין עבור אריק לביא ז"ל, ושר כעת איגי דיין מתופף להקת "משינה" ואמן וזמר בזכות עצמו.

אלמנתו של קראוס, חנה קופלר אומרת שהשיר של היוצר המנוח שהיא הכי מתחברת אליו הוא "יום רודף יום", "כי הוא דיבר על המצב של שמוליק והיה אפילו נבואי".

אחותו של קראוס, רבקה אילון מבירה אחת ולתמיד מה עבר על אחיה: "שמוליק לא היה אדם אלים כמו שחושבים. היתה לו מאניה דיפרסיה. התקפי המאניה היו מגיעים אחרי שיצר שירים, ובתקופות של המאניה היו יוצאים ממנו דברים ללא שליטה ומודעות, שהוא אפילו לא היה יודע שהם קרו. בגלל התקפיה המאניה, שהגיעו תמיד אחרי כתיבת מוזיקה, הוא לא היה מסוגל להתמודד עם הצלחה".

על ההאשמות של ג'וזי כץ, אשתו הראשונה ואם ילדיו של קראוס, שעזבה אותו ואת הארץ כיוון שהיה אלים כלפיה, אומרת האחות: "שלושים שנה הוא לא היה עם האישה והילדים. ובשנים שהוא היה עם חנה לא היה המצב הזה". וחנה קופלר מוסיפה: "שמוליק אהב ילדים, הוא היה טוב לילדים, ולא רק ילדיי".

ג'וזי כץ ובניו של קראוס, שם ובן, לא הגיעו להלווייה של שמוליק, וחנה קופלר אומרת: "למה אתה לא שואל אותם, את הילדים שלו? צריך לשאול אותם, לא אותנו. אני מתגעגעת אליו. איבדתי את החבר הכי טוב שלי".