אין תמונה
נעורים אבודים שלנו ושלהם. א-הא

דרכה של הלהקה הנורבגית א-הא (A-ha) הגיעה לסיומה עם שחרור הסינגל האחרון בהחלט בקריירה של מורטן הארקט וחבורתו "Butterfly, Butterfly (the last hurrah". חברי השלישייה החליטו להוציא את השיר החדש לפני הודעה על סיום פעילותה והתפרקותה באופן סופי, ובסמוך להוצאת אוסף כפול.

האוסף שנקרא "25: The Very Best of A-ha" יוצא בימים אלו ומסכם 25 שנות קריירה מפוארת שהחלה בשנות השמונים. חוץ מהשיר החדש כולל האוסף עוד 38 מלהיטיה הגדולים של א-הא כמו  Take On Me , The Sun Always Shines on TV , Crying in the Rain, Move to Memphis, Lifelines, Forever Not Yours ועוד.

ותודה לילדי ה-MTV

אין תמונה
אלבום כפול, 36 שירים, כמה להיטים מרגשים. עטיפת האוסף של א-הא

אלבום הבכורה של א-הא "Hunting High And Low" יצא באמצע שנות השמונים, ימי מהפיכת ה-MTV. הלהקה חייבת מן הסתם הרבה לאותם בני נוער, שכיום נושקים לגילאי ה-40 ויותר, שחזרו לתת אמון בטלוויזיה וצפו ברשת הכבלים העולמית ששידרה את "Take On Me", שהיה ועודנו אחד הקליפים היפים והאסתטיים שנוצאו, הכולל רישומים בעיפרון.

מאז זרמו מים רבים בפיורדים של נורבגיה, A-HA המשיכו להוציא אלבומים, התפרקו ואחרי ארבע שנים חזרו לפעילות בקאמבק מצליח עם האלבום "Minor Earth Major Sky" שיצא בתחלת המילניום, מתוכו הצליח הלהיט "Summer Moved on".

שנתיים אחר כך, ב- 2002 הוציאו א-הא את "Lifelines" שכלל את הלהיט היפהפה "Forever Not Yours", שגם הציניים ומכחישי שנות השמונים הגדולים ביותר לא יכלו לעמוד בקסמו. הלהקה הוציאה עוד אלבומי אוסף ואלבומי הופעות ובשנה שעברה יצא אלבומם האחרון "Foot Of The Mountain".

תמיד נחייך לעצמנו כשניזכר בימי הנעורים האבודים שלכם ושלנו

במקביל טיפח הסולן מורטן הארקט בעל הקול העדין והחם גם קריירת סולו ולפני כשנתיים הוציא את האלבום "Letter from Egypt", שהגיע 12 שנה אחרי אלבום הסולו הראשון שלו "Wild Seed".

ל-א-הא היו כמה רגעים יפים בקריירה בעיקר כשהם עשו את מה שהם ידעו לעשות טוב: שירי פופ לא יותר מידי מתוחכמים. כשהם זנחו את הסינת' פופ ופנו לפופ מחופש לרוק זה כבר הפך למעט מביך. הקהל הגדול של א-הא נמצא באירופה, בעיקר בגרמניה, אך גם אצלנו בארץ יש כאלה ששומרים להם חסד נעורים.

אז זהו, היו שלום מורטן הארקט, מאגנה פור והולמן ופול וקטור. נעמתם לנו מאוד. נמשיך לחיות היטב גם בלעדיכם, אבל תמיד נחייך לעצמנו כשניזכר בימי הנעורים האבודים שלכם שמשקפים גם את אלו שלנו שאבדו.

Cyndi Lauper-  Memphis Blues

אין תמונה
מארחת את ביבי קינג. סינדי לאופר, ממפיס בלוז

מעריצי סינדי לאופר, עוד אושיה משנות השמונים, ודאי ישמחו לגלות שהזמרת בת ה-57 ממשיכה לפעול במרץ. לפני שנתיים היא הוציאה את אחד מאלבומי הפופ-דאנס הטובים של 2008 "Bring Ya To The Brink", שזכה למרבה הצער להתעלמות מוחלטת כמעט.

אבל לאופר לא עוצרת והוציאה בקיץ האחרון אלבום חדש על טהרת הבלוז, שיוצא כעת בארץ. האלבום, שנקרא "Memphis Blues", הוקלט, איך לא, בממפיס, טנסי, ארה"ב. לאופר, שנשארה זמרת נהדרת, משתפת בו פעולה עם אורחים כמו בי בי קינג הענק (ב-Early In The Morning), ג'וני לאנג (ב-Cross Roads) וב-How Blue Can You Get), זמרת הסול אן פיבלס, אלן טאוסייט ועוד. "בשבילי הבלוז הוא הבסיס להכל. נולדתי לעשות את החומר הזה", סיפרה לאופר באחד הראיונות שהעניקה לאחרונה.

Cyndi Lauper - Don't Cry No More; Just Your Fool; Wild Women Don't Get the Blues

רק רוצה לכייף

לאופר אמנם לא משחזרת כאן את הצלחות העבר וספק אם האלבום הזה יזיז למישהו מלבד מעריציה האדוקים, אך קשה להתעלם מכך ש"בנות אוהבות רק לכייף" הוא לא רק סיסמה כשם הלהיט הגדול ביותר שלה. עובדה שלאופר מיישמת את הסלוגן הזה גם היום. אל אלבום הבלוז, ושומעים את זה היטב, היא באה במטרה אחת - ליהנות.

אגב, בקרוב מאד תשודר בארה"ב סדרת דוקו-ריאליטי שמוגדרת כקומדיה, על חייה של סינדי לאופר ועל משפחתה המתגוררת בניו יורק. טיפים היא תוכל לקבל מאוזי אוסבורן וצביקה פיק.

>> אקסל רוז ו-GNR התאחדו על הבמה עם הבסיסט דאף מק'קגיין