הדבר הבולט ביותר בהרכב הפאנק War on Women הוא שהן הרכב פמיניסטי מוצהר, וזה למעשה אומר שהמטרה של המוזיקה שלהן היא לעורר מודעות לנושאים שמטרידים אותן. בעולם שבו "פמיניזם" היא מילה שמציפה אסוציאציות שליליות, אפשר לתאר את זה כצעד אמיץ. ההרכב מבולטימור, שמוציא בימים אלו את אלבומו השני, עוסק בכל הנושאים שעולם הפאנק בפרט ועולם המוזיקה בכלל מתעלם מהם: פערי השכר בין נשים לגברים, תרבות האונס ואלימות במערכות יחסים. קשה עד בלתי אפשרי למצוא להקות אחרות שמנגנות מוזיקה כל כך כבדה שיש לה מסר פמיניסטי חריף ועקבי.  

השם שלהן הוא הצהרת מלחמה. הן קראו לעצמן על שם מונח שפמיניסטיות אמרקאיות משתמשות בו כדי לתאר חקיקה אנטי-נשית, בעיקר חוקים נגד הפלות וגלולות למניעת הריון. וכיאה לשם המתריס, שניים מהשירים באלבום החדש מוקדשים למלחמה במדיניות האמריקאית שמתנגדת להפלות. "אתם מפסידים חצי מכוח העבודה, חצי מהמוחות היצירתיים, כשאתם דואגים שנשים יהיו בהריון כל החיים שלהן. תנו לנו את הגלולה", הן צועקות ב" Roe V. World".  

בראיון ל-RIOT!, תכנית המוזיקה הפמיניסטית של רדיו הקצה, שוחחה ניצן פינקו עם שואונה פוטר, סולנית ומייסדת ההרכב, על האלבום החדש, ההוויה כלהקה פמיניסטית בז'אנר גברי ועל השירים והלהקות שהשפיעו עליה, מהול ועד למייקל ג'קסון (כן, כן!).

 

לאחרונה שיחררתן את הקליפ לשיר "Glass City", ספרי לנו על זה.

"השיר עוסק בפערי השכר בין נשים לגברים. צילמנו את הקליפ בשנתיים האחרונות כשהיה לנו זמן פנוי, אני צילמתי את רובו והגיטריסטית שלנו ברוקס ערכה אותו. הקליפ מראה נשים בעבודה שעושות כל מני דברים יומיומיים. הרעיון היה למחות נגד הדרך שבה נשים בדרך כלל נראות בקליפים. הן מופיעות כאובייקטים, הן נמצאות שם רק בשביל גברים. רצינו להראות שנשים עושות דברים, שהן פרודקטיביות, רצינו להראות את הפעילות שלהן. רצינו גם להראות איך נשים נראות בחיי היום יום שלהן - לא היה צוות איפור, לאף אחת לא היתה הזדמנות לסדר את השיער שלה, פשוט באתי, צילמתי והלכתי. ולדעתי יש בזה יופי אמיתי". 

זה מאד DIY (do it yourself).

"זה מה שקורה כשאין לך כסף לצלם קליפ".

אחד מהשירים הכי מפתיעים באלבום הוא "Youtube Comments" (שיר בו הן הלחינו תגובות פוגעניות שהושארו על הקליפים שלהן בערוץ ה-youtube). איך עלה הרעיון לשיר?

"קיבלנו הרבה תגובות והן היו מגוחכות, חלק מהן מעליבות, חלק טיפשיות, חלק עצובות, חלק מפחידות. ידענו כשהתחלנו (את הלהקה) שלאנשים יהיה משהו להגיד, אבל חשבנו שזה מצחיק שאנשים הם כל כך פחדנים, או שמאוד מפריע להם שנשים מנגנות מוזיקה. החלטנו לא להתחמק מזה, אלא להראות את זה. האנשים שכותבים את התגובות האלה מקווים שהם יתעללו בנו מספיק כך שלא נעשה מוזיקה יותר, כי נפחד מהפחדנים האלה - אז חשבנו, מה יהיה ההפך מהרצון שלהם? וההפך הוא להמשיך לכתוב שירים, ולכתוב שיר שמשתמש במילים שלהם נגדם. אני לא אהיה בשקט רק כי זה מה שאתה אומר לי לעשות, אלא אצעק יותר חזק".

תכנית המוזיקה RIOT! של ניצן פינקו משודרת מדי יום שני ברדיו הקצה, בין 14:00 - 15:00, וניתן להאזין לכל הפרקים בכל זמן באתר