השנה החולפת היא אחת הענפות בקריירה של עברי לידר, כשהוא מקפץ בין אלבומים חדשים ל"אקס פקטור" ולבמות בארץ ובחו"ל. זה מכבר היוצר לא עוצר בגבולות ישראל, והשנה הפרויקט שלו עם ג'וני גולדשטיין, TYP, ניכס לעצמו רשימה של הישגים רבים מעבר לים. במצעד השנתי של ישראל תמצאו שני שירים שלו לבד ושיר אחד של TYP שמועמדים לתואר 'שיר השנה', מועמדות אחת לתואר 'זמר השנה' ומועמדות נוספת ל'קליפ השנה' - ואם טרם הצבעתם, זה הזמן.

אולם לידר נהנה מטיולים במרחבי הכפר הגלובלי לא רק במסגרת הקריירה שלו, אלא גם בחייו האישיים: "קורה לי הדבר הזה שהוא נורא לא מכוון, בסופו של דבר כל הבני זוג שלי בשנים האחרונות לא היו ישראלים", לידר מעיד, "אני לא מסביר את זה, ואני מתעקש לא להסביר את זה". אך לידר מספק הרבה הסברים אחרים בשיחה הצפופה עם עינת ארליך באולפן ערוץ 24.

הראיון המלא ישודר בסוף השבוע הקרוב בערוץ, ביום שישי ב-17:00 ובמוצאי שבת ב-20:25. בינתיים, הנה טעימה מתוכו:

"אם הייתה לך בחירה, ויכולת להתחיל את החיים מחדש בתור סטרייט או בתור גיי, מה היית עושה?", ארליך שואלת, ועברי עונה: "מישהו אמר לי – 'אם היה לי ילד הייתי רוצה שהוא יהיה סטרייט'. אמרתי לו למה? הוא אמר 'כי להיות גיי זה יותר קשה'. אני לא תופס את זה ככה. אני חושב שאתה יכול להיות סטרייט ויהיה לך קשה או שיהיה לך סבבה וקל וכיף. אתה יכול להיות גיי ושיהיה לך קשה, או שיהיה לך סבבה קל וכיף. אני חושב שבחיים יש קושי, נקודה. אם יהיה לי ילד למשל – אני לא אקווה שלא יהיה לו קשה. זה שקשה זה חלק מהחיים, יצאו לי הרבה דברים טובים מדברים קשים שעברו עליי. אני ארצה שהוא יידע להתמודד עם הקושי. אבל אני חושב שלהתמודד עם הדברים שקשים לנו זה מה שעושה אותנו בני אדם יותר טובים. חיים קלים הם לא דבר שצריך לשאוף אליו".

אך עד כמה עברי נאמן לישראל? ארליך שואלת אם הוא מעדיף זוגיות עם גבר לא ישראלי, או להפך: "אני מעדיף זוגיות טובה. זה לא על זה. זה על בני אדם, לא משנה מאיפה הם. זה על קשר, היכולת לתקשר. מישהו שאני אוכל לתקשר איתו באמת ולהיות אמיתי וחופשי ומי שאני לגמרי בלי לעשות שום הצגה, ושהוא יעשה אותו דבר". יש גם ילדים באופק? "עמד לי על הלשון כן, כי כן, כי זה יפה. אבל מפחיד פה. זה מעצבן אותי כי אני מסתובב הרבה בעולם ואני נורא שגריר ישראלי. אני יכול להיות פה ולהגיד 'זה לא בסדר וזה לא בסדר', איך שאני מגיע לאיזה אוניברסיטה שמאלנית בארה"ב נהיה לי דגל פה על המצח של ישראל ואני רק עסוק בלהסביר כמה ישראל זה לא מה שרואים ב-CNN וכמה דברים מדהימים קורים פה, כמה שאנחנו הגן-עדן הדמוקרטי במזרח התיכון. זה דברים שאני מאמין בהם, זה דברים שהם בינתיים לפחות נכונים לגבינו. לפעמים אני מפחד שאנחנו מאבדים את זה".