אהוד בנאי יוציא ב-27 באוגוסט 2012 אלבום חדש וכפול שייקרא "באופק אחר" ויתבסס על גרסאות מחודשות למיטב שיריו, כפי שהוקלטו בעקבות במספר מצומצם של הופעות אקוסטיות-קאמריות ברחבי הארץ. מתוך האלבום מוציא כעת בנאי את הביצועים ל"עגל הזהב" הקלאסי ו"נגעת בצמרות העצים" היפהפה. כמו כן מספק בנאי הצצה לאולפן ההקלטות עם המעבד והמפיק עמי רייס.

בהופעות הופיע בנאי עם גיטרה אקוסטית ומפוחית ואיתו כאמור המעבד והפסנתרן עמי רייס ("אלג'יר", "כנסיית השכל") ורביעיית כלי המיתר המצטיינת, הכוללת את גליה חי בויולה, חן שנהר בכינור ראשון, מאיה בלזיצמן בצ'לו וניצן קאנטי בכינור שני. בהמשך התכנסו הנגנים ובנאי לאולפן והקליטו את האלבום בנוכחות קהל.

המופע, שעלה לראשונה בפסטיבל הפסנתר 2011 והיה ערב בלתי נשכח, כולל שירים כמו "עיר מקלט", "עבודה שחורה", "דוד ושאול", "עיירה בדרום", "איש ציפור", שיר חדש בשם "הסביבה, הזמן והמצב", בלדה אירית מתורגמת לעברית בשם "על דרך שיר" ו"עגל הזהב" ו"נגעת בצמרות העצים" שיצאו כעת. המופע המשיך אחר כך להופעות נוספות ויועלה שוב באולם "צוותא" בתל אביב ב-30 באוגוסט.

אהוד בנאי מספר: "בנערותי למדתי במשך חמש שנים נגינה בצ'לו אצל יעקב מנזה. מידי פעם הייתי מקשיב לחזרות שעשה עם רביעיית המיתרים שלו בסלון ביתו. לא פעם שאלתי את עצמי לאיזה כיוון המוזיקה שלי הייתה הולכת אם הייתי ממשיך עם הצ'לו. על עמי רייס שמתי עין כשהתארחתי לראשונה אצל להקת אלג'יר. הייתה לי הרגשה שיום יבוא ונעשה משהו ביחד. עכשיו מצאתי שהגיע הזמן לחבר את הקשרים: עמי רייס, נגינת רביעייה קלאסית, ושירים על הדרך בנופים מוכרים ולא מוכרים".

עמי רייס מוסיף: "כשאהוד בנאי, התקשר אליי והציע לי להופיע ואחר כך להקליט איתו ועם רביעיית מיתרים, חשבתי לעצמי מה הקשר בין השירים של אהוד לבין פסנתר לרבעיית מיתרים.  אחרי שסיימתי לחשוב, עניתי לעצמי "שפסנתר ורבעיית מיתרים הם כלים כל כך לא קשורים ולא טבעיים לשיריו של אהוד, שיש סיכוי שייצא מזה משהו מעניין ומיוחד. במהלך העבודה המשותפת, הופתעתי מאוד איך אמן כמו אהוד, מגיע באוזניים כל כך פתוחות ומאפשר לנו להביא 'אופק אחר' לשירים שלו שאני כל כך אוהב".