קולאז' ביונסה בריטני
בריטני ויתרה, ביונסה הרוויחה

אם מישהו מתעשיית הפופ יגיד לכם שהוא יודע בוודאות, מעבר לכל צל של ספק, ששיר מסוים יהיה להיט - אל תאמינו. זו גם אחת הסיבות שזמרים מפורסמים ויתרו על שירים, שאחר כך הפכו ללהיטי ענק בפיהם של זמרים אחרים. לעיתים מדובר בלהיטים שממש שינו קריירות, הפכו מישהו קטן לכוכב גדול, או לכל הפחות העשירו את חשבון הבנק בלא מעט כסף.

הדוגמאות הישראליות הכי בולטות בהקשר הזה הן "הפרח בגני", שהוצע בתחילה על ידי אביהו מדינה לשימי תבורי, אבל הגיע בסופו של דבר לזוהר ארגוב המנוח, "אבאניבי" ו"הללויה" שהוצעו ל"הכל עובר חביבי", אבל יזהר כהן ו"חלב ודבש" ניצחו איתם באירוויזיון, וכמובן, ולפי עדותו של יוסי גיספן, השיר "מי שמאמין" הוקלט במקןר על ידי שרית חדד, אך יצא לאור מפיו של אייל גולן.

ומה בעולם הפופ הלועזי? הנה תריסר דוגמאות בולטות לתופעה:

בריטני טרקה טלפון לגאגא
ליידי גאגא החלה את הקריירה בעולם הפופ ככותבת להיטים לאחרים. אז עוד קראו לה סטפני ג'רמונטה והיא כתבה את "Telephone” עבור בריטני ספירס, אך בריטני דחתה את השיר. אחרי כמה שנים גאגא הקליטה את השיר עם ביונסה נואלס, ו"טלפון" הפך ללהיט ענק, וזכה לאחד הקליפים המדוברים של העשור האחרון.

 

בריטני דחתה את ה"מטריה", שבנתה את ריהאנה
בריטני ספירס היא לא בחורה דוחה, אבל זה קרה לה עם שירים יותר מפעם אחת. כשהמפיקים The-Dream ו-Tricky Stewart כתבו את "Umbrella" בריטני ספירס היתה להם בראש. אבל חברת התקליטים של הכוכבת, שהיתה אז המצליחה בעולם, קיבלה באותה תקופה כל כך הרבה שירים, ולכן דחתה את השיר.

כידוע, מדובר בלהיט הפריצה הגדול של ריהאנה, אבן-הפינה לאחת הקריירות המצליחות העולם הפופ בשנים האחרונות.

 

ריהאנה הרוויחה מליאונה לואיס
ובריטני היא לא היחידה שפינקה את רירי בלהיט שמגדיר קריירה. ליאונה לואיס היתה אמורה לשיר את “We Found Love” ואף הקליטה לו דמו.

אלא שבסופו של דבר השיר הגיע לריהאנה והפך לאחד מלהיטיה הגדולים ביותר, גם כאן עם קליפ סופר-מדובר, בעקבות השימוש בכפיל של כריס בראון, החבר המכה.

 

כריס בראון השאיר "הפרעה" לריהאנה
ואם כבר ריהאנה וכריס - אז כריס בראון השתתף בכתיבת השיר “Disturbia" ואף הקליט אותו, אולם במחשבה שנייה הוחלט שהוא יתאים יותר אם יושר על ידי זמרת ולא זמר.

הבחירה הטבעית של בראון (אז, ואולי גם היום) היתה לתת את השיר לריהאנה.

 

TLC לא רצו ובריטני זכתה
שלישיית האר אנד בי TLC שהיתה בשיא הצלחתה בניינטיז, קיבלה לידיה שיר בשם "Baby One More Time", שיצר מקס "מכונת הלהיטים" מרטין.

אלא שבנות ההרכב דחו את ההצעה שלו להקליט את השיר ומרטין הימר על בריטני ספירס, שהיתה אז בת 15.

 

קיילי ויתרה על ה"רעל" שהוזרם לבריטני
בריטני ספירס, כן שוב היא, הרוויחה בגדול גם את הלהיט "Toxic", שבתחילה הוצע לקיילי מינוג, אבל היא החליטה לוותר עליו.

השיר הגיע לידיה של בריטני שעשתה ממנו את אחד מלהיטיה הכי גדולים, מה שכמובן השפיע לחלוטין על שיר הנושא של התוכנית "אקזיט".

 

ג'נט ג'קסון לא רצתה להיות שפחה, בריטני כן
והנה בריטני זוכה בשלישית: ה"נפטונז" נחשבים ליצרני להיטים גדולים בתחום האר אנד בי וההיפ הופ. כשהם הציעו את “I’m A Slave 4 U” לג'נט ג'קסון היא אהבה את הביט, אבל ממש לא את הטייטל והטקסט.

אחרי שג'קסון דחתה אאת ההצעה, השיר עבר ל... בריטני ספירס, וכך היא הרוויחה להיט גדול ואנחנו את אחד הקליפים הסקסיים בתולדותיה.

 

ג'סטין טימברלייק באמת שר מייקל ג'קסון
והנה עוד אחד של ה"נפטונז": רבים חושבים שהלהיט הגדול של ג'סטין טימברלייק “Rock Your Body” הוקלט כהומאז' לקלאסיקות הפופ של מייקל ג'קסון.

אלא הסיפור האמיתי שהוא שה"נפטונז" אכן כתבו את השיר עבור ג'קסון, והוא יועד לאלבומו האחרון "Invincible". משלא נכנס לשם - השיר הגיע לטימברלייק.

 

כשאלביס דחה את "שנות הזהב" של דיוויד בואי
דיוויד כתב את השיר “Golden Years” עבור מלך הרוקנ'רול אלביס פרסלי, כשנה וחצי לפני מותו.

אבל אחרי שפרסלי סרב להצעה ודחה את השיר, בואי עצמו הקליט אותו לאלבומו הקלאסי "Station to Station" משנת 1976.

 

"הלב הרעב" של "הבוס" נמנע מה"ראמונז"
ברוס ספרינגסטין ייעד את השיר “Hungry Heart” ללהקת הפאנק הראשונה בהיסטוריה - ה"ראמונז", כדי שיקליטו אותו ויקדמו את שמו כיוצר מצטיין.

אלא שהמפיק של "הבוס" והמנהלו שלו ג'ון לנדאו, שכנע אותו לשמור את השיר לעצמו. בסופו של דבר הפך ה"לב הרעב" ללהיט המצעדים הראשון של ספרינגסטין באמריקה.

 

הדרך הארוכה והמתפתלת ממקרטני לטום ג'ונס
פול מקרטני רצה שטום ג'ונס יקליט את "The Long and Winding Road" כסינגל למצעד הבריטי בשנת 1968. מקרטני עוד היה אז חבר רשמית ב"ביטלס", אבל רוח הפרידה כבר ריחפה מעל הלהקה.

בסופו של דבר העניין עם טום ג'ונס לא הסתדר, ומקרטני הקליט את השיר בעצמו, כמובן עם "הביטלס".

 

"בלונדי" נענו לקריאה
המפיק והכותב ג'ורג'יו מורדר רצה ש"Call Me" ייצא כשיתוף פעולה עם הזמרת סטיבי ניקס. אלא שניקס לא היתה פנויה באותו הזמן.

בצר לו מורדר סיים את הקלטות השיר עם להקת "בלונדי" והסולנית דבי הארי, והרוויח להיט שהיע למקום הראשון באמריקה.