"לא הכרתי את זוהר ארגוב אישית, לא יצא לי. להיכנס לדמות שלו היה מורכב. מבחינתי זה היה כמו מעין מסע שורשים כזה", אומר השחקן דן שפירא, שמגלם את דמותו של זוהר ארגוב במחזמר חדש בתאטרון הקאמרי. "יש לי צד חצי תימני מהצד של אמא שלי וזה צד שלא התחברתי אליו לפני כן בתפקידים ששיחקתי, אז זה היה כמו לעשות אילן יוחסין בבית ספר שכותבים מי הסבא של הסבא".

טלי מורנו: מאז מותו של זוהר העלו את דמותו כמה פעמים לבמה, זה משהו שאתה מסוגל ורוצה לעשות? צריך לחשוב פעמיים, לא?
"אם היו שואלים אותו לפני כן אם אני חושב שאשחק אותו אז הייתי אומר שלא חשבתי על זה, אבל בשנייה שאמרו לי את השם שלו ידעתי שזה משהו שאני רוצה לעשות אותו".

"הקול של זוהר יישאר לעוד הרבה שנים"

זוהר ארגוב (צילום: חדשות 2)
"אני מתחבר אליו ואוהב אותו". זוהר ארגוב המקורי | צילום: חדשות 2

דן שילון: אתה גם שר זוהר, כי הקול שלך נשמע יותר עמוק משלו.
"כי עכשיו עוד בוקר. אני הולך לשיר את השירים בחי על הבמה עם ארבעה נגנים מצוינים שמנגנים ביום יום, חלק משדרות, חלק מקרית מלאכי. איכשהו התחברתי לקטע של לשיר זוהר, זה משהו שכיף לי איתו. כיף לי לדבר בחי"ת ועי"ן, כיף לי להתעסק עם זה".

דן שילון: זוהר היה בזמנו מוקצה אצל חלק מהקהל. רק אחרי מותו הוא נהיה קונצנזוס ורק היום זו המוזיקה שלנו.
"הוא היה אז כוכב ענק. יוצא לי לשמוע אותו המון תוך כדי העבודה על הדמות והמחזה וזה אף פעם לא נמאס. יש משהו בקול שלו מאוד מרגש ומאוד סוחף, אנושי ואמיתי ודווקא בגלל סיפור החיים הטראגי שלו אני חושב שבקול הזה יש משהו שיישאר לעוד הרבה שנים".

טלי מורנו: הדמות שלו היתה שנויה במחלוקת, גילית עליו משהו שלא ידעת קודם?
"התחלתי לחקור את הדמות שלו רק כשהתחלתי לעבוד עליה, אז אין לי שום דעה קדומה עליו לעשות איתה השוואה. ממה שמצאתי אני מתחבר אליו ואוהב אותו, סולח לו".

"יש דמיון בין הסיפור של זוהר לסיפור של מייק ברנט"

דן שילון: גילמת את מייק ברנט. יש בך משהו שמתחבר לזמרים שהלכו לעולמם בנסיבות טראגיות.
"זה יצא ככה במקרה לא תכננתי את זה. אני מניח שזו גם תהיה הדמות האחרונה בסגנון הזה שאני אעשה. יש דימיון בין מייק לזוהר, למרות שזה הצליח בפריז וזה הצליח בארץ. אגב, אני לא יודע מה יותר קשה - להצליח בארץ או להצליח בחו"ל כשאף אחד בארץ לא שם עליך, אבל יש ביניהם גם הרבה שוני".

טלי מורנו: איזה שיר של זוהר אתה הכי אוהב?
"יש הרבה. המון. אני נהנה לשיר את 'הפרח בגני' ואת 'רעיה'. הכנסנו להצגה גם שירים פחות מוכרים של זוהר כמו 'ילדה של סתיו', ככה שמי שמעריץ אותו ממש יוכל לקבל כמה שירים שלא משמיעים בדרך כלל ברדיו".

>> דעה: "הבועה של המוזיקה המזרחית תקרוס"