"עכשיו לנשום - צו 8 לאימהות ולנשות הלוחמים בעזה"הוא התאגדות של כמה נשים פעילות, ביניהן הזמרת והיוצרת חני דינור, לצורך ארגון ערב שכולו כוח, שמחה ואופטימיות לנשים ואמהות של חיילים, שחלקם עדיין מגוייסים לצה"ל בצו 8, כיוון שאירועי "צוק איתן" טרם הסתיימו.

באירוע הראשון שהתקיים בכפר סבא בסוף השבוע, השתתפו כמאה נשים, ועוד היד נטויה להמשך. הן נהנו מהופעות של דין דין אביב, לאה שבת, חני דינור עצמה, יונית שקד גולן, גלי שגיא, רוחמה בן יוסף והמוזיקאי רמי הראל, שנרתמו בהתנדבות. כמו כן פעלו במקום מטפלות אלטרנטיביות לעיסוי הגוף והנפש, מומחית למדיטציה ומומחית ליוגה צחוק.

"היה אירוע מקסים", אומרת חני דינור. תוך יומיים העמדנו ערב שכולו נתינה, אהבה, תפילה, חיזוק ותקווה גדולה לימים של שקט ושפיות. כ-100 אמהות ונשים של לוחמים התייצבו כדי לנשום נשימות עמוקות יותר, כדי לקחת פסק זמן מהתופת, כדי להעלות חיוך על שפתיהן המכווצות, כדי להשתחרר ולו לכמה שעות מהדאגה המחרידה לשלום יקיריהן. נשים אמיצות וחזקות שמנסות להמשיך בשיגרת החיים אבל משלמות מחיר רגשי כבד.

-וזה עבד?
"בסרטון שיצרה חיה גולד אפשר לראות שהשמחה מחליפה את הדאגה. אווירת הביחד הייתה מחזקת ומעצימה והנשים יצאו מהאירוע שנמשך כשלוש וחצי שעות בהתרוממות נפש. הייתה זו זכות גדולה להעלות חיוך על פניהן ולו לכמה שעות. חשוב לי להודות למתנדבות הכינו כיבוד, לעיריית כפר סבא תרמה את המקום, ולציין כל מי שתרם לאירוע, ממעצבת הפלייר ועד אנשי ההגברה - עשה זאת בהתנדבות".

-"עכשיו לנשום" זה קונספט שלך?
"הכל התחיל מטלפון שקבלתי ממרים אביגל, אמא לקצין מילואים שגויס ללחימה בעזה, שאמרה לי שהיא לא מסוגלת לעצום עין מתחילת המלחמה ויודעת שיש עוד הרבה כמוה. היא אמרה לי בואי נארגן ערב ונקרא לו 'צו 8 - עכשיו לנשום', כשם השיר שהלחנתי למילותיה של צביה אהרוני, שהפך כל כך רלוונטי בימים אלו. כמובן שלא יכולתי לסרב, מה גם שאני עצמי לא נושמת כבר תקופה ארוכה, מאז נכנסו שני הבנים של אחותי רוחיק לשטח האש. כמובן שהיא התגייסה גם".

-אתן מתכננות עוד אירועים כאלה?
"כן. חלק מהכוחות נסוגו, אבל זה עוד לא נגמר. אנחנו מקווים שנוכל לקיים עוד אירועים כאלה, ואפשר כמובן לצרף את האבות, שחרדים אם לא יותר, אז בטח לא פחות, עד יעבור זעם. תרשה לי לסיים בתפילה לשלום חיילי צה"ל באשר הם".

סרטון: חיה גולד