קובי אושרת, המלחין הפורה, שהלחין קלאסיקות ישראליות כמו "דרך ארוכה", "ילדונת", "תחתונים וגופיות", "לך איתה", "אולי עוד קיץ" ו"הללויה", שזכה באירוויזיון 79', זוכה הערב לפרס למפעל חיים מטעם אקו"ם.

"כתיבת שירים זה משהו שנובע ממך וממה שקורה במדינה", הוא אומר, "אני נשאר וכותב והזמרים מתחלפים". במקביל לזכייה בפרס יוצא מחר אוסף מרובע המכיל ממיטב השירים והקלאסיקות שהלחין אושרת.

מנימוקי ועדת השופטים שבחרה באושרת לפרס

"קובי אשרת הוא מהמלחינים הפוריים ביותר שלנו ויצירתו, הכוללת מנגינות יפות רבות, משתרעת על פני למעלה מ - 40 שנה ומגוון רחב של סגנונות", כתבה ועדת הפרס. משירו הראשון "העולם כולו נגדנו" שהולחן ב - 1969  דרך "לך איתה", "גלי", "שש עשרה מלאו לנער", "ילדונת", "גשם בעיתו", "נסיך החלומות (ולנטינו)", "דרך ארוכה", "יחד", "אולי עוד קיץ", "בת שישים", "בללייקה", ו"הללויה" כמובן, שמושר בפי כל בארץ ובעולם וזכה לביצועים אין ספור בשפות רבות".

"קובי אושרת הוא מלודיסט בחסד עליון"

"קובי אשרת הוא מלודיסט בחסד עליון, מלחין פופ במובן המצוין של המילה ויוצר שיודע לפרש טקסט טוב כשהוא פוגש אותו. הוא מקצוען בכל תחום שבו הוא עוסק מהלחנת פזמונים דרך כתיבת מוסיקה לסרטים ותוכניות טלוויזיה, שירי ילדים, פסטיבלים, הצגות ואף תשדירי פרסומת מוכרים וזכורים לטוב הולחנו על ידו".

"מפעל החיים של קובי אשרת עוד רחוק מלהיסגר"

"קובי אשרת הוא גם מעבד ומתזמר מצוין מאז שירי הרוק של תחילת הדרך עם "שובבי ציון" והמחזמר "קרחת" ועד לעיבודים העשירים של "חלב ודבש" ומבצעים רבים וטובים אחרים. שיריו, שרבים הפכו מהם ללהיטים גדולים,  מושמעים עד היום ללא הרף באמצעי התקשורת וגם בערבי שירה בציבור מרבים לשיר אותם בהתלהבות רבה.

מפעל החיים של קובי אשרת עוד רחוק מלהיסגר, אבל דווקא עכשיו, כשהוא באמצע הדרך מצאנו אותו ראוי לקבל את פרס "מפעל חים" על מה שיצר עד כה  ולקראת מה שייצור בעתיד. וכפי שכתב לו חברו הטוב אהוד מנור ז"ל: "...וכשנדמה שאור היום כבר לא ישוב, אתה מבין פתאום מה באמת חשוב ויש בך רצון ויש לך סיבה לחשוב כבר על השיר הבא...".