דודו טופז, שהלך הבוקר לעולמו, היה ללא ספק מגדולי אנשי הבידור בתולדות המדינה. אולם בראשית דרכו ידע טופז גם כמה נגיעות של שירה וזמר בלהקות והרכבים שונים בהם השתתף. בהמשך אף כתב מילים לפזמונים מפורסמים.

לפני כשנה וחצי התארח דודו טופז בתוכנית הרדיו המיוחדת "כל ההתחלות", שמגיש אלי לפיד ברשת ג'. בתוכנית בת השעתיים סיפר טופז על ראשית הקריירה שלו, והושמעו קטעים בהם הוא שר, לצד מערכונים מפורסמים.

טופז, בנו של השחקן והקריין אליהו גולדנברג, נולד ב 1946 בחיפה. הוא החל את דרכו על הבמה ב-1964 בלהקת הגדנ"ע, שם השתתף בשיר "נוח היה איש צדיק ותמים".

ביצוע ראשון ל"בשדות בית לחם"

ב- 1969, אחרי השירות הצבאי, השתתף טופז בהצגה "ערב שירי רחל" יחד עם חוה אלברשטיין ודני גרנות. בהצגה קרא טופז שירים ומכתבים של רחל, ובתוכנית יקרא את השיר "ואולי".

ב- 1970 השתתף טופז בהצגה "אמנון ותמר", שם שר לראשונה על הבמה את השיר המפורסם "בשדות בית לחם", בביצוע בכורה מקורי לשיר, לפני הביצועים המוכרים של הדודאים ושלישיית שוקולד מנטה מסטיק.

טופז למד משחק בלונדון, ובתוכנית של לפיד שיחזר במונולג באנגלית את הבחינה שלו לבית הספר. כמו כן סיפר על הופעותיו בטלוויזיה ועל תוכניות היחיד שלו, שמהן שולבו מערכונים בתוכנית.

כשחזר לארץ העלה טופז את תוכנית הבידור הראשונה שלו שכללה מערכונים כמו "ביקור בתערוכה", "הטנגו האחרון בפאריז", "ראיון עם נוח" ו"חידון טלוויזיה". המערכונים, שכתב יחד עם יואל ריפל, הופיעו באלבומו הראשון של טופז.

דו דו דודו טופז

ב-1972 כתב טופז מילים לשירים כמו "פגישה באדום", שהקליטו צמד הפרברים. באמצע שנות ה 70 כתב נוסח עברי לאחדים משיריו של שארל אזנבור, שביצע אבי טולדנו במופע שלו "לה בוהם". בין השירים האלו היו שיר הנושא, "לה מאמא", "שתי גיטרות", "ראיתי את עצמי", "כמו שהם אומרים" ועוד.

לאחר מעצרו של טופז הקדישה לו להקת התקווה 6 שיר, לפי מנגינת השיר התאילנדי "דו דו דו", שהגיע השנה לארץ.