מוש בן ארי קיסריה (צילום: שרון רביבו)
עם מרינה בזאפה. מוש בן ארי | צילום: שרון רביבו

ט"ו באב, חג האהבה העברי, בו על פי המסורת יוצאים בני ובנות ישראל למצוא אהבה בכרמים ובשדות, יחול השנה ביום חמישי, ה-2 באוגוסט, ויחגג לאורך סוף השבוע כולו. כמיטב המסורת בשוק ההופעות המקומי, מתקבצים סביב התאריך אמנים רבים שמקיימים מופעים מיוחדים בסימן אהבה, כמובן. ריכזנו עבורכם את ההופעות המומלצות.

מוש בן ארי מארח את מרינה מקסימיליאן קרני
מוש בן ארי הוא כבר כמה שנים אחד המוזיקאים והפרפורמרים הטובים בארץ. למזלנו יש לו גם כמה שירי אהבה יפהפיים. בן ארי חוגג אוסף להיטים חדש ויארח פרפורמרית וזמרת גדולה אחרת - מרינה מקסימיליאן קרני (לשעבר בלומין), שכבר התארחה אצלו בהשקת אלבומו "אנשום" בהאנגר 11. ההופעה תכלול את מיטב השירים של בן ארי מכל אלבומיו, בהפקה מוזיקלית של דני "פילוני" קרק משבק ס'. בשילוב הוירטואוזיות של מרינה צפויה חוייה מוזיקלית נהדרת.
2.8, זאפה תל אביב, 120 ש"ח.

ריף כהן משיקה סינגל
בצד השני של תל אביב, במועדון בארבי הרוקנ'רולי, תופיע הזמרת ריף כהן, שתשיק רשמית את "רוצה פרחים", סינגל שלישי מתוך אלבום הבכורה שלה. כהן היא זמרת ויוצרת שמצטיינת בשילובים בין פופ צרפתי, השפעות צפון אפריקניות, רוק ואוונגרד. מבקרי המוזיקה מתים עליה, ביו טיוב יש לקליפים של מאות אלפי צפיות ובקיצור מדובר באמנית שופעת קסם ושווה במיוחד ששרה שירים שכתבה אמה המשוררת.
2.8, בארבי תל אביב, 80/90 ש"ח.

נתן גושן השקה (צילום: ראובן שניידר )
יגשש עם גוש. גושן | צילום: ראובן שניידר

נתן גושן מארח את אפרת גוש, אמפי ווהל
נתן גושן, האיש, הכובע, הגיטרה והמעריצות, יארח את אפרת גוש הפאם פאטאלית בהופעה חגיגית באמפי ווהל שבגני יהושע (פארק הירקון) בתל אביב. גושן צפוי לבצע משירי אלבום הבכורה המצליח שלו, שהניב שורת להיטים, ואפרת גוש תחזק אותו בשירים מקפיצים כמו "אה אה אה אהבה". יהיה רומנטי, לח, דביק ומשעשע עד למאוד. בראיון ל-mako אמר גושן: "אני אחד הגברים הכי רומנטיים". אפשר לסמוך עליו בזה.
2.8, אמפי ווהל, תל אביב.

ארקדי דוכין מארח באמפי שוני
ארקדי דוכין ארח באמפי שוני שבבנימינה שורת מוזיקאים שמהווה נבחרת מנצחת - מיכה שטרית חברו ל"החברים של נטאשה", צביקה פיק (שצפוי לשיר איתו את 'לא אני הוא האיש'), עלמה זוהר, עמה הופיע דוכין לאחרונה בסיבוב הופעות מיוחד והרכב הופעות אלקטרוני שמלווה אותו בהופעות מועדונים ומנפק גרסאות דאנס ללהיטים בולטים שלו.
2.8, אמפי שוני, 149 ש"ח.

אין תמונה
בגליל ובנגב. עידן רייכל

הפרויקט של עידן רייכל
המופע של "הפרויקט של עידן רייכל"
הוא כבר מזמן מותג מנצח, שכולל את המיטב מארבעת האלבומים שהוציאו רייכל וחבריו. הם יופיעו בשני קצות הארץ - בערב ט"ו באב, יום חמישי 2.8 ב- 21:00, באמפי גולן, ליד קיבוץ אפיק, במסגרת אירועי "לילות ירח בגולן 2012" ובט"ו באב, יום שישי 3.8 ב- 22:00, בחאן השיירות רמת הנגב, ליד שדה בוקר, במסגרת "פסטיבל לילות ירח במדבר 2012".

ברי סחרוף בראשון לציון
ברי סחרוף הוא אחד הרוקים הבכירים בישראל, וכשצריך לתת לקהל רחב הופעה שרובה להיטים הוא יודע לספק את הסחורה. תשאלו את הסטודנטים שמזמינים אותו שנה אחר שנה לימי סטונדנט. בט"ו באב יחגוג סחרוף בעיר ראשון לציון במופע שיכלול שירי אהבה "לא כמו של כולם", ואת מיטב להיטיו. ההופעה תתקיים ברובע מתחם הבילויים החדש בעיר ותחל בשעה 1 בלילה. לפני יתקיימו במקום מופעי רחוב של הרכבים מוזיקליים עם שירי אהבה.
2.8, מתחם הבילויים החדש ראשון לציון, הכניסה חופשית.

יסמין לוי וידיאו 2 (צילום: חדשות 2)
בירושלים. יסמין לוי | צילום: חדשות 2

יסמין לוי, מירה עווד ואמנים נוספים בירושלים
"קול ישראל" מפיקה מרתון הופעות בשם "אהבה רב-תרבותית" בו יופיעו 15 אמנים והרכבים של מוזיקה אתנית שישירו ב-15 שפות. ההופעות יתקיימו ב"גן דניאל" בירושלים ויועברו בשידור חי ב-88FM בהנחיית גדי ליבנה ומירה עווד בשעות 16.00-21.00. בין ההרכבים המשתתפים: נאש דידאן, אנסמבל גוהלה, נועה וקס ולהקתה, ג'רמי קונחבש, מירה עוואד עצמה ועוד. האירוע, שפתוח לקהל הרחב, ייחתם במופע מיוחד של הזמרת יסמין לוי.
2.8, גן דניאל בירושלים, הכניסה חופשית.

מתי כספי וריקי גל - "מה זאת אהבה"
המופע המשותף של מתי כספי וריקי גל הוא אחד המופעים הטובים ביות שיש למוזיקה הישראלית להציע, בכלל ובפרט השנה. חיבור מיוחד בין המוזיקאי הגאון והזמרת-פרפורמרית המצוינת, שכבר זכה לשבחי המבקרים. השניים ייפגשו שוב, ב"פסטיבל לילות ירח במדבר", שיהווה השנה מוקד משיכה לזוגות רומנטיים.
2.8, 20:30, חאן השיירות במדבר הנגב, 139-249 ש"ח.

ריטה אלבום זהב (צילום: יוסי צבקר,  יחסי ציבור )
בגליל ובקיסריה. ריטה | צילום: יוסי צבקר, יחסי ציבור

ריטה - קיץ 2012
אצל ריטה ט"ו באב מתחיל יום לפני וממשיך יומיים אחרי. הדיווה הלאומית תארח את אחייניתה לירז צ'רכי ביום רביעי 1.8 בפסטיבל בין הכרמים המתקיים במרום הגליל (159-179 ש"ח) ותגיע עם המופע החדש שלה "השמחות שלי", ב-4.8 להופעה חגיגית במיוחד באמפיתאטרון הרומי בקיסריה (159-179 ש"ח). מדובר בחוייה מוזיקלית נהדרת ומומלצת בחום. ריטה נמצאת במופע הזה בשיאה וצוות הנגנים שאיתה משלים אירוע תרבותי מהנה.

ירמי קפלן קופץ על שולחנות ברמת השרון
ירמי קפלן, מהפרפורמרים הטובים בארץ, יביא עימו הרבה אנרגיות, להט ותשוקה, להופעת ט"ו באכ רומנטית ואנגרטית ב"קפנטו" ברמת השרון, שתתקיים בשישי 3.8 בשעה 17:00. קפלן ישיר את מיטב שיריו, שרובם ככולם עוסקים באהבה וזוגיות, וכדרכו בקודש ינסה את מזלו בהליכה על שולחנות בית הקפה תוך כדי ההופעה.

יוני רכטר פסנתר (צילום: רועי ברקוביץ')
רומנטיקה בברל'ה. יוני רכטר | צילום: רועי ברקוביץ'

ט"ו באב בברלה מיוזיק קלאב בלהבות חביבה
יוני רכטר יעלה בערב ט"ו באב גרסה מיוחדת של המופע "העיקר זה המוסיקה", שקצר שבחים מקיר לקיר ובו הוא מארח את איתי פרל, יעל צבי ויעל נחשון לביצועים ועיבודים חדשים של מיטב הקלאסיקות שלו, מאלבומי הסולו ושירים שיצר לאמנים אחרים (תחילת מופע ב 22:00).

משה להב יופיע למחרת, ערב שישי 3.8 במופע "הטיש הגדול", שרץ מזה עשור שנים ומביא שמחה לכל במה וקהל עם שירים ישראליים ומה שמכונה "שאר רוח". אוהבים תצאו משם בטוח (תחילת מופע 23:00).

פרנצ'סקו דמורו בהופעת בכורה בישראל
אם אתם תושבי רעננה או סתם חובבי אופרה ויין, סימפונט רעננה מעלים עבורכם קונצרט מיוחד תחת הכותרת "אופרה, אהבה ויין", בכיכובו של זמר האופרה האיטלקי פרנצ'סקו דמורו, בהופעת בכורה בישראל. המופע יתקיים בהנחיית יאיר היידו המומחה הבינלאומי ליין, ובהשתתפות זמרות אופרה ישראליות דניאלה לוגסי, יעל לויטה, קארין שיפרין ושירי הרשקוביץ ונגן האקורדיון הוירטואוז אמיל אייבינדר, כל זאת בשילוב טעימות יין של יקבי רמת הגולן.
4.8 , שעה 21:00 , אמפי פארק רעננה. 109 ש"ח, 139 ש"ח, 169 ₪.