מוקי, פארל וויליאמס (צילום: ענבל צח; Getty Images)
עם השירים הכי מושמעים של אקו"ם. מוקי, פארל וויליאמס | צילום: ענבל צח; Getty Images

אקו"ם, האגודה השומרת על זכויות היוצרים בישראל, מסכמת את שנת 2014 במוזיקה הלועזית והישראלית, וחושפת את היצירות המושמעות ביותר בתחנות הרדיו, שעובדות בכפוף להסכמים איתה.

השיר הישראלי המושמע ביותר ב-2014 הוא "ילד של אבא" של מוקי, ואחריו בסדר יורד: 2. "מתנות קטנות" של רמי קליינשטיין, 3. "עוד היום" של ישי לוי ומוש בן ארי, 4. "לב חופשי" של מוקי, 5. "תרגיל בהתעוררות" של שלומי שבן וחווה אלברשטיין, 6. "מסתובב" של אביב גפן עם מתי כספי, 7. "ואם פרידה" של דיקלה, 8. "כמעט כבר נוגע" של פוליקר, 9. "להשתגע" של שיר לוי 10. "בקרוב" של הפרויקט של עידן רייכל.

האמן הישראלי המושמע ביותר השנה (עם כלל השירים שלו) הוא אריק איינשטיין ז"ל, ואחריו: 2. שלמה ארצי, 3. אייל גולן, 4. יהודה פוליקר, 5. חיים משה, 6. שרית חדד 7. שלומי שבת, 8. משה פרץ, 9. משינה 10. יהודית רביץ.

אריק איינשטיין (צילום: מנחם סקס)
האמן הישראלי הכי מושמע ב-2014. אריק איינשטיין ז"ל | צילום: מנחם סקס

כדאי לשים לב שמוקי הוא האמן היחידי ברשימת השירים עם שני שירים. כמו כן, מהז'אנר הים תיכוני נוכחים ברשימת השירים שלושה: ישי לוי, בנו שיר לוי ודיקלה. הכוכבים הגדולים דוגמת אייל גולן, שלומי שבת, שרית חדד ומשה פרץ, מופיעים ברשימת המבצעים, שכוללת שם מפתיע ביחס לשנים האחרונות - חיים משה.

היוצר הישראלי המושמעים ביותר בשנת 2014 הוא אהוד מנור ז"ל, ואחריו: 2. שלום חנוך, 3. שלמה ארצי, 4. עידן רייכל, 5. יעקב רוטבליט, 6. רמי קליינשטיין, 7. יהודה פוליקר, 8. מתי כספי, 9. יהונתן גפן 10. יוסי גיספן.

כותרות עבר 12.4 (צילום: חדשות 2)
היוצר הישראלי הכי מושמע ב-2014. אהוד מנור ז"ל | צילום: חדשות 2

השיר הלועזי המושמעים ביותר השנה הוא "Happy" של פארל ווילאמס, ואחריו: "Rather be" של קלין בנדיט עם גליין ג'ס, "Riptide" של ואנס ג'וי, "Chandelier" של סיה, "Stolen Danc" של מילקי צ'אנס, "Royals" של לורד, "Dernière Danse" של אינדילה, "Prayer in C" של לילי ווד עם דה פריק ורובין שולץ, "Sky full of stars" של קולדפליי ו-"Let Her Go" של פסנג'ר.

האמן המבצע הלועזי הכי מושמע ב-2014 בישראל הם להקת הביטלס ואחריהם: 2. קולדפליי 3. יו-2. 4. הרולינג סטונס 5. מדונה 6. אדל 7. דיויד בואי 8. אר אי אמ 9. אלטון ג'ון 10. לנה דל ריי.

*תחנות הרדיו שבהסדר עם אקו"ם: קול ישראל (רשת א׳, ב׳, ג׳ ,ד׳, 88 רקע ,מורשת וקול המוסיקה), גלצ, גלגלצ, רדיו תל אביב, רדיו חיפה, רדיו ללא הפסקה, רדיו צפון ללא הפסקה, רדיו קול חי, רדיו קול ברמה, רדיו 90, רדיו ירושלים, רדיו דרום, קול הים האדום, לב המדינה, קול רגע, רדיוס, 99.

הביטלס (צילום: Fox Photos, GettyImages IL)
עדיין הכי מושמעים מבין האמנים הלועזיים. הביטלס | צילום: Fox Photos, GettyImages IL