טרנד ה"ליפסינק"* משתלט על הרשת, והשולטת בו היא כמובן נסיכת הפופ העכשווית ליידי גאגא, שזוכה למספר החיקויים הגדול ביותר מצד גולשים, עם 1460 גרסאות ליפסינק. כל קליפ שמוציאה הכוכבת החדשה של עולם הפופ הופך מיד עם עלייתו לרשת למוזה למאות גולשים-חקיינים שמלפסנקים את שיריה בגאווה ואהבה. ללהיט "פוקר פייס", למשל, יש מעל ל-400 חיקויים.

השיר המוביל בחיקויים: "Wannabe" של הספייס גירלז

במקום השני נמצאת אייקון-פופ אחר ולא פחות ביזארי, בריטני ספירס כמובן, עם 1420 גרסאות. את בריטני אוהבים לחקות בעיקר בנים, או מעריצים, שעושים צחוק מהתבטאויותיה התקשורתיות המוזרות. במקום השלישי ניצב מייקל ג'קסון המנוח עם 1330 ליפסינקים, ובמקום הרביעי ביונסה עם 1280 גרסאות ליפסינק לשיריה.

כשבודקים מהם השירים שהגולשים הכי אוהבים לחקות מגלים ששנות ה-90' שולטות. הלהיט המוביל הוא "Wannabe" של הספייס גירלז ש-1420 גולשים החליטו לחקות אותו בליפסינק. שני "Barbie Girl" של אקווה עם 1390 גרסאות, ובמקום השלישי נמצא "Hit Me Baby One More Time" של בריטני ספירס עם 952 גרסאות ליפסינק.

בת-אל עזריה שולטתתתת!!!111

החקיינית הישראלית המובילה של ליידי גאגא היא הגולשת בת-אל עזריה, שמחקה את "Telephone", הלהיט הענק של גאגא וביונסה. אבל את מספר הצפיות הגדול ביותר עד כה בחיקוי ל"Telephone" צבר דווקא הסרטון של החיילים האמריקנים המוצבים באפגניסטן, שעבר את ה-2 מיליון צפיות ביו טיוב.

הליפסינק ברשת התחיל להתפתח ברצינות לפני כ-4 שנים והיפנים, ממציאי הקריוקי, היו כמובן החלוצים בתחום. אחריהם הגיעו רבים, כמו למשל הסימפסונים, שרק לאחרונה עשו ליפסינג ל"Tik Tok" של קישה, הלא הוא "שיר המקפלות" מהמערכון של "ארץ נהדרת".

*משמעות הביטוי "ליפסינק", למי שטרם עשה הכרה עם המושג, היא שילוב בין שלוש מילים: "ליפ", כלומר שפתיים, "סינג", כלומר שירה, ו"סינק", כלומר "תיאום", מהמילה הלועזית Synchronization.

>> בלקן ביט בוקס בקליפ אנימציה ל"War Again"; יהודה פוליקר בשיר חדש: "עפיפונים"