נתן גושן השקה (צילום: ראובן שניידר )
"לא האמנתי שאגיע לזה". נתן גושן | צילום: ראובן שניידר

מי שעוד היה זקוק להוכחה שזו היתה השנה של נתן גושן, קיבל אותה לפני שבועיים, כשגושן, "תגלית השנה" של גלגלצ ו-mako, הוכרז כחתן פרס אקו"ם ל"מלחין השנה" בעקבות הוצאת אלבום הבכורה שלו, והמופע המקביל.

בועדה שבחרה בו ל"מלחין השנה" במוזיקה הישראלית ישבו ארבעה אמנים - דקלה דורי (הזמרת דקלה), דני רובס, עברי לידר ואברהם טל, שכל אחד מהם הוא אושייה בפני עצמה. את הפרס הוא יקבל ב-4 באפריל, ובינתיים הוא מוציא את הסינגל "עכשיו", סינגל אחרון מהאלבום, שמגיע שנה בדיוק אחרי הסינגל הראשון "כל מה שיש לי".

"אני מאוד מתרגש", אומר גושן. "זה בדיוק שנה אחרי הסינגל הראשון ואנחנו ממש מסכמים שנה. ובסיכום השנה עבורי כמוזיקאי קרו המון דברים מדהימים, שלא חויתי בעבר ויצא לי לחוות, ולא יכולתי לבקש יותר טוב. ברוך השם היתה לי שנה מבורכת. לא ידעתי את העוצמה של הדברים ואיך שזה מגיע, ושאני יכול להגיע לכזו עוצמה רגשית".

-דמיינת את זה ככה?
"ממש לא, ולא משהו דומה. לא היה לי מה לדמיין. על התגובות כמו שקיבלתי לא חלמתי, לא היה לי מושג".

"למדתי על עצמי שאני קטן הרבה יותר ממה שחשבתי"

-איך קיבלת את הבשורה שנבחרת למלחין השנה של אקו"ם?
"ממש לא דמיינתי שאגיע לזה. זה אפילו לא ברמה של מחמיא, זה לא שהרגשתי שמגיע לי וחיכיתי לזה. חטפתי סטירה רצינית מזה, חשבתי שעובדים עלי בטלפון. זה גרם לי להסתכל על שיר כמו 'עדיין ריק' ועל השירים שלי והשיר שנתתי לבעז מעודה בצורה אחרת. התרגשתי שהשירים התקבלו ואהבו אותם. מאוד מחמיא לי שאנשים גדולים בעיני במוזיקה שלהם החליטו שזה מגיע לי. זה מחמיא לי באמת. זה ממש בטירוף מחמיא לי".

-מה למדת על עצמך בשנה הזאת?
"שאני קטן הרבה יותר ממה שחשבתי. יש דברים שחשבתי שאני יכול והיו קשים. למשל עליות לבמה. בהתחלה היה לי קשה, לא התאים לי, היה דיסוננס גדול בין מי שאני מרגיש מבפנים לבין מה שנותנים לי בחסדי השם להרגיש. היה הפרש גדול. עשיתי עבודה גדולה על עצמי להכיל את זה, שזה באמת עצום ואני באמת אסיר תודה, לגמרי".

"לרכילות אין כבר מה לכתוב עלי, כבר יודעים הכל"

-אתה כל הזמן מודה לאלוהים. איפה עומד היום העניין עם הדת?
"אני בחור יהודי, שומר שבתות וחגים. אני לא דוס שהולך עם שטריימל וחלוק שחור ארוך. לא נוח לי להגדיר את עצמי כמשהו. אני מנסה לקיים כמה שיותר מצוות ומנסה להיות אדם טוב יותר, לחוות את היהדות ולגדול משם".

-העיסוק ברכילות סביבך מפריע לך?
"זה חלק מהעסקה. אני לא ידעתי למה אני נכנס, ובהמשך אתה מבין שזה ככה. לא שואלים מה אתה מעדיף, אבל הייתי מעדיף שיתעסקו רק במוזיקה. אני מאמין שסגרתי את הפינות. אין כבר מה לכתוב עלי, כבר יודעים עלי הכל".

-איך אתה עם הביקורות, שחלקן קטלו אותך?
"כל בן אדם ששומע מוזיקה מבקר אותה באותו רגע בראש או בפה, או שאתה מעביר תחנה. מה שאתה לא אוהב אתה לא שומע, כל אחד וטעמו האישי. אם מבקר מאתר כלשהו לא אהב זה העסק שלו. יותר אכפת לי ממישהו שכתב משהו בפייסבוק. משמח אותי אם מישהו שם העלה שיר והחמיא לי".

-היו כלפיך תופעות הערצה קיצוניות?
"כן היו כאלה. תדמיין מה שאתה רוצה. אני מנסה לשמור על פרופורציות כי זה חלק מהחבילה ולא שווה להתרגש כי הכל בסדר".

"יצאתי ממערכת יחסים ואני משקיע עכשיו בעצמי"

לירן דנינו הופעה (צילום: שרון רביבו)
"אנחנו חברים, אבל לא מעניין אותי לשתף איתו פעולה מוזיקלית". לירן דנינו | צילום: שרון רביבו

-לירן דנינו השיק את האלבום שלו, יש מצב שתופיעו יחד, תארחו זה את זה עם "עדיין ריק"?
"כבר הופענו באותו מקום אבל לא היינו יחד על הבמה בו זמנית. אנחנו חברים, אבל אין מחשבה על זה מוזיקלית. לא מעניין אותי לשתף איתו פעולה מוזיקלית. אנחנו חברים, אבל יש מוזקאים אחרים שהייתי שמח לשתף איתם פעולה. אני לא רוצה להגיד סתם שמות. עוד לא חשבנו על לארח מישהו בכלל. זה לא משהו שכדאי להכניס אותו כרגע".

-אתה כבר עובד על האלבום הבא?
"התחלתי לעבוד. בעיקר אני מתרכז בלהופיע המון. באלבום הראשון הוצאתי מלא דברים מהמגירות, הגעתי לעבודה עם מלא שירים שרציתי להוציא אותם. בתקופה האחרונה קרו איתי כל מיני דברים והאלבום הבא יישמע אחרת. לקראת האלבום אני לא צריך להמציא משהו מחדש, רק להיות אני. אני גאה מאוד באלבום הראשון ומאמין שאפשר יהיה לראות את הדרך שלי ואת מה שעברתי בזמן שהאלבום הראשון יצא".

-יש אהבה כרגע בחייך? זה ישפיע על הכתיבה של האלבום הבא?
"יצאתי ממערכת יחסים עם בן אדם שאני מאוד מעריך ואוהב. כרגע אני מתרכז קצת יותר בעצמי מאשר במערכת יחסים ומשקיע בעצמי קצת, וטוב לי ככה".

*נתן גושן יופיע: 22.3 הפרה בשבי ציון, 24.3 רדיו בר בית קשת, 1.4 פלורה רחובות, 5.4 זאפה ירושלים,  12.4 שטיינברג חולון, 15.4 ו-13.5 זאפה ת"א, 12.5 ברל'ה להבות חביבה, 29.5 זאפה הרצליה.

>> לירן דנינו ואלישע בנאי יופיעו בהיכל נוקיה