אין תמונה
"העובדה שהמוזיקה שלי עומדת לצאת לאור בישראל מאוד מיוחדת עבורי". Dotan

הזמר דותן הוא ישראלי בן 25 שאביו חי בארץ ואמו הולנדית, שמוציא היום בארץ את הקליפ "Where We Belong", הלהיט מתוך אלבומו "Dream Parade" שצפוי לצאת בישראל בקרוב.

שמו המלא של "דותן" הוא דותן הארפנאו (Harpenau), אבל הוא משתמש רק בשם הבמה "Dotan". הוא נולד בירושלים, כאמור לאבא ישראלי ואמא הולנדית. בגיל צעיר עבר עם אמו לאמסטרדם שם בילה את שנות ילדותו ובגרותו. למרות זאת הקשר שלו עם ישראל מעולם לא ניתק והוא נוהג לבקר מדי פעם את אביו, סבו וסבתו שחיים כעת בארץ.

"העובדה שהמוזיקה שלי עומדת לצאת לאור בישראל מאוד מיוחדת עבורי בגלל הרקע והקשר שלי לארץ", הוא אומר. "אני מאוד סקרן לראות איך יגיב הציבור הישראלי ומאוד מתרגש להגיע להופעה בישראל".

-מה דעתך על מוזיקה ישראלית?
"בתקופת הילדות שלי שמעתי הרבה אתניקס, ריטה, אריק איינשטיין, שלמה ארצי ועוד רבים. יש משהו מאוד ייחודי במוזיקה הישראלית, ויש הבדל ענק ממוזיקה של מדינות אחרות בעיקר בגלל העובדה שבישראל הרוב הגדול של המוזיקאים לא שרים באנגלית ובאירופה דווקא רואים את זה המון. אפשר לשמוע הרבה מוזיקה מסורתית או שקשורה למסורת ברדיו וזה חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית. הדבר הכי חשוב שלמדתי מהמוזיקה הישראלית הוא האספקט הרגשי במוזיקה, אמנים בישראל מאוד מודעים לליריקה ושמים את כל הרגש שלהם בתוך השיר ובהופעות שלהם".

נבחר לקמפיין של "אמנסטי" נגד גירוש בלתי חוקי

הקליפ "Where We Belong" כבר עבר 212 אלף צפיות ביו טיוב ונחשב ללהיט בהולנד, אחרי שהסינגל נכלל באוסף הלהיטים ההולנדי המצליח Hitzone יחד עם maroon 5, קייטי פרי, ריהאנה, ג'ניפר לופז ועוד.

במקביל הוא נכנס לטופ-10 במצעד הפופ של אייטיונז ונבחר לקדם קמפיין של ארגון "אמנסטי" העולמי, הקורא למיגור גירוש בלתי חוקי. מעניין מה יחשבו עליו ברמאללה וביצהר.

שלח אי-מייל והוחתם ב-EMI

האלבום של דותן הופק על ידי מרטין טרפה וסשה סקארבק, שעבדו עם אדל, פול מקרטני, דאפי, קולדפליי ועוד. הוא הגיע אל השניים באמצעות אי-מייל ששלח אליהם לפני כשלוש שנים. באותו היום הוזמן דותן להקלטת סקיצות באולפני החברה בלונדון.

בהמשך חתם על חוזה הקלטות בסניף ההולנדי של חברת המוזיקה הגדולה EMI ועבר להקליט את האלבום בלוס אנג'לס. בזמן ההקלטות עבד עם המפיק ביל לפלר שאחראי על מספר להיטים בסצינת האינדי האמריקאית.

>> עידן יניב: "אני מקבל את ההגדרה שאני לא זמר מזרחי"