אתי לוי – חביבי יא עיני (תמונת AVI: mako)
"אנחנו בשבעה ותחת אש, שמנו את המחלוקות בצד". אתי לוי | תמונת AVI: mako

הזמרות אתי לוי וזהבה בן הן אחיות תאומות, שמערכת היחסים ביניהן ידעה עם השנים עליות ומורדות, בעיקר מורדות. אולם בימים האחרונים השתיים שמו את המחלוקות בצד והתכנסו במצב כמותו לא ידעו עד כה בחייהן.

השתיים נמצאות בימים אלו בעיר הולדתן באר שבע, תחת מטחי הטילים, ויושבות שבעה על אחותן, בת שבע ז"ל, שהלכה לעולמה בגיל 45 בדירת חדר וחצי קטנטנה. יחד עם שאר האחים והאחיות שלהן ישנות זהבה ואתי על מזרונים שפרוסים על הרצפה. בזמן האזעקות בבאר שבע הן רצות למקלט של הבניין כדי להימלט מנפילות הטילים על העיר, אלא שהמקלט בבניין בו הן נמצאות נעול והן בסכנת חיים יחד עם שאר בני המשפחה.

-אתי לוי, את וזהבה בסכנת חיים?
"לצערנו כן. אנחנו יושבים שבעה בזמן התקפות הטילים, כל רגע נופלים עלינו טילים, מטחים בשרשרת. כל רגע אנחנו קמים, קופצים, נבהלים, יורדים למקלט והמקלט סגור. אנחנו עומדים בפתח ליד הדלת, כל השבעה אחים והאחיות, מתים מפחד, וזה עצוב".

-מה קרה למקלט?
"המקלט סגור שנים על גבי שנים, הוא מלוכלך ומטונף. השכנים הם אנשים מבוגרים, חלקם קשישים, שלא טיפלו ולא ניקו אותו והדלת סגורה. אנחנו עומדים בפתח שלו שבעה אחים ואחיות, מצטופפים. זה מאוד מבהיל אותנו, אנחנו קופצים ובורחים, מפחיד מאוד".

"אנחנו ישנים בלילה צמודים על מזרונים"

זהבה בן השקה (צילום: שרון רביבו)
ישנות על מזרונים. זהבה בן | צילום: שרון רביבו

-ואתם שם בבאר שבע מאז שהחל המבצע.
"כן, אנחנו פנ מאז שזה התחיל, נמצאים בתוך השבעה וזה קשה. בדרך כלל בשבעה באים אנשים ומנחמים ועכשיו פוחדים ולא באים לנחם. גם קשה להשלים מניין לתפילה. אנשים בבתים, מסוגרים מהפחד".

-איך אתם מתעדכנים?
"למרות השבעה אנחנו נאלצים להיות עם טלוויזיה דולקת כל הזמן כדי לשמוע מה קורה. משש בבוקר אנחנו מדליקים עד הלילה, ושוב טילים ושוב אזעקות, וחוזר חלילה".

-והדירה ממש קטנה.
"מאוד קטנה, סלון וחדר קטנטן, מאוד צפוף. אנחנו ישנים כולם יחד על מזרונים, צמודים, פורסים אחד ליד השני, אין מה לעשות. לפי מנהג העדה המרוקאית אסור בשבעה לשבת על כיסאות או ספות. אנחנו יושבים על מזרונים. מכל הבחינות קשה, הכל ביחד, אין מה לעשות, מקווה שיהיה בסדר. הערב הסעודה ומחר עולים לבית העלמין".

-ממה נפטרה אחותכן בת שבע ז"ל?
"היא אחותנו הגדולה, גדולה ממני ומזהבה בשנה וחצי, בת 45. היו לה בעיות בכבד. ואז היא נפלה על האגן ושברה חצי אגן. ממה שהבנתי שטף הדם הפנימי שנגרם בנפילה התערבב עם הזיהום בכבד וכל הדם הזדהם. הרופאים אמרו שתוך כמה שעות או ימים היא יכולה למות וזה מה שקרה, מאוד עצוב. היא היתה רווקה, ללא בעל וללא ילדים".

אתי לוי: "זהבה ואני שמנו את המתח בצד"

-את וזהבה הייתן קרובות אליה.
"אני גרה בירושלים וזהבה בראשון לציון. אחיות אחרות שלנו גרות כאן בבאר שבע והיו איתה בקשר יומיומי. אנחנו היינו איתה גם בקשר ובאנו לבקר והיינו נפשית מחוברות אליה. אנחנו במשפחה אוהבים את כולם. היינו מאוד קשורות, מאוד אהבנו אותה".

-בימים כאלה קשים את וזהבה שמתן את המתח הרגיל שיש ביניכן בצד?
"כן, לצערנו, כן. שמים את כל הדברים בצד, אין מה לעשות".

-נאחל לכן ימים טובים יותר.
"אמן, תודה".

>> ג'ולייטה ניצלה בנס: "הטיל נפל כמה מטרים ממני"

>> רמי קלינשטיין בהופעה בעוטף עזה: "מה שקורה פה לאנשים לא הגיוני"