אין תמונה
הייתי קודם. קובי פרץ
"האמרגן שלי הציע לי הופעה גדולה בהיכל התרבות הרבה לפני שאייל גולן עשה את זה, ואני מיוזמתי אמרתי שאני עוד לא מוכן", אומר קובי פרץ, שיפתח את סיבוב ההופעות שלו בהיכל התרבות ב-8 בינואר 2009. זאת אחרי שאייל גולן פתח השנה קופות בהצלחה גדולה הן בהיכל התרבות והן באמפי קיסריה.

"רק בשנה האחרונה, במהלכה הייתי עסוק רוב הזמן בעבודה על האלבום החדש, והיו למעריצים מעט מאד הזדמנויות לראות אותי על הבמה, קלטתי כמה חזק הרצון שלהם לקבל ממני חוויה כזו והסכמתי", מוסיף פרץ, שמתכנן להעניק לקהל חוויה של מופע גדול, עם 14 נגנים ושלוש זמרות, מופע שיפתח סיבוב הופעות בקנה מידה ארצי.

פרץ הוא מהכוכבים הגדולים בסצנה הים-תיכונית בשנים האחרונות. שבוע אחרי שאלבומו החדש "כמה אהבה" יצא לחנויות והפך לאלבום זהב - מכירות של למעלה מ- 20 אלף עותקים - תוך 24 שעות, ההימור שלו על היכל התרבות נראה מפחיד פחות. "זו תהיה הפקה ענקית", הוא אומר. "אשקר אם אגיד שזה לא מטריד אותי בכלל, אבל ברור שלקבל בשורה על אלבום זהב תוך יום, כשמצב מכירות הדיסקים בארץ כל כך קשה, זו זריקת עידוד גדולה. אני מודה שאני מופתע, למרות שהשקעתי באלבום החדש את הנשמה, כמו שלא עשיתי בכל השנים שאני במקצוע".

"סימנים מוקדמים היו. את 'כמה אהבה' הורידו מהאינטרנט 200 אלף איש, ואת 'אני לא בן של מלך' הורידו 100 אלף. אלו הלהיטים הכי גדולים שלי מאז 'בלבלי אותו'. חשבתי שאמכור זהב בתוך חודש, וזו עוד הייתה תחזית אופטימית. כשהודיעו לי שעפו 20 אלף עותקים תוך יום הייתי בהלם. זה רק ממחיש כמה גרעין המעריצים שלי גדול ונאמן ומאמין בי, ואני מבטיח להם הופעות מדהימות. עובדה שעוד לא התחלנו פרסומים רשמיים להופעה בהיכל התרבות, רק ידיעה ראשונית באתר שלי, וכבר שמעתי על ביקוש גדול במשרדי הכרטיסים".

בשנתיים וחצי שחלפו מאז האלבום הקודם, 'כל מה שיש בי', שדרג פרץ בהדרגה את מעמדו, נטש כמעט לחלוטין את סצנת המועדונים, וכמובן התחתן עם בחירת ליבו ענבל, לה הקדיש את השיר "קחי אותי להיות לך בעל", הנכלל באלבום החדש. בתמורה, היא סלחה לו על ההחלטה לא להוציא את השיר כסינגל הראשון לרדיו לטובת הבלדה "כמה אהבה", שהפכה שיר הנושא לאלבום.

"כשענבל שמעה בפעם הראשונה את 'קחי אותי להיות לך בעל', וכבר היה סגור שאנחנו מתחתנים, היא אמרה לי: 'זה השיר שאני רוצה שתשיר לי בחתונה שלנו', והיא קבלה את המשאלה שלה", אומר פרץ, "זה שיר ענק בעיני, ואני בטוח שהוא יעשה עבורי שירות ענק בהופעות, אבל כשזה מגיע ל'כמה אהבה' אני פשוט לא יכול לעמוד בפני השיר הזה. אני זוכר את הלילה בו הקלטתי סקיצה ראשונה שלו, ופשוט ידעתי שזה להיט שיהפוך את המדינה. כל כך התרגשתי שהתחלתי להתקשר לאנשים ב-3 לפנות בוקר כדי להשמיע להם את השיר וכמובן שכולם ישנו. בסוף התקשרתי לחבר שגר במיאמי ואמרתי לו: 'אני רוצה שתשמע משהו', והוא מיד אמר שזה אחד השירים הכי יפים ששמע בחייו".

"גם לגבי 'אני לא בן של מלך' הייתה לי תחושה טובה מאוד, למרות שהתגובות של קהל כלפיו בהופעות עדיין מדהימות אותי. אפילו אמרתי בראיון שאפרוש מהמקצוע אם השיר לא יהיה להיט. אחרי 'בלבלי אותו' האמנתי, במשך הרבה זמן, שזה יהיה השיר האחד שתמיד יהיה מעל כולם מבחינת אהדת הקהל. גיליתי שמי שהמציא את הפתגם 'יגעת ומצאת תאמין' ידע מה הוא אומר. לא סתם הייתי כל כך בררן הפעם באיסוף החומרים".

-גם אמפי קיסריה בתכנון מבחינתך?
"כן, לעתיד היותר רחוק. אם אני הולך על היכל התרבות, אז זה הצעד המתבקש הבא. אבל שיהיה ברור, אין לי שום בעיה עם ההופעות שאני מעלה כרגע. אני אשיר איפה שקהל ירצה לשמוע אותי, ויהיו לי תנאים טובים ברמה המקצועית לתת את המיטב שבי. בין אם זה בהיכל התרבות או בהופעה לוועדי עובדים ב-12 בצהריים. קובי פרץ יישאר קובי פרץ".

-מה הצעד הבא? להקליט עוד אלבום או להקים משפחה?
"גם וגם, למה לבחור? ילדים זו המתנה הכי גדולה. מה שווה ההצלחה אם אין משפחה לחלוק איתה את החיים הטובים?".