הזמרת והיוצרת האנה האקלברג כבר כונתה "נסיכת האינדי נורווגית" וזכתה להשוואות לביורק האיסלאנדית. השנה הוציאה את אלבומה השלישי "Blood From A Stone" ובעקבותיו יצאה להופעות ברחבי אירופה.

במסגרת הסיבוב תגיע האקלברג להופעה אחת בישראל. זה יקרה במועדון הבארבי התל-אביבי ב-18 בנובמבר, ולחובבי המוזיקה האלטרנטיבית צפויה, לדבריה של האקלברג חווייה "אנרגטית ואפלולית" כאחד.

"אופיע עם שלושת הנגנים שלי", היא אומרת, "נבצע את השירים בדרך מעט שונה מאשר הם מבוצעים באלבומים, לא פשוט יותר, רק אחרת. ההופעה תהיה אנרגטית ויחד עם זאת מעט אפלולית ומעניינת, בכל מקרה יהיה כיף".

-אילו שירים תשירי?
"אני לא סגורה בדיוק על הרשימה, אבל כיוון שזו הפעם הראשונה שלי בתל אביב אבצע שירים מכל האלבומים וגם שני קאברים".

"המוזיקה שלי היא פיוז'ן בין ג'אז לבין ביטים אלקטרוניים, שוגייזינג אקספרימנטאלי ופולק אפל"

-בדרך כלל מוזיקאים לא אוהבים שמגדירים את המוזיקה שלהם, איך את מגדירה את שלך?
"אני מעדיפה שלא להכניס את המוזיקה לי לשום קטגוריה, מעדיפה שהיא תישאר בלתי ניתנת להגדרה. זה סוג של פיוז'ן בין ג'אז לבין ביטים אלקטרוניים, שוגייזינג אקספרימנטאלי ופולק אפל".

אין תמונה
"אין לי שום עניין להיות חלק מעולם הפופ". האנה הקלברג

-אילו מוזיקאים השפיעו עלייך כמתבגרת וכאמנית?
"ההשראה שלי לאו דווקא מגיעה ממוזיקים. היא מגיע מהדברים הקטנים של החיים, מחפצים, מחיי היום יום ומהצלילים שלהם. גדלתי על הקוקטו טווינז, רדיוהד, וויילדבירד ופיסדראמז, בוב מארלי, נינה סימון, קורנליס וריזוויק, סטיבי וונדר, ג'יי אס. באץ', פיונראל, צ'ופין, ת'ורסטון מור, פיקסיז וכו'.

-האם היותך נורווגית השפיעה על היצירה שלך באיזשהו אופן?
"אני לא חושב שלזהות הלאומית שלי יש השפעה על המוזיקה שלי. אני חושב שאמן יוצר לפי הצרכים שלו, הרצונות שלו, האפשרויות שלו והשאיפות שלו. לדעתי תמצא הקבלות בין אמנים נורווגים ללא-נורווגים יותר מאשר בין הנורווגים לבין עצמם.

"אני יודעת שישראל יפהפיה ושהאוכל מדהים"

-תארי את הרגע בו הבנת שאת אמנית מצליחה.
"הרגע! סתם, לא, אני צוחקת... אני ממש לא יודעת".

-איך את רואה את החשיבות של מוזיקה אלטרנטיבית בעולם הפופ התאגידי של היום?
"כאמנית אלטרנטיבית לא מעניין אותי ולא ריאלי בעיניי להיות חלק מהעולם הזה, אבל אם היו שואלים אותי הייתי בודקת טוב במה מדובר, כדי שאם אחליט כן להיכנס אליו יהיו לי את כל הנימוקים לכך והטיעונים בעד ונגד. בגדול חשוב לי לתמוך במה שנראה לי צודק".

-מה את יודעת על ישראל, האם אי פעם שמעת מוזיקה ישראלית?
"שמעתי המון דברים על ישראל, אני יודעת שהיא יפהפיה, שהאוכל מהמם ושהאנשים חביבים ונדיבים ושזו פחות או יותר בירת האינד של המזרח התיכון. אני לא מכירה מוזיקה ישראלית אבל אבדוק אותה כשאגיע".