דיזי ריד (צילום: AHU AGENCY)
"בדרך לירושלים ראינו טנקים בצד הדרך חשבתי, אלוהים, איך זה ייתכן?". דיזי ריד, קלידן גאנז נ' רוזס | צילום: AHU AGENCY

אם לא יקרו תקלות מיוחדות תעלה להקת גאנז נ' רוזס עם הסולן אקסל רוז על הבמה בפארק הירקון בעוד כשבועיים, ב-3 ביולי, במסגרת פסטיבל "סאמר רוק" עם "היהודים" ו"Ugly Kid Joe". ההופעה של ה"רובים והשושנים" צפויה להתרחש 19 שנה אחרי ההופעה הקודמת של Guns N Roses בפארק הירקון.

מי שהיה אז עם אקסל רוז על הבמה וזוכר היטב את הביקור בישראל הוא הקלידן דיזי ריד, שחבר בהרכב של "גאנז" עוד משנת 90' והיה שותף להקלטת צמד האלבומים "Use Your Illusion" הראשון והשני.

"ישראל נותרה לי בזכרון כמקום מאוד כייפי"

מאחורי הקלעים של ההופעה של גאנז נ' רוזס בלונדון  הזכרנו לדיזי ריד את הביקור בארץ הקודש ב-1993. "לא ממש ידעתי למה לצפות מישראל", הוא אומר. אני זוכר שהסתובבתי ברחוב ואנשים היו מאוד מאוד חברותיים ונחמדים, ולמעשה קבלת הפנים הייתה יוצאת מן הכלל, הכי חמה שאי פעם קיבלתי. זה היה מדהים. וההופעה הייתה אותו דבר- הרגשנו מאוד מאוד אהובים. ישראל נותרה לי בזכרון כמקום מאוד כייפי, שתמיד רציתי לחזור אליו. אני זוכר שנסענו לירושלים וראיתי טנקים בצד של הדרך וחשבתי, אלוהים, איך זה יכול להיות? מקום כל כך יפה, כאלה אנשים נהדרים, שחוגגים את החיים למרות הכל. זה גרם לי לראות בפרספקטיבה את הבעיות הקטנות שלי בבית".

דיזי ריד, גאנז נ רוזס, הופעה (צילום: Gettyimages IL, getty images)
"ביפן סוגרים את ההופעה מוקדם, אז עלינו בזמן". דיזי ריד, קלידן גאנז נ' רוזס | צילום: Gettyimages IL, getty images

-גם הפעם תופיעו בישראל באותו הפארק וחייבים לסיים להופיע ב-23:30. כולם יודעים שאקסל אוהב לעלות להופיע מאוחר מהרגיל. מה הסיכויים שתעלו על הבמה בשעה מוקדמת כמו 20:00 כדי לתת לקהל שלוש שעות?
"אי אפשר לדעת. כבר קרו דברים יותר מוזרים. אני זוכר שפעם הופענו ביפן, שם צריך לסיים הופעות מוקדם. הרכבות מפסיקות, אז זהו - הם פשוט סוגרים לך את ההופעה. אז עלינו בזמן. אני זוכר שירדנו מהבמה וחשבתי: וואו, אפשר ללכת לארוחת ערב ואפילו לצאת אחר כך! אבל מה שיקרה יקרה, נעלה כשאנחנו מוכנים. מה שכן, זה אף פעם לא מגיע ממקום של חוסר כבוד לקהל. אז יש סיכוי גדול שנתחיל מוקדם".

אין תמונה
"בכלל שכחתי שהאלבום אמור לצאת". עטיפת "Chinese Democracy" של גאנז נ' רוזס

-כחבר ותיק בלהקה, מה קרה באלבום "Chinese Democracy"? למה המסע להוצאתו היה כל כך ארוך?
"אני חושב שפשוט קרו הרבה דברים, אנשים עזבו וזה גרם לעיכובים, אבל בעיקר היה פשוט המון חומר, ואקסל רצה לוודא שהאלבום שייצא בסוף הוא האלבום הנכון. חיכינו עד שהוא היה מוכן. אני כשלעצמי מאוד גאה בו - אני חושב שהוא אלבום נהדר".

"אקסל הוא איש מאוד אכפתי, שעזר לי בהמון דברים"

-כש"Chinese Democracy" יצא, הלהקה לא קיימה הופעות, לא התראיינה ולא יצאו קליפים. אתם לא חושבים שהאלבום פוספס בגלל זה?
"אני לא חושב שהייתה סיבה מסויימת לזה. נראה לי שפשוט הרגשנו הקלה עצומה שהאלבום יצא, וזהו. זה מצחיק, אבל ביום שהאלבום יצא הייתי בכלל בהופעות בארגנטינה, לא זכרתי בכלל שזה סוף השבוע שבו האלבום יוצא. אחרי זה, כשחזרתי הביתה נזכרתי וחשבתי: אני צריך לראות את האלבום, אז נסעתי לחנות וראיתי אותו על המדף. ואז נזכרתי שאני צריך טלויזיה, כי לא הייתה לי טלויזיה. אז קניתי לעצמי טלויזיה חדשה בתור מתנה על האלבום החדש".

אקסל רוז, גאנז נ רוזס, הופעה (צילום: Jason Merritt, GettyImages IL)
"הוא בן אדם מאוד מצחיק, שמספר בדיחות לפני העליה לבמה". אקסל רוז | צילום: Jason Merritt, GettyImages IL

-מה אתה יכול לספר לנו על אקסל שהציבור לא יודע? לאורך השנים כתבו עליו כל כך הרבה, אתה מכיר איש אחר מן הסתם. כואב לך שלא מבינים אותו?
"אני מכיר אתו כבר הרבה מאוד זמן, והוא איש מאוד אכפתי. אני משער שזה בלתי אפשרי שאנשים יראו אותו ככה, אבל הוא באמת עזר לי בכל כך הרבה דרכים לאורך השנים, ומבחינתי הוא חלק מהמשפחה. והוא גם איש מצחיק בטירוף, אבל אנשים לא רואים את זה. לפעמים בשניה לפני שאנחנו עולים על הבמה הוא יספר איזו בדיחה שהוא בדיוק שמע, ואז אנחנו ישר על הבמה. וזה דבר הדדי - אנחנו אוהבם להצחיק אחד את השני. אני משער שהרבה אנשים לא רואים את הצד הזה שלו".

>> לראיון עם דיג'י אשבה, גיטריסט גאנז נ' רוזס

>> איחור ובלגן אבל כיף ששווה הכל - ההופעה של גאנז נ' רוזס בלונדון

>> 20 שנה לאלבומי "Use Your Illusion"

>> סולן "Ugly Kid Joe": "מתרגשים מאוד להגיע לישראל"