שלמה ארצי אילת מיקרופון (צילום: שרון רביבו)
סוגר את הקיץ. שלמה ארצי בראשל"צ | צילום: שרון רביבו

סוכות הוא חג הפסטיבלים, בעיקר פסטיבלי המוזיקה, שממלאים את הארץ בשלל אופציות להופעות. ביניהם פסטיבלים עם ייחוד, מסןרת וכיוון, וחלקם אוסף אקלקטי של הופעות המתקיימות אחת בסמוך לשניה ועדיין מכונות על ידי המפיקים בתואר "פסטיבל". לרגל החג קיבצנו לכם את מיטב הפסטיבלים הרלוונטיים.

פסטיבל ראשון לציון

פסטיבל ראשון לציון יתקיים בפעם ה- 24 ברציפות בחול המועד סוכות, 13/10-20/10. להלן המופעים המרכזים:

שלמה ארצי- במופע מיוחד לסיום הקיץ, לראשונה באמפי פארק ראשון לציון . 20.10 ב-21:00.

מופע מחווה לחיים חפר- הפקת מקור ייחודית לפסטיבל בהשתתפות אמנים מובילים שיגישו את שירי חפר בפרשנויות אישיות: יהורם גאון, אסף אמדורסקי, ארקדי דוכין, שלישיית מה קשור, אפרת גוש, יהלי סובול, ישראל גוריון,  מיכה שטרית קובי אפללו, רוני דלומי, תמר אייזנמן ועוד. מנחה: יאיר ניצני 13.10 ב 21:00 בהיכל התרבות

מירי מסיקה עם הסימפונית ראשל"צ  מארחת את בועז שרעבי בקונצרט מיוחד, בו תבצע קלאסיקות של דיוות גדולות, בניהולו המוזיקלי וניצוחו של רפי קדישזון. 17.10 20:30.

אין תמונה
חיים חפר
עברי לידר מארח את רמי קליינשטיין ודניאל סלומון - בעיבודים משותפים ומיוחדים לערב זה.16.10 21:00

ירדנה ארזי בליווי תזמורת צה"ל- עם להיטיה הגדולים בעיבודים מיוחדים. 17.10 20:30

ישי לוי- במופע החדש, עם שלל הלהיטים משלושים שנות קריירה. 18.10 21:00

כמו כן יתקיימו מופעי הרוק המובילים של אביב גפן, היהודים ומופע הארנבות של ד"ר קספר.

מופעי כניסה חופשית: כוכבי היכל התהילה: אדם, אילנה אביטל ומייקל הרפז. עינת שרוף מארחת את אפרים שמיר, אלון אולארצ'יק, יואב יצחק.

מופעים חדשים של אביהו שבת מארח את מיכל אמדורסקי, רגב הוד, משה בקר ואלי גורנשטיין. הטיש הגדול מארח את מירי אלוני, הפינליסטים של כוכב נולד עונה 9 - חגית יאסו, דוד לביא, לירון רמתי.

אתר הפסטיבל

 

פסטיבל התמר

שלום חנוך, רוטבליט (צילום: רועי ברקוביץ')
עם יהודית רביץ בנחל זוהר. שלום חנוך | צילום: רועי ברקוביץ'

פסטיבל התמר יתקיים השנה ב-15-19 באוקטובר, חוה"מ סוכות ויכלול הופעות של שלום חנוך, יהודית רביץ, אהוד בנאי, ברי סחרוף, כנסיית השכל, אביב גפן, אינפקטד מאשרום, יאמן בלוז, עומאר פארוק טקבילק, אברהם טל, מוש בן ארי, אביתר בנאי, דודו טסה מארח את שלמה בר, תומר יוסף, עלמה זוהר, הצ'רצ'לים והסגנונות.

הפסטיבל יפתח בנחל זוהר, בו יופיעו בערב הראשון יהודית רביץ ולאחריה שלום חנוך. למחרת יופיעו באותו המקום בהפקת מקור מיוחדת עומאר פארוק טקבילק, יאמן בלוז ודודו טסה שיארח את שלמה בר, ובערב השלישי יופיעו אהוד בנאי ולאחריו ברי סחרוף.

במצדה יתקיימו מופעי זריחה אקוסטיים: אברהם טל, מוש בן ארי, אביתר בנאי ואביב גפן במופע אקוסטי, מארח את יהונתן גפן. בעין גדי יופיעו במופעי חינם: תומר יוסף, עלמה זוהר ומפגש פסגה של ותיקי הרוקנ'רול -  הצ'רצ'ילים והסגנונות. הפסטיבל ייחתם בערב האחרון בנחל זוהר במופע של כנסיית השכל עם הפקת וידאו ייחודית, ואחריהם רייב מדברי עם אינפקטד מאשרום.

אין תמונה
חיים חפר

אין תמונה
חיים חפר

 

פסטיבל ראש העין

עומר אדם קיסריה (צילום: שרון רביבו)
תימנה. עומר אדם | צילום: שרון רביבו

פסטיבל ראש העין העשירי למוזיקה ים תיכונית ("תימנה") יתקיים ב-15-17 באוקטובר 2011, חול המועד סוכות ויכלול הופעות של אייל גולן, ליאור נרקיס, מאיה בוסקילה, מוש בן ארי, עומר אדם, חגית יאסו, דוד לביא, לירון רמתי ועוד.

הפסטיבל ייפתח בהופעה של להקת "ימן בלוז" של רביד כחלני, ויכלול גם תערוכות מורשת תימן, מופעי פולקלור, טקסי דיוואן - חינה, מאכלים אתניים, שוק סידקית, אוהל יצירה לילדים.

לוח הופעות הפסטיבל

מוצאי שבת, 15.10, 21:00 - להקת ימן בלוז - שירים תימניים מקוריים של רביד כחלני לצד ג'אז, בלוז ומוסיקה אפריקאית. מהשעה 19:00 – זמרי דור ההמשך של המוזיקה התימנית במופע מוזיקה מסורתית בעיבודים עכשוויים. אחריהם טקס הזאפה – נשים בלבוש תימני אותנטי בריקוד תימני בו מקבלים את החתן לפני חופתו ואת חתן בר המצווה.

יום ראשון, 16.10, 21:00 – אייל גולן, מאיה בוסקילה, זרח יוסף ושלישיית הגמר של כוכב נולד – חגית יאסו, לירון רמתי ודוד לביא

יום שני, 17.10, 21:00 – ליאור נרקיס, עומר אדם, מוש בן ארי ושיר לוי.

אתר הפסטיבל

 

פסטיבל ה"מוזות" בשוהם

סוד הקסם הגידי גובי (תמונת AVI: חדשות)
המופע המרכזי בשוהם. גידי גוב | תמונת AVI: חדשות

פסטיבל "המוזות" המתקיים בעיר שוהם ב-17-18 באוקטובר חול המועד סוכות הוא הרב-תחומי לאמנויות המתקיים זו השנה ה-11

הפסטיבל השנה בסימן איכות הסביבה וכולל בבמה המרכזית הופעה של גידי גוב מארח את רונה קינן, ומופע מחווה לביטלס של ה"מג'יקל מיסטרי טור".

במקום יתקיימו סוכות מפגשי אמן -  עם ירמי קפלן, דנה ברגר, אסף אמדורסקי ואחרים, סוכה מקראית עם אתי אנקרי ויהודה כץ וכן סוכות עם מופעי תיאטרון, מיצגים ווידאו ארט, סדנאות ומתחמי פעילות אינטראקטיביים להורים ולילדים.

מופע סיום של הפסטיבל יהיה קובי אוז ב"מזמורי נבוכים" בחצות הלילה שבין ה-18 ל-.19.

לאתר הפסטיבל

 

פסטיבלי נתניה

שלומי שבת רעננה (צילום: שרית - פריים טיים)
חינם בנתניה. שלומי שבת | צילום: שרית - פריים טיים

בנתניה עיר היהלומים יתקיימו שלושה פסטיבלים שונים ללא תשלום. הראשון הוא "פסטיבל סוכות עולמי" באגם נתניה שיתקיים ב-16 עד ה-18 באוקטובר ויכלול הופעות של שירי מימון ושמעון בוסקילה במופע המשותף, ארקדי דוכין יארח את שלומי סרנגה, ומופע מרכזי של שלומי שבת.

הבמה המרכזית של הפסטיבל תציע בכל יום מופע ילדים של ערוץ הופ: הופעות של יובל המבולבל, דוד חיים, משה דץ והכבשה שושנה, ומופע הופ עם יעל דואני והקונצונים. כמו כן, יערכו מיצג בימתי מיוחד של משרד ההסברה והתפוצות

הפסטיבל השני הוא  "פניני הגיטרה" הבינלאמי יתקיים בנתניה ב-15 עד 18 בחודש ויוקדש לגיטרה הקלאסית עם הופעות של הרכבים וגיטריסטים מהארץ מהעולם ותחרות בינלאומית, בהשתתפות רולנד דיאנס, רונן ניסן, אורי ברכה, עודד שוב, אלפרדו גונזלס, בועז אלקיים, טריו מיורה, אודי חורב, דואו בוסה נובה, התזמורת הקאמרית הקיבוצית ועוד.

הפסטיבל השלישי הוא "פסיפס נתניה" לאמנות עכשווית.

פסטיבלי נתניה

 

שירה בתשרי – פסטיבל התנ"ך ברמת גן

אלי גורנשטיין פרומו (צילום: ז'ראר אלון )
תנ"כי. אלי גורנשטיין | צילום: ז'ראר אלון

הפסטיבל מתקיים ב-16-17.10 וכולל ערב "מקרא שירה" בו יבצעו ששי קשת, אלי גורנשטיין, שחקני במה (גבי עמרני, אלברט כהן, דב רייזר) ומשוררים (אגי משעול, רחל חלפי) שירים תנ"כיים של משוררים קלאסיים:  אלתרמן, ביאליק, טשרניחובסקי, יונה וולך, חיים גורי, דוד אבידן, אברהם שלונסקי, מאיר ויזלטיר, יהודה עמיחי.

בערב השני, "קולות מן התנ"ך", יערך מפגש פסגה מוזיקאלי של זמרים מסגננות שונים, אופרה, מחזות זמר וחזנות בשיתוף גדולי החזנים, ישראל רנד ושלמה גליק, אשר ישירו מחזות זמר ושירים ישראלים, בלווי התזמורת הקאמרית, מקהלת קולות מן השמים (בית הכנסת הגדול ברמת-גן) ומקהלת בית הספר מלאכים.

פעילות לכל המשפחה - לצד האירוע המרכזי בערב הפתיחה, תתקיימנה הצגות והפעלות מגוונות לילדים ברוח סיפורי התנ"ך כמו - הכנת משה בתיבה, עבודת צלליות מסיפורי התנ"ך, הכנת מגדל בבל, הכנת כותונת הפסים של יוסף, תיבת נח, תכשיטים מתקופת התנ"ך ובנוסף ההצגה מיוחדת מיכל הקטנה.

 

פסטיבל נגני הרחוב בחיפה

חמי רודנר, איפה הילד, הופעה (צילום: נעם וינד)
פסטיבל נגני רחוב בחיפה. חמי רודנר | צילום: נעם וינד

פסטיבל אמני ונגני הרחוב ביוזמתם של אורלי וילנאי וגיא מרוז יתקיים השנה בפעם הרביעית ולראשונה בשיתוף עם עיריית חיפה ב- 20-22  באוקטובר 2011 בעיר התחתית. הפסטיבל כולו מוקדש לאמנות ותרבות רחוב ונוצר מתוך מטרה לתת במה, חשיפה ובעיקר פרנסה לעשרות אמנים, נגנים וזמרים הפזורים בכל רחבי המדינה, ביניהם גם עולים חדשים שהיו מוזיקאים בכירים בארצותיהם ונאלצים היום להתקיים מנגינה ברחוב ויוכלו בפסטיבל להופיע בכבוד באירוע מרכזי ומול קהל רב.

אמני ונגני הרחוב יופיעו לצד מוזיקאים מוכרים כמו ירמי קפלן, מרסדס בנד, אסף אמדורסקי, חמי רודנר, נתן גושן, סינרגיה ועוד. בנוסף יתקיימו בפסטיבל עשרות מופעי רחוב של אמנים להקות וזמרים בני דורות שונים.

כמו כן יפעלו מתחמי ברייקדנס, היפ הופ ורולר בליידס וסיורים בעיר עם אמנים ויוצרים, תערוכות צילום, הקרנות סרטים ווידאו ארט על מבנים, מיצגי אור אמנותיים, ג'אגלינג ודי ג'ייז.

אתר הפסטיבל

 

"צלילי ילדות" בתיאטרון חולון

גיל שוחט (צילום:  עמית גירון)
צלילי ילדות בחולון. גיל שוחט | צילום: עמית גירון
פסטיבל "צלילי ילדות" בתיאטרון חולון יתקיים זו השנה ה-11 בחוה"מ סוכות, בין התאריכים 16 – 18 באוקטובר. מנהל אמנותי: המלחין והמנצח גיל שוחט.
הפקת הדגל של הפסטיבל היא "שירי ילדות", מופע רב משתתפים בו יבוצעו שירי ילדים ידועים ואיכותיים, אשר נכתבו על ידי מיטב היוצרים. במופע ישתתפו דפנה דקל, חני נחמיאס וגלית גיאת. אליהם תצטרף זמרת האופרה ברכה קול והשחקנית חנה לסלאו בקטעי משחק ומערכונים חדשים. את המבצעים תלווה תזמורת סימפונט רעננה בניצוחו של שוחט.
מופע נוסף וייחודי, המספק חוויה עוצמתית של תמונה וצלילים ומפגיש בין אמנות הקולנוע והאנימציה במיטבה לבין יצירות תזמורתיות דרמטיות, הוא המופע "חברים מעולמות אחרים", שבו תיקח חלק התזמורת הסימפונית חיפה בהרכב של כמעט 100 נגנים, בניצוחו של גיל שוחט בליווי קולאז' מרגש של קולנוע ואנימציה מאת דודו שליטא, אשר יוקרן על מסך ענק בשילוב מופע קרני לייזר. כמו כן תשתתף מקהלת "בת קול".
כמו כן יתקיימו בפסטיבל הצגות ומופעים רבים לילדים.