להקת הרוק הגדולה והחשובה בהיסטוריה, "הרולינג סטונס", תגיע ב-4 ביוני להופעה אחת היסטורית בפארק הירקון בתל אביב, לראשונה ב-52 שנות קיומה. מי שהמליץ להם לנחות סוף סוף בארץ היה, לדברי הגיטריסט רוני ווד, דווקא בוב דילן, שסיפר להם בחיוך גדול שהוא בדרך להופעה בארץ. "אמרתי לו שמעולם לא היינו שם, וזה טמן את הזרע לכך שיום אחד נעשה זאת, ועכשיו זה קורה".

"ננגן את כל הלהיטים ויהיו גם כמה הפתעות קטנות, ככה אנחנו שומרים על האיזון של ההופעה", אומר על המופע בפארק הגיטריסט המוביל קית' ריצ'ארדס, שנחשב לאגדת רוקנ'רול אמיתית. "עד שנגיע לתל אביב המופע שלנו כבר יהיה במלוא עוצמתו, 12 צילינדרים", הוא מבטיח, "אנחנו לא מרגישים זקנים כמו שאנחנו באמת".

מיק ג'אגר, קית' ריצ'ארדס, הרולינג סטונז (צילום: Simone Joyner, GettyImages IL)
"יהיו להיטים ויהיו הפתעות קטנות, המופע יהיה במלוא העוצמה". הרולינג סטונז | צילום: Simone Joyner, GettyImages IL

ריצ'ארדס נזכר כיצד החל סיבוב האיחוד הנוכחי, לפני כשנתיים: "הטלפון צלצל, זה היה מיק, ואז הבנתי, הלו הלו, מה קורה פה? מגרד לך באצבעות, נכון?", הוא אומר בחיוך. ג'אגר, בראיון אחר, סיפר שבגילו המתקדם, בקרוב 71, הוא כבר לא מסוגל לעשות על הבמה את השפגטים שהיה עושה בצעירותו. "אל תכריחו אותי לעשות אותם", אמר בחיוך.

עוד רולינג סטונס ב-mako:

הסולן מיק ג'אגר איחד את הלהקה לפני שנתיים לרגל 50 שנות קיומה, אבל לפני שלושה חודשים נאלץ להתמודד עם טרגדיה אישית נוראה, כאשר בת זוגו לורן סקוט שמה קץ לחייה בתליה. "הסטונס" ביטלו מיד שש הופעות באוקיאניה ורק הערב (שני) הם פותחים את הסיבוב האירופי שלהם על הבמה באוסלו, נורבגיה, לקראת ההופעה בישראל.

אחת היריבויות המיתולוגיות של עולם הרוק היא בין "הסטונז" שנחשבו ל"ילדים הרעים" של הרוק הבריטי בשנות ה-60', לבין "הביטלס" שנחשבו ל"ילדים הטובים". "אין ספק שהם העניקו לנו השראה וגרמו לי ולמיק להתחיל לכתוב שירים", אומר ריצ'ארדס, "אין ספק שאתה צריך לכתוב את החומרים של עצמך".

הוא וג'אגר בעצמם רבו לא מעט פעמים, אבל הצליחו לשמור על המסגרת של הלהקה מאז ועד היום. "יש לחץ עצום של אנשים מבחוץ שמבקשים 'תנו לנו עוד הופעות של הסטונז, אז מי אני שאסרב?", צוחק ריצ'ארדס.

הביטלס (צילום: Fox Photos, GettyImages IL)
"נתנו לנו השראה להתחל לכתוב שירים". הביטלס | צילום: Fox Photos, GettyImages IL

בימים הקרובים תפרסם הלהקה באמצעות האפליקציה והאתר הרשמי שלה את הפעילות עבור הקהל הישראלי, שיוכל לבחור שיר אחד מתוך ארבעה, שינוגן בהופעה ההיסטורית.