הזמרת הצרפתייה אמה שפלן, 35, שכבשה את מצעדי הפזמונים ואת לב הקהל הישראלי בשנות ה-90', בשילוב של אופרה ופופ, חוזרת לישראל לשתי הופעות, שישלבו את הלהיטים המוכרים לצד שירים חדשים.

שפלן, שנודעה בקול האופראי שלה, תפתח בארץ את הסיבוב החדש "Macadam Flower Tour", בעקבות אלבום חדש באותו השם, שנוטה פחות לאופרה ומוזיקה קלאסית ויותר לכיוון של פופ ורוק. "חיפשתי כווינם אחרים, שבעבר הלכתי אליהם, כדי למצוא מחדש אפשרוות ביטוי קוליות שיש לי", אומרת שפלן בראיון מיוחד. "המוזיקה היא עבורי סוג של חלום גדול בו אני יכולה להגשים כל רגש".

"ההופעות בקיסריה לאור הירח היו קסומות"

הבחירה בישראל לפתוח בה את הסיבוב היא לנוכח הצלחתה הקודמת של שפלן בארץ, אחרי שאלבום הבכורה שלה "Carmine Meo" עם הסינגלים "Spente le stele" ו-"Cuor Senza Sangue" מכר כאן למעלה מ- 160 אלף עותקים וההופעות של באמפיתאטרון הרומי בקיסריה, לצדו של דוד ד'אור, היו מלאות.

"יש לי זכרונות נפלאים מהביקור הקודם שלי בישראל", אומרת שפלן, "ההופעות שלי בקסריה היו רגעים קסומים. היתה לי תחושה שכולם מרחפים. התחלתי את ההופעות תחת ירח מלא, עם הים מאחורי, זה היה פשוט מדהים".

במפגש פנים אל פנים עם תמר איש שלום מחדשות ערוץ 2 שפלן מתגלה כקטנה ושברירית. "בבית ספר העמידו אותי שאשיר בפני כל הכיתה ושנאתי את זה", היא נזכרת, "הסמקתי כולי, בכיתי, בשבילי לשיר כילדה קטנה היה נחשב לדבר מפחיד".

"לפני ההופעה אני מרגישה בתוכי הר הגעש שעומד להתפרץ"

"היום", ממשיכה שפלן, "לפני שאני עולה לבמה אני מרגישה בתוכי הר געש שעומד להתפרץ, משהו שגדל ומתגלגל ובוער. ואז אני עולה לבמה ומתחילה לשיר את השניות הראשונות ואז.. ואז אני כבר מתחברת למשהו אחר".

אמה שפלן תופיע במרכז הקונגרסים בחיפה (חמישי, 5.11, 20:30) ובהיכל התרבות בתל אביב (מוצ"ש, 7.11, 20:30)