"בני היה גאה", אומר ישראל גוריון כשהוא מסתכל על עצמו ועל אסף אמדורסקי. אמדורסקי הוא מוזיקאי, יוצר וזמר מעולה בפני עצמו, אבל רק עכשיו, 15 שנה אחרי לכתו של אביו, בני אמדורסקי ז"ל, הוא מצליח לסגור מעגל עם אביו המנוח ועם חלק מרכזי ביצירתו המוזיקלית.

אמדורסקי הצטרף בימים אלה לישראל גוריון, שהיה שותף עם אביו בני בצמד "הדודאים", אחד ההרכבים המוזיקליים המוצלחים, המצליחים וארוכי השנים שידעו הזמר העברי והמוזיקה הישראלית. הדודאים, שעלו מ-1957 ועד מותו של אמדורסקי ב-1994 הקליטו מספר רב של אלבומים, הופיעו אינספור פעמים, נפרדו וחזרו לשתף פעולה יחד (בעיקר המלחמות היו אלה שהחזירו אותם זה לחיקו של זה), והותירו אחריהם שלל קלאסיקות.

שירים כמו "ערב של שושנים", "תפוח חינני", "שיירת הרוכבים", "אהבת פועלי בנין", "טיול לילי", "דרך הטבק", "שדמתי", "החליל", "קנקן תירוש", "נד אילן", "נאצר מחכה לרבין", "העיר באפור", "טוב לי לשיר", "מארש הדייגים", "שירים עד כאן", "בקיץ הזה תלבשי לבן", "הימים שעוד נכונו לנו", "אבינועם בחור כארז", "שי" ועוד ועוד - כולן מכונסות באוסף מחומש שיצא השנה.

אסף אמדורסקי נכנס לנעלי אביו בצמד המיתולוגי

אולם, איש לא שיער בנפשו כי ל"דודאים" כצמד תהיה אי פעם תקומה אחרי מותו של בני אמדורסקי, כאמור ב-1994. והנה, 15 שנה אחר כך, ניצבים יחד על הבמה ישראל גוריון ואסף אמדורסקי, שמנסה להיכנס לנעליים הענקיות שהותיר אביו, ואף עושה זאת בהצלחה, ומבצעים את אותן קלאסיקות גדולות של הצמד המיתולוגי.

עבור אמדורסקי הבן מדובר בסגירת מעגל והתפייסות עם אביו ז"ל ועם מורשתו המוזיקלית. עבור ישראל גוריון ו"הדודאים" דובר בתחייה מחודשת. במבט לאחור אמדורסקי מצטער כיום שאביו לא זכה לראות בהצלחתו כמוזיקאי ולא זכה להכיר את שתי בנותיו. "לא האזנתי למוזיקה של אבא שלי", מודה אמדורסקי, שבשני העשורים האחרונים מנהל קריירה מצליחה.

אמדורסקי היה חבר בלהקות כמו "תערובת אסקוט" (שהקליטה בזמנו גרסה ל"מה יש לך גברת לוין" של 'השלושרים', הרכב אחר בו היה חבר בני אמדורסקי) והצליח גם כזמר מוערך בזכות עצמו, עם אלבומים מצוינים ולהיטים, כמו "יקירתי", "אהבה חדשה", "השמיים הכחולים", "15 דקות", "מנועים שקטים", "רכבת לצפון", "הרי את" ועוד.

ישראל גוריון: "אסף מזכיר לי בתנועות הגוף את בני"

ישראל גוריון, הילד הנצחי של הבידור הישראלי, לא הפסיק מעולם לשחק, לרקוד, לשיר ולעשות פנטומימה, בשלל הצגות והפקות ולאחרונה זכה לערב הוקרה מיוחד במסגרת פסטיבל ראשון לציון. "יש תנועות ראש וגוף ומחוות שאסף עושה שממש מזכירות לי את בני, שלא ראיתי כבר 15 שנה", הוא אומר, "זה מדהים".

"הנעליים של אבא שלי מאוד גדולות ואני כן חושש שיעשו השוואות ביני לבינו ויגידו אם אני שר כמוהו או לא", אומר אמדורסקי ערב המופע המשותף המלא של שניהם כ"דודאים", שיתקיים במסגרת פסטיבל תל אביב הראשון. אחריו יבוא סיבוב הופעות ברחבי הארץ, 52 שנה אחרי שצמד "הדודאים" הוקם לראשונה. (כתב: אסף נבו)