יהודה פוליקר פרומו 2010 (צילום: דן פרץ)
יעקב גלעד יכול לעשות אותו למאושר באדם. יהודה פוליקר | צילום: דן פרץ

יהודה פוליקר חשף טפח מחייו האישיים בראיון מיוחד לטלוויזיה ששודר לפני כשבועיים. עתה פוליקר ממשיך להתראיין, לקידום אלבומו החדש "אהבה על תנאי" ומנסה לגשר על הנתק שנוצר לאחרונה בינו לבין יעקב גלעד. גלעד, שאחראי למילים ברוב שיריו של פוליקר וברוב שיריה של להקת "בנזין" היה משך שנים מנהלו האישי, ושותפו האמנותי ואיש סודו של פוליקר.

בין השניים נוצר נתק, שהוביל לכך שבאלבומו החדש של פוליקר מרבית הטקסטים הם שלו, בניגוד למשל ללהיט "שלושה ימים" ", שכתב גלעד, ושיצא כסינגל כבר לפני יותר משנה. "יעקב היה אמור לכתוב לי, ובוא נאמר שעד היום אם הוא יביא לי טקסט אני אהיה המאושר באדם", אומר פוליקר בראיון שישודר ביום שישי הקרוב ברדיו "לב המדינה" 91FM בתוכנית "אבק כוכבים" של עופר ויינשטיין.

"יעקב כותב", ממשיך פוליקר, "והרבה רוצים לקבל ממנו טקסטים אבל זה לא הגיע, ואת מה שיעקב היה צריך לעשות בשבילי - אני התחלתי לעשות בשבילי. אולי זה יקרה, אני מאוד מקווה בשבילו, שיום אחד הסכרים אצלו ייפרצו ואולי הוא יתחיל לכתוב. אני לא יכול להגיד שיש לו מעצור, אבל העובדה שהטקסטים לא הגיעו הכריחה אותי לכתוב". יעקב גלעד ביקש שלא להגיב.

בדרך לאלבום יווני חדש

באותו ראיון התייחס פוליקר גם להתנגדותו המפורסמת של יעקב גלעד לכך שיקליט אלבום ביוונית אחרי פירוק להקת "בנזין". בתוך כך חושף פוליקר כי הוא עומד להוציא אלבום חדש עם שירים מבית אבא. "בבנזין, כשבנזין התפרקה, היה לי ברור שאני עושה יוונית, למרות שכל הסובבים אותי לא היו מוכנים לשמוע. כולל המנהל האישי שלי שאמר 'בשום פנים ואופן לא'. ויוונית זה 'בום פם בום פם' ו'הופה הופה לה לה', והוא אמר לי 'על גופתי המתה'.

"בסוף עשיתי את זה. עשיתי את 'עיניים שלי' וזה היה החיבור היווני-רוקנ'רולי שלי. אתה תשמע ב'עיניים שלי' יש גיטרות שחורשות דיסטורשנים. ועכשיו אני עובד על תקליט שכבר כמעט גמור, שכולו שירים יווניים עליהם גדלתי בבית, שאותם אני הכי אוהב מהבית היווני שלי. אני כבר מחכה לו בקוצר-רוח, הוא ייצא עוד פחות משנה".

איחוד של בנזין? נראה

אין תמונה
להקת בנזין, עטיפת האלבום הראשון

בראיון עמו לא פוסל פוליקר איחוד עתידי של להקת "בנזין", אבל הוא סקפטי לגביו. מנגד הוא מספר על אלבום חדש שהוא מפיק למתופף "בנזין" אלי חדד, שגם שר בלהקה את השיר "תני לי סיבה".

"אני עובד עם אלי על תקליט ראשון שלו", מספר פוליקר, "זו תהיה הפעם הראשונה שבה לאלי יהיה תקליט. הוא הרי שר בבנזין את'יש לי סיבה'. לגבי שאר חברי 'בנזין' אז בנג'ו קמחי חזר בתשובה, עם קיץ' אמסלם אני לא בקשר. אבל מי יודע, אולי מתישהו, אם ייווצר איזשהו קשר... נראה".

>>אוהבים את פוליקר? בואו לבחור את הגיטריסט של ישראל