ג'סטין ביבר בהופעה בחול 5 (צילום: Matt Kent, GettyImages IL)
הופ הופ טרללה, גדלתי בשנה | צילום: Matt Kent, GettyImages IL

ג'סטין ביבר בן 18. היום, ה-1 במרץ 2012, חוגג כוכב הפופ הצעיר הגדול בעולם 18 חורפים על הכדור. זה אומר שנמהיום מותר לו (רשמית) להיכנס לבר בלונדון או תל אביב ולהזמין לעצמו משקה אלכוהולי (באמריקה יהיה מותר לו רק בעוד 3 שנים), וזה אומר בעיקר שמעריצות ומעריצים מכל העולם חוגגים איתו היום יחד.

לרגל הגעתו של ביבר לגיל שבו אפשר להתחיל, ניזכר ב-18 רגעים בלתי נשכחים בקריירה - הקליפים, ההופעות, הלהיטים והבלגנים. שימו קסדה (סליחה, פאה של ביבר) ובואו נצא לדרך.

1. שר ברחובות

ג'סטין ביבר גדל במשפחה קשת יום בעיר סטראטפורד שבמחוז אונטריו שבקנדה, וכדי לעזור בפרנסת המשפחה יצא לנגן ברחובות כנער צעיר (שלא לומר ילד) וחיכה שעוברים ושבים יתנו לו קצת כסף תמורת השירה. היום כבר נותנים לו קצת יותר כסף כשהוא שר. שימו לב שהוא מנגן בגיטרה ביד שמאל.

וכאן כבר יש תאריך: ספטמבר 2007, שנה לפני שהתגלה על ידי סקוטר בראון.

 

One Time .2

סינגל הבכורה הרשמי הראשון של ג'סטין ביבר יצא ב-18 במאי 2009 וכבר בו אפשר לשמוע את הסגנון האופייני - שילוב של RNB, פופ והיפ הופ לבנבן. הסינגל יצא באמריקה בצורה דיגיטלית ביולי והופץ במהלך הסתיו לעוד מדינות. בדצמבר הוא הגיע ל"איי טיונז" ובסך הכל הגיע למכירות של פלטינה בבריטניה וארה"ב (ולזהב באוסטרליה וניו זילנד, אם זה ממש חשוב). הסינגל לקוח כמובן מאלבום הבכורה שלו "My World", שכלל 9 שירים. הקליפ מראה (איך לא) את ג'סטין מתאהב בבחורה במסיבה. הכי קנדה.

 

3. "One Less Lonely Girl"
הסינגל השני של ביבר, שיצא באוקטובר 2009, עדיין מהאלבום הראשון. בין יוצרי השיר גם אחד המנטורים הראשונים של ביבר, דיויד ברקוביץ'. זה השיר שבו מבקרי מוזיקה החלו להשוות את המוזיקה של ביבר לזו של ריהאנה וכריס בראון. בקליפ ביבר מחזר אחרי בחורה באמצעות מכתבי אהבה ובסוף זוכה בה. הכי גיל 15. הלהיט הזה הביא את ביבר להופיע באירוע הפופולרי "New Year's Rockin' Eve" של דיק קלארק, בהנחיית ראיין סיקרטס. על הבמה הופיע עם ביבר נערה יפהפיה בשם סלינה גומז.

 

4. "Baby"
הלהיט הכי גדול של ג'סטין ביבר, והשיר שהכי מזוהה איתו, כבר חצה את קו 711 מיליון הצפיות ביו טיוב ועשרות אלפי פרודיות. נדמה שאין בן אדם בעולם המערבי שלא מכיר אותו. השיר יצא ב-18 בינואר 2010, אחרי שנכתב על ידי ביבר בשיתוף הצוות שיצר איתו את "One Time", וכמובן הראפר לודקריס. הוא הוביל את האלבום השני של ביבר "My World 2.0" והפך את הנער הקנדי לכוכב בינלאומי ענק. יחד עם הלהיט שלט האלבום במצעדי המכירות באמריקה לפני שנתיים, והקפיץ גם את מכירות האלבום הראשון. הטירוף התחיל.אתם לא באמת צריכים שנזכיר לכם מה קורה בקליפ, אבל בכל זאת - ג'סטין הולך לשחק באולינג, מתאהב במישהי, היא שוחפת אותו, ובסוף הם ביחד, שמחים ורוקדים. לודקריס מציץ בסיום. החומר ממנו נוצרות אגדות טראש-פופ.

 

U Smile. 5
הסינגל השלישי מהאלבום "My World 2.0" יוצא במרץ 2010 לרשת ורשמית לרדיו באוגוסט. הקליפ "U Smile" מגיע בסוף ספטמבר 2010 ובאוגוסט 2011, כמעט שנה אחר כך, הוא מזכה את ביבר בפרס "הקליפ הטוב ביותר לזמר" בטקס פרסי אמ.טי.וי אמריקה.

 

6. "Never Say Never" עם ג'יידן סמית'
ביבר נוגע לראשונה בעולם הקולנוע ומצטרף לג'יידן סמית', בנו השחקן של הכוכב וויל סמית', בשיר בו הוא עושה גם ראפ.הלהיט הופיע בפס-הקול של הגרסה המחודשת לסרט "קראטה קיד" משנות ה-80', גרסה בה מככב סמית' הבן. שיתוף הפעולה בין השניים יצר צמד מנצח, השניים הפכו לחברים, ובהמשך אף הציקו לאחותו של ג'ידן, ווילו סמית', בהופעה שלה במנצ'סטר. שובבים.

 

Never Say Never. 7 - הסרט
בתחילת פברואר 2011 (כלומר לפני קצת יותר משנה) מתקיימת בניו יורק הפרמיירה לסרט "Never Say Never", שמספר לעולם את סיפורו של ג'סטין ביבר. הסרט, בתלת מימד, כולל ראיונות עם ביבר ועם האנשים הסובבים אותו ומביא את סיפור הסינדרלה בשלמותו - מנער צעיר ועני לכוכב בינלאומי גדול ונוצץ. לצד הפרק התיעודי כולל הסרט גם קטעים מהופעות של ביבר. חובה למעריצים.

 

ג'סטין ביבר פארק (צילום: רועי ברקוביץ')
"סבבה תל אביב!". ג'סטין ביבר בהופעה בפארק הירקון | צילום: רועי ברקוביץ'


8. ההופעה בפארק הירקון בתל אביב, 14 באפריל 2011

כן כן, אנחנו מחשיבים את אותו ערב קסום בפארק הירקון עם המופע הבינלאומי "My World Tour" כאחת התחנות היפות בקריירה של ביבר עד כה, עם הסבתא מהשואה, "התקווה" והכל. למרות הפפראצי, למרות הציוצים, למרות ההיסטריה ולמרות המשטרה. היה שבוע לחוץ של כיף.ביבר, איך אפשר לשכוח, נתן "מופע פופ טוב, טוב מאוד אפילו, שברגעים היפים שלו אפילו הראה ניצוצות של משהו אמיתי, של פופ בדרגה גבוהה, פופ מלהיב, גרובי, היפ הופי, רוקיסטי, שמניע את האגן ומרים את הידיים למעלה באופן אינסטינקטיבי. נכון שהיו גם רגעים מתים, קטעי וידיאו מהסרט ומהיו טיוב שבהם הבמה נשארה עירומה, אבל הסך הכל היה סביר פלוס, וכמו שג'סטין ביבר עצמו הגדיר בסיום - היה "סבבה".

 

9. ביצים בהופעה באוסטרליה
אולי את המעריצות של ביבר זה פחות הצחיק, את שאר העולם דווקא כן. ממש אחרי שהופיע בישראל המשיך ביבר להופעות באוסטרליה, ועל הבמה בסידני חטף ביצים שנזרקו מגיוון הקהל תוך כדי ההופעה. מדובר במעשה אלימות מכוער, אם כי מעט משעשע, ואנחנו בטוחים שג'סטין התגבר על זה.

 

10. הסיבוב במקסיקו - כרטיס תמורת בתולין
ההיסטריה של מעריצות סביב ג'סטין ביבר הפכה לתופעה מוכרת בכל פינה בעולם אליה הגיע ביבר, אבל כנראה שהבנות במקסיקו קצת הגזימו, כשכמה מהן הצהירו שהן מוכנות לאבד את בתוליהן תמורת כרטיס להופעה שכל הכרטיסים אליה נמכרו. תופעה קיצונית וסוטה במיוחד, שלא לומר מיותרת לחלוטין.

 

טקס הבילבורד, ריהאנה, ג'סטין ביבר (צילום: Ethan Miller, GettyImages IL)
עם ריהאנה בטקס הבילבורד | צילום: Ethan Miller, GettyImages IL


11. טקס הבילבורד: 6 פרסים!!!

את הכסף סופרים בבנק, ואת ההצלחה סופרים בדירוגי מכירות ומצעדים. בטקס הבילבורד, שמלמד על הצלחה מוכחת בתעשיית המוזיקה, גרף ג'סטין ביבר שישה פרסים. בקטגוריות כמו האמן החדש, האמן החברתי, אמן המדיה הדיגיטלית ועוד תארים. הנער ביבר אף זכה להיצמדות אישית מאחת, ריהאנה, שמבוגרת ממנו רק בשש שנים. יאמי.

 

12. Next to you (או: לכל סלינה יש תחליף)
הפעם השניה שבה ביבר וכריס בראון משתפים פעולה. הראשונה היתה כזכור בשיר "Up". מציג את בראון וביבר בסיטואציה שבה העיר שלהם נחרבת, כולל בתים שקורסים, מכוניות שבוערות ומתפוצצות. בתוך הכאוס בראון וביבר מנסים להימלט מההרס. ביבר מחפש את אהובתו, אותה מגלמת שחקנית שמחליפה את סלינה גומז ומתנשקת עם הכוכב. בתחילת הקליפ הוא נפרד ממנה בנשיקה, אז מגיע הקטסטרופה, ואיכשהו בסיום הם שוב נפגשים, וחותמים, איך לא, בנשיקה.

 

13. "Ladies Love Me"
במסגרת נסיונותיו לעשות קרוס-אובר לקהל ההיפ הופ באמריקה, שבעשור הקודם חיבק את אמינם, שיתף פעולה ביבר עם כמה וכמה ראפרים במהלך הקריירה. כאן הוא שר עם כריס בראון "נשים אוהבות אותי" (שיתוף פעולה שלישי אחרי "Up" ו-Next to you"), ונותן קולו בראפ. השיר עוסק בעיקר בחיים הנוצצים כעשירים ומפורסמים ומתאר איך זה להפוך לגבר של נשים. הכי לבנבן שרוצה להיות שחור, כמו בקאבר ל"Trust Issues" של דרייק ובקאבר ל"Runaway love" של קנייה ווסט - שניים איתם הוא אמור לשתף פעולה באלבום הבא "Believe".

 

14. "זמר השנה באירופה"
בתספורת "טין טין" אופנתית עם "גל" של שיער בלונדיני מעל המצח, מוכתר ביבר ל"זמר השנה" ו"אמן הפופ של השנה" בטקס פרסי אמ.טי.וי אירופה. הוא אומר למעריצים: "אני הצבעתי לקנייה ווסט, אבל שיהיה. אני רוצה להודות לכולם, למעריצים שלי, למשפחה ולכל מי שתמך בי, נוור סיי נוור". בהמשך הוא נותן הופעה בלתי נשכחת.

 

טקס פרסי MTV אירופה 2011 ג'סטין ביבר (צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images)
לא האבא. ג'סטין ביבר | צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images


15. תביעת אבהות כוזבת

מריה ייטר, בחורה משועממת, הכריזה בנובמבר 2011 שג'סטין ביבר הכניס אותה להריון באוקטובר 2010. ייטר סיפרה לכלי התקשורת, שביבר לא הסכים להשתמש בקונדום והתנהג באלימות: "נכנסנו פנימה והאישיות שלו השתנתה מיד ובאופן קיצוני. הוא החל לגעת בי ואמר שוב ושוב שהוא רוצה ל**** לי את הצורה. ביקשתי ממנו לשים קונדום, אבל הוא התעקש שהוא לא רוצה. במילותיו שלו, הוא אמר שזה בגלל שזאת הפעם הראשונה שלו והוא רוצה להרגיש הכל". אם זה לא מספיק מלוכלך, היא הוסיפה כי האקט עצמו היה קצרצר וארך כשלושים שניות.

כבר מהרגע הראשון ביבר הכחיש כל קשר לפרשה, והצהיר שהוא מעולם לא פגש את הבחורה. בנוסף, הוא גם הסכים לעבור בדיקת די.אן.איי, שתקבע אם הוא האב, ועורכי דינו איימו לתבוע את ייטר באינוס קטין. בסוף החליטה הבחורה לבטל את ההאשמה. אהבלה.

 

16. "Mistletoe"
אולי יש כאלה שלא שמו לב - אבל ג'סטין ביבר הוציא בחג המולד אלבום ל... חג המולד (כריסטמס) עם שירים מיוחדים ברוח החג, כלומר קיטשיים, רומנטיים ודביקים. הוא אפילו קרא לו "תחת עץ הדבקון הלבן", או באנגלית: "Under The Mistletoe". הלהיט המוביל מהאלבום הוא השיר "Mistletoe", שבקליפ שלו ביבר מבקש וגם מקבל מהבחורה נשיקה תחת העץ. 


17.  "All I Want For Christmas Is You"
כמה טוב להיות גבר צעיר ונחשק, שמבוגרות כמו מריה קארי רוצות בקרבתו בחג המולד. זה מה שקורה לביבר בקליפ עם קארי לשיר הכריסטמס המשותף שלהם, שלקוח מאלבום שירי חג המולד האחרון שהוציא הביבר.
ואל תשכחו את הקליפ המצויר "Santa Claus Is Coming To Town" מאותו אלבום.

18. השיר החדש, האלבום הבא, יחזור לארץ?

האלבום הבא של ביבר, "Believe", צפוי לצאת לקראת הקיץ הקרוב. הבמאי פלורס חשף ש"האלבום של ג'סטין מצויין, אני כבר שמעתי את חלקו, מדובר בשילוב מוצלח בין פופ להיפ הופ". ביבר עצמו חשף לשיר חדש בשם "Everything's Gonna Be Alright". כנראה שהשיר יופיע באלבום החדש.באוקטובר חשף ג'סטין ביבר שהוא צפוי לארח באלבום "Believe" את הראפרים קנייה ווסט ודרייק, שכבר החלו לעבוד איתו על שירים. מנהלו של ביבר, סקוטר בראון, אמר כי ג'סטין מתכוון לכתוב חלק גדול מהאלבום בעצמו: "הוא כותב הרבה וכבר השמיע לי שיר אחד שנדהמתי ממנו", אמר. הוא נשמע לי כמו שיר של להקת 'Jodeci'".

ג'סטין ביבר עצמו אמר כי אלבומו הבא יושפע מג'סטין אחר - ג'סטין טימברלייק: "אני עומד להקליט כמה שיותר שירים, לנסות כל מיני סגנונות, לעבוד עם אנשים שונים, הכל, עד שאמצע את הצליל הנכון ועד שיהיו לי 15 שירים טובים ביד", אמר הכוכב הצעיר.

"אני רוצה ליצור סאונד חדש שאנשים עוד לא מכירים. בהתחלה זה יישמע מוזר אבל זה כמו שג'סטין טימברלייק יצר סאונד חדש באלבום 'FutureSex/LoveSounds'. אני רוצה למצוא משהו שיתאים לי, למעריצים שלי, למבוגרים וגם לצעירים. אבל תמיד אנסה לשמור על גרעין המעריצים הצעירים שלי, כי הוא עושים את הכל ל'קול' והמבוגרים מסתכלים עליהם, אז ננסה להוציא את כולם מרוצים".

>> מישל טלו, הזמר עם הלהיט הענק "נוסה" שמשגע את "האח הגדול"