אלישיה קיז, עידן רייכל
"שנינו התרגשנו". עידן רייכל ואלישיה קיז

אחד מרגעי השיא במופע של אלישיה קיז בהיכל נוקיה אמש, היה האירוח של עידן רייכל עם שלושה נגנים מ"הפרויקט" שלו. אלישיה קיז החלה לשיר את הלהיט הגדול שלה "Fallin'" על הפסנתר, ואז, בהפתעה - הזמינה לבמה את עידן רייכל, שהתיישב איתה ליד הפסנתר והשניים יצרו מש-אפ חי בין "Fallin'" לבין "ממעמקים", אחד הלהיטים הגדולים ביותר של "הפרויקט של עידן רייכל", כאשר הם מדלגים בין השירים. הקהל הגיב באקסטזה כללית, ושר עם רייכל בפזמון. לצד ההופעות של ברברה סטרייסנד בבלומפילד - אין ספק שה"נאמבר" המשותף של קיז עם רייכל היה אחד הרגעים היפים של הופעות החו"ל בישראל בזמן האחרון.

-עידן רייכל, איך נוצר הקשר עם אלישיה קיז, ביוזמת מי, מתי סוכם על האירוח?
"אני יודע שאלישיה שמעה על כמה אמנים ישראלים ושמחתי לקבל ממנה טלפון לפני יומיים שהיא אוהבת את המוזיקה של הפרויקט ורוצה להיפגש. נפגשנו רק להכיר ולדבר קצת על טורים בעולם ועל החרמות נגד ישראלים בעולם ועל הלחץ שהופעל עליה להחרים את ישראל. שמחתי לשמוע ממנה שהיא מרגישה שהיא אמן שרוצה לנגן את המוזיקה שלו בכל העולם לאנשים, ולא מרגישה שהיא מנגנת למדינת ישראל, אלא לקהל שלה בישראל ולכן הגיעה. אני יודע מאילו אנשים בדיוק היה לחץ עליה ותאמין לי שמהיכרות עם חלקם הלחץ הוא כמעט ובלתי אפשרי".

-איך הגבת כששמעת שאתה מתארח אצלה?
"חשבתי שזה מרגש מאוד, כי זה בה ממקום אמיתי של אחרי שיחה על החיים ופגישה ליד הפסנתר שלה בחדר במלון. פשוט היה כיף וזה המשיך לבמה. אני חושב שהרגישו את זה כולם שפשוט היה קסם וחיבור מאוד טבעי".

-איך נבחרו השירים "Fallin'" ו"ממעמקים" ואיך נוצר החיבור ביניהם?
"היא בחרה. זו הופעה שלה וכל בחירה שלה הייתה מקובלת עלי".

-כמה חזרות עשיתם?
"ניגנו בזמן הסאונד צ'ק שלוש פעמים. לימדנו את השיר שלה את הנגנים של הפרויקט, ואת הנגנים שלה את השיר של הפרויקט".

"אלישיה היא אדם צנוע, מפרגן ופשוט כיף להיות לידה"

-איך התרשמת מאלישיה עצמה כבן אדם וכאמנית?
"מוזיקאית אמיתית. מבינה בכל פסיק מוזיקלי ולא מוזיקלי בבמה. השראה למגשימה אמיתית. בן אדם צנוע, מפרגן ופשוט כיפי להיות לידה".

-איך היתה לכם ההופעה עצמה? עד כמה התרגשתם?
"התרגשות גדולה לשנינו מעצם החיבור הטבעי, מעצם הקבלה ההיסטרית של הקהל, ערב בלתי נשכח".

-ברשימת ההופעות שתזכור, איפה נמצאת ההופעה הזו?
"בשורה אחת עם הופעות בלתי נשכחות , מברק אובמה ועד הנשיא פרס, מחיילים פצועים על דשא ענק בבית הלוחם כשארגנו לכולם מיטות חולים ומיטות שיקום ניידות, מלשיר מול ילד בן ארבע חולה סרטן אחרי ניתוח חמישי, ועד בית היתומים בהודו. רגעים בלתי נשכחים".

-האם אלישיה קיז היא האמן המצליח ביותר שהופעת איתו?
"הופעתי בעבר עם אינדיה ארי, שזכתה בחמישה 'גראמי' - הופענו שלושה טורים גדולים בארה"ב ובטקס פרס נובל לשלום. הופעתי עם גדול זמרי הקונטרה-טנור בעולם האופרה, אנדראס שול. אלישיה מבחינת מכירות עוברת את כולם, אבל כולם אמנים מלאי השראה ומקצועיים ברמות נדירות מאוד".

-השילוב בין אמנים שבאים מחו"ל לבין אמנים מקומיים פחות מקובל היום.
"אני חושב שדברים שמגיעים באופן אמיתי ואמנותי הם שיוצרים את החיבור ולכן זה קרה".

-האם דובר על כך שתופיע עם אלישיה יחד במקום אחר בעולם?
"אין לדעת. היגעת ומצאת - תאמין. לא יגעת ומצאת - אל תאמין. לא יגעת ולא מצאת - תנסה שוב".