הסולו של ראם כהן (תמונת AVI: כוכב נולד)
הגיע לו גמר. ראם כהן | תמונת AVI: כוכב נולד

ראם כהן הבאר שבעי הוא זמר מעולה, שראוי היה להגיע לגמר של כוכב נולד. ההדחה השנייה שלו אתמול בשלב רבע הגמר היתה אולי צפויה, אבל לא באשמתו. כהן, כמעט לאורך העונה כולה, הלך בדרך שלו, נצמד לאמת שלו, וגם כשהיה נדמה שהוא הולך יותר מדי על בטוח, אפשר היה לזהות בביצועים שלו את התוספת הקטנה שהגיעה ממנו.

קשה לי להסכים עם ההערות של השופטים היקרים, ששוב ושוב אמרו לו לאורך העונה את אותו הדבר: אתה זמר מדהים, אבל אתה לא מחדש, לא חורג מהז'אנר שלך (הים תיכוני). הרי ראם לקח את "עטור מצחך" והביא לו קטע אחר לגמרי, הרי "ברית עולם" שלו, כמו שאמרה מרגול, היה גורם לאהוד מנור ז"ל לנשק אותו. הרי הוא היה שותף לטריו של "מה הוא עושה לה".

והנה, דווקא לפני שבוע, אחרי שחזר לתוכנית מהגלות בערוץ 24, ולא היה לו הרבה זמן להכין ביצועים, הלך כהן עם ההערות של השופטים וניסה לחדש. את "שחק אותה", אחד מהמנוני הרוק החזקים של "היהודים" הוא הפך על הראש ועשה ממנו שיר חפלה, בדיוק כמו שביקשו ממנו השופטים לעשות. הביצוע שלו, ויסלחו לי כולם, היה אחד הביצועים המקוריים והמגניבים של העונה, אחד כזה שראוי להיכנס לאלבום הסיכום הכפול של "כוכב נולד 7". אבל גם זה לא היה מספיק לשופטים, שבלשון המעטה לא החמיאו לביצוע של כהן ודירגו אותו אחרון.

מסכן, השופטים שיגעו אותו

גם אמש, בביצועי הסולו, כאשר חזר למקום הנעים והבטוח של בלדה ים תיכונית מנצחת כמו "עד סוף העולם" של חיים משה ויואב יצחק, זכה כהן למקום האחרון בדירוג השופטים והקהל. האמת, מסכן, שיגעו אותו. כשהוא שר מזרחית אומרים לו תחדש, כשהוא שובר צורה של שיר אומרים לו שזה לא טוב וכשהוא חוזר למקורות שלו שוב הוא מקבל בראש.

דווקא השנה, כאשר המוזיקה הים תיכונית עולה ופורחת ומצליחה מעל למשוער כמעט בכל תחום, כולל זה התקשורתי, מן הראוי היה שכישרון גדול כמו ראם כהן, שיצא גדול מההופעה בקיסריה עם שלומי שבת, יקבל את הרספקט הראוי מהקהל והשופטים ויגיע לגמר.

אולי הוא לא חתיך וצרוד כמו לירן דנינו (למרות שיש בנות שיעדיפו דווקא אותו), אולי הוא לא צעיר וטרי כמו עומר אדם (יש ביניהם, כזכור, הפרש של עשר שנים), אבל ראם כהן הוא הנציג האותנטי של הישי לויים, המושיק עפיות והשלומי סרנגות בעונה הזאת, ובדרך, הלוואי, לקריירה מוצלחת, אין ספק שהוא שיחק אותה.

עוד במוזיקה:

הראל סקעת בשיר חדש שכתב בעצמו: "סוף"

ליידי גאגא בראיון מיוחד לקראת ההופעה בארץ

משפחתה של עפרה חזה ז"ל דורשת למנוע את המחזה של בצלאל אלוני

שרית חדד מוציאה את "נשמה שלי" כסינגל

אייל גולן מכר 600 אלף שימושי סלולר מהאלבום האחרון

מדונה תבקר באושוויץ

הבסיסט של מייק סקינר (דה סטריטס) חטף שפעת חזירים

"סיגמא" היא להקת השנה הצעירה של מעריב לנוער

הרב עובדיה: חובה לשלם תמלוגים ליוצרים

בוב דילן וג'ורג' מייקל נעצרו על ידי המשטרה