לירן דנינו פרומו (צילום: דורון עדות)
"אני אוהב את חברה שלי בטירוף". לירן דנינו | צילום: דורון עדות

בשבועות האחרונים יצאו לרדיו חמישה שירים חדשים של יוצאי כוכב נולד - עידן עמדי, רוני דלומי, אבי בן אבו, מארינה מקסימיליאן בלומין ולירן דנינו. אבל בעוד שיריהם של הארבעה הראשונים מושמעים היטב ומובילים כרגע את מצעד ההשמעות השבועי, סינגל הבכורה של לירן דנינו, "עדיין ריק", עדיין לא תפס בגדול.

דנינו, שהגיע למקום הרביעי בעונה השביעית של כוכב נולד, ועף רגע לפני הגמר בו ניצחה רוני דלומי, ממש לא נלחץ. "לא מפריע לי ממש כלום", הוא אומר. "שיוציאו כולם 70 סינגלים, אני הכי מפרגן להם. למה זה צריך להפריע לי, לא מפריע לי שהם מושמעים ואני לא. אני שמח עם מה שיש לי עכשיו. זה כיף שיש הרבה השמעות ואנשים אוהבים אותך, אבל שיהיה להם בהצלחה. זה לא שזה בא על חשבוני, לא על חשבון הכסף שאני עושה".

ב-3 בפברואר 2011 יהיה לירן דנינו בן 20, יום הולדת עגול אותו יחגוג עם בני משפחתו בבית בפתח תקווה ועם חברתו הצמודה מאוד העונה לשם רימון. "אנחנו מעל שנה ביחד", הוא מגלה. "הכרנו והתחלנו לצאת לפני כוכב נולד. היא נשמה, הלב שלה מכאן ועד השמיים והלאה וחזרה. לא יכולתי לבקש משהו יותר טוב, היא באמת משהו משהו, אני אוהב אותה בטירוף".

-מה היית רוצה שהיא תביא לך ליום ההולדת?
"אני מקווה לקבל משהו לא חומרי, אלא בעל משמעות. שיביאו לי בארגז מיליון שקל, אני גם אשמח. החלום שלי? אני רוצה שתעמוד מאחורי להקה, עם שירים שלי, ושאני אמשיך להופיע, לשמח אנשים, לרגש. חוץ מלשיר הכיף זה המחמאות שאתה מקבל, שנותנות לך כוח".

"בטירונות קיבלתי את הכאפה של החיים שלי"

עד שתעמוד מאחוריו להקה מחלק דנינו את זמנו בין אולפן ההקלטות לבין בסיס גלילות, בו הוא משרת בחיל המודיעין. "אני במודיעין, אבל לא יכול לדבר על זה", הוא אומר. "אני מצליח למצוא את האיזון בין המוזיקה לצבא. לקח לי זמן לקבל את העניין, שיכירו בי, שצריך לתת שירות וגם מוזיקה. בטירונות קיבלתי את הכאפה של החיים שלי ואני לומד לעכל את היחס. לאט לאט נכנסתי למערכת והתחלתי להשתלב בעניינים. אני עושה אחלה תפקיד ומרגיש שאני נותן ותורם. אני די נהנה בצבא. בהתחלה לא נהניתי, אבל אין מה לעשות, צריך לשמור בשמירות, עשיתי מטבחים, ניקיתי שירותים, הכל מהכל, לא מתבייש".

-מה דעתך על אלה שלא עושים צבא?
"שאלת מיליון הדולר. אני לא יכול להגיד מה שאני חושב, אין לי דעה, מי שלא רוצה - שלא יעשה. אני חושב שזה חשוב לתת את המעט שאתה יכול ממה שצריך. זה לא ביג דיל, זה שלוש שנים. אם אני מצליח לעשות גם מוזיקה וגם צבא אז למה לא? כי כן מתחשבים בי. אם אתה מבקש משהו שאתה צריך - אתה מקבל, ויש לי אחלה מפקדים האמת".

"כוכב נולד גורמת לך להסתנוור ולהתעסק פחות במוזיקה"

-עברה יותר משנה מאז כוכב נולד.
"כל התקופה הזו, השנה מאז כוכב נולד, בהתחלה לא הייתי מפוקס. כוכב נולד גורמת לך להסתנוור קצת מכל הבחוץ, ולהתעסק במוזיקה קצת פחות. אבל לא היתה לי אף נקודה של משבר. תוך חודשיים-שלושה הבנתי שצריך לתקתק עניינים".

-מתי הרגשת שאתה לא בדרך הנכונה?
"לא הרגשתי בדיוק ככה. כוכב נולד היתה בשבילי בית ספר של לעמוד בלחצים שבקושי עמדתי בהם, זה היה קשה. בהופעות אחרי התוכנית, על במה של מטר על מטר, אתה לומד להסתדר עם כל הפאקים שקורים בהופעה, זה שונה מהתקתוק של התוכנית, את השפשוף אתה מקבל בחוץ. עברתי תהליך של למידה וניסיון וזהו, ואני מרגיש משהו אחר".

-אתה סוחב איתך את האכזבה שלא עלית לגמר?
"ממש לא התאכזבתי. אני לא יודע איך להגדיר את זה בכלל. לא ידעתי איך להגיב. לא חשבתי על זכייה, רק רציתי עוד לשיר. הקהל ברחוב הגיב שזה לא נורא ובתקופה שאחרי עודדו אותי להמשיך הרבה אנשים. אחרי חודשיים הם כבר שואלים מה עם הסינגל, רוצים לשמוע אותך, אבל כל דבר בזמן שלו. זה שלא הוצאתי שיר ישר זה ממש נכון היה לעשות".

"אני לא יודע איך אני רוצה שהאלבום יישמע"

נפרדים מלירן דנינו (תמונת AVI: כוכב נולד)
"ממש לא התאכזבתי כשלא עליתי לגמר". לירן דנינו עם צביקה הדר | תמונת AVI: כוכב נולד

-השיר שהוצאת "עדיין ריק", מזכיר ביצועים שלך מהתוכנית.
"ממש לא, אתה טועה. ואני לא חושב שהשיר הזה יכול לקבע מה הסגנון שלי. זה שיר בלדה, שקט, לא חושב שהוא יכול לאפיין אותי, צריך לשמוע עוד. אני עובד עם צוות ממש טוב, עם אורי אבני, ועם עוד בן אדם שאני לא יכול לחשוף אותו שהוא ממש נחשב, אבל זה סודי. הצוות מסביבי מדהים. הם נותנים את הנשמה, אני מרגיש שהכל מושלם".

-איך היית רוצה שיישמע האלבום שלך?
"שאלו אותי למי הייתי רוצה להידמות, ואני לא יכול להשוות את עצמי לאף אחד אחר. אני לא יודע איך אני רוצה שהאלבום יישמע. אנחנו מחפשים באולפן את הקו המוזיקלי שלי, ויודעים בערך על מה הולכים. סופית אני לא יכול להגיד לך מה אנחנו רוצים. יש מעט שירים מוקלטים, לא הכל מוקלט סופית. למדתי חמש שנים מוזיקה בפנימייה בכפר הנוער בן שמן, אני מלחין, יש לי 300 סקיצות שאני מקליט לטלפון ואז מעביר למחשב, ולומד איך לעבוד עם התוכנות. יש כיוון, לא סיימנו כלום, אבל הכל מסודר. אנחנו משתדלים שזה ייצא כמה שיותר מהר ונכון".

את "עדיין ריק" חיבר חברו של דנינו נתן גושן, שגם כתב לרוני דלומי את"קצת אחרת" ו"כך או כך". "נתן הכיר את רוני ונכנס לטדי הפקות דרכי", מתגאה דנינו. "הוא כתב את השיר במיוחד בשבילי".

בחרתי נכון כשויתרתי על תפקיד מייק ברנט במחזמר בצרפת

-אז למה התכוון המשורר כשכתב עליך "עדיין ריק"?
"אני מעדיף להשאיר את זה לעצמי, שיישאר מסתורי, שאנשים ייקחו את זה לאן שבא להם. אני חושב שעשיתי בחירה נכונה ואני על דרך נכונה. אני כבר חודשיים לא חתום בטדי, אלא עם רוני קידר, שהיה קבלן בניין. זה קצת מצחיק, אבל זה בן אדם שאני סומך עליו במאה אחוז. אני חושב שעשיתי בחירה נכונה לצאת מ'טדי' וללכת איתו, ובכלל לא מרגיש מבוזבז, היום שלי מתוקתק. אחרי הצבא אני בא לאולפן, עובד עד אחת בלילה וזהו, וכיף".

-מה קרה באודישנים לתפקיד מייק ברנט במחזמר בצרפת?
"התחלתי ללמוד טקסים בצרפתית, לשנן. זה הגניב אותי. עברתי אודישנים, נפגשתי עם הבמאי, הוא אהב אותי והיתה לי תחושה שהוא רוצה אותי. הייתי כבר בשלבים הסופיים של האודישנים, מוכן כבר עם שתי סצנות. ואז התגייסתי לצבא, לא רציתי לדחות שירות בשביל משהו בחו"ל שאולי יקרה ואולי לא. רציתי להיות נורמטיבי ולהתקדם מוזיקלית בארץ. תכלס אני לא יודע מה היה שם. היתה כתבה על יהודה לוי שהוא נבחר. אני לא יודע מה להגיד, אם כן או לא. נתנו לי הרגשה טובה שכן ואני יצאתי מהתפקיד. לא אמרו לי רשמית שזה שלי, לא אמרו לי 'קח' ואמרתי 'לא'. הסתכלתי על כל התמונה והחלטתי לא לקחת את זה. אני חושב שבכלל עשיתי בחירה נכונה".

לירן דנינו (תמונת AVI: mako)
"היופי תמיד מוסיף, אבל לא חושב שאני איזה... שפיקאסו צייר אותי... לא דוגמן על". לירן דנינו | תמונת AVI: mako

-אפרופו מייק ברנט, עד כמה המראה החיצוני משמעותי להצלחה שלך?
"מה שאני אוהב זה שלא מחמיאים על היופי ועל איך שאני נראה, כי אני לא בא להציע את היופי, לא בא להיות דוגמן, אלא את המוזיקה. היופי תמיד מוסיף, אבל לא חושב שאני איזה... שפיקאסו צייר אותי...  לא דוגמן על".

-נחשבת לחתיך של עונה 7.
"אני לא מכוער, אבל לא חושב שאני משהו. יש גברים שנראים הרבה יותר אטרקטיביים בקטע הזה. אני נורמלי".

-יש לך עדיין מעריצות?
"זה קיים. יש מפגשי פורום שהתחילו לא מזמן והרבה באו. יש מיני-הופעות והמקום מפוצץ והן לא מפורסמות. היתה הופעה בכפר סבא ובאו 600 אנשים, ממש התלהבתי. שרתי שני שירים שלי והשאר את השירים מכוכב נולד, הופעה אקוסטית אני והגיטרה.

"אני לא מתעסק בכסף, לא אכפת לי משקל, לא אכפת לי להופיע בחינם"

-כמה אתה מרוויח על כזו הופעה?
"אני לא מתעסק בכסף, לא אכפת לי משקל, לא אכפת לי להופיע בחינם. יש את לחשוב קדימה. רוני המנהל שלי כשאמרתי לו שלא מעניין אותי כסף כרגע בכלל הוא אמר לי אל תגיד את זה, כי תצטרך לפרנס אישה וילדים ודירה משלך וכן הלאה, אבל כרגע מה שיש לי - אני שמח בחלקי".

-איך אתה עם בילויים?
"אחרי כוכב הייתי יוצא יותר, עכשיו בקושי, אוהב לצאת למקומות קטנים וגם מסיבות זה סבבה, אבל לא משהו מיוחד. אני . אוהב שמשהו אחר ממלא לי את הזמן, יושב עם המחשב באולפן על דברים שקשורים למוזיקה".

-שותה? מעשן?
"חברים שלי מתבאסים כי אני גם לא שותה וגם אין לי רישיון. אין לי בעיה עם אלכוהול, אבל אני לא אחד ששותה, לא מתלהב מזה, והם מתבאסים עלי כי הם תמיד נוהגים".

>> מצעד ההשמעות: 1. עידן עמדי, 2. אבי בן אבו 3. רוני דלומי