נופר סלמאן הגיעה למשרדי מאקו בלבוש האופייני: כובע וחולצת משבצות, שרשמית הופכים אותה לבחורה הכי מגניבה באיזור. בדרך לא מעט אנשים עצרו אותה. "אני מתה עלייך", "שרת יותר יפה מדודו אהרון"; התלהבות מאוד לא אופיינית במערכת שמקבלת באדישות את פניהם של מודחי "האח הגדול" בכל שבוע. אולי זה הגיל הצעיר ואולי זה משהו בצניעות ובקוליות שנופר משדרת, שגורמת לאנשים לפזר מחמאות וחיזוקים.

איך זה מרגיש לקבל את כל הפרגון הזה?
"אנשים שואלים אותי אם זה מציק אבל זה ממש לא, אני צריכה את זה - לדעת שתומכים במוזיקה שלי, אני נהנית מזה ממש".

"הכוכב הבא לאירוויזיון 2016", אוטוטו מגיעה לשיאה, באירוע הגמר שיתרחש בחמישי הקרוב. בזה אחר זה יעלו חובי סטאר, גיל חדש, אלה דניאל ונופר סלמאן כדי להתחרות על הכרטיס הנוצץ לשוודיה.

דמיינת שתגיעי לשלב הזה של התחרות?
"ניסיתי לא לחשוב רחוק כי לא רציתי לצפות ולהתאכזב, באתי לכל שלב כשלב אמרתי אני אעשה הכי טוב ומה שיהיה יהיה. לא שאני לא מאמינה בעצמי, אני חושבת שכן יש בי משהו מיוחד. אבל פשוט התמקדתי בכל שלב".

את כבר בגמר, זה אומר שאת רגע לפני האפשרות להיות באירוויזיון.
"זה מלחיץ כשאת אומרת את זה, אל תגידי את זה ככה".

זאת האמת.
"סבבה, מה שיהיה יהיה. אני ממש אשמח לייצג את ישראל באירוויזיון אבל גם אם לא - זה רק תחילת הדרך שלי, אני בטוחה. זה משהו שאני יכולה לעשות רק פעם אחת, זו בטח חוויה מטורפת, זה מעמד ענק. אבל אני לא דואגת. פחדתי גם מהאודישן ובסוף הבאתי את עצמי". 

מה חשבת על נדב גדג' בשנה שעברה?
"ידעתי מהרגע הראשון שהוא יקח את 'הכוכב'. הוא מגניב בטירוף ואני ממש אוהבת הסגנון הזה, הוא מוכשר ברמות".

מבחינת הגיל את הכי קרובה להיות היורשת.
"בגיל 17 יש מלא עולמות. אני לא רוצה לעשות השוואות. הוא ואני עושים דברים שונים לגמרי ועדיין כל אחד טוב בתחום שלו, בסגנון שלו".

השירים שבחרת עד עכשיו - הרוב היו בלדות של מזרחית. זו המוזיקה שאת שומעת בבית?
"גם. אני שומעת הכל מהכל. היה גם אודישן שעשיתי שיר של ביונסה. אני עוד ילדה בת 17, אני עדיין מחפשת את המקום שלי. כן זה המקום שאני יותר נוטה אליו, אני גם לא מגדירה את עצמי כזמרת מזרחית. אני חושבת שאני נופר ושיש לי סגנון אחר. השירים שאני כותבת לעצמי הם לא שירים במזרחית כבדים. יש סלסולים, זה לא נעלם, אבל זה משהו שהוא שונה בעיני. זה ישראלי-מזרחי".

רביעיית הגמר של "הכוכב הבא לאירוויזיון 2016" הרחיקה עד לשוודיה כדי לחוות איך זה מרגיש לעמוד על הבמה הגדולה בעולם. השמועות מספרות שעל הסט של התכנית זה מרגיש כמו קייטנה, שבה לא מורגשת התחרות וכולם חברים. אבל בכל זאת, יש זוכה אחד, וכשחבורת אנשים שמתחרים זה בזה נשלחים לבדם לחו"ל, אפשר לדמיין איך הכל קורס והעצבים יוצאים החוצה.

איך היה בשבדיה?
"היה כיף. אני שמחה שעשינו את זה כולם, חווינו את המקום. מקווה שאני אחזור לשם עוד פעם, היה כיף בטירוף". 

איך זה עובד מאחורי הקלעים? אתם באמת מצליחים להיות חברים?
"לא חושבים אפילו על התחרות עצמה, ישבתי עם חובי והוא עזר לי עם מילים לשירים באנגלית. לא מסתכלים על זה ככה, לא באים לחבל אחד לשני. יש לכל אחד את היציאות והעצבים שלו, אבל זה לא מקום של תחרות, זה מתוך מקום שאנחנו אנשים שונים. ובשוודיה היה קשה כי היה ממש קר, והיינו צריכים להיות ממוקדים. פתאום אחד מאבד את הפוקוס, זה דברים שהם לא קשורים לתחרות. סך הכל יש תמיכה ומי שינצח ינצח, כל אחד מביא את עצמו". 

ומה קורה בדו-קרבים?
"עם שרון פרטוק הייתי בקשר בתחילת התכנית, ואז אמרו לנו שאנחנו דו קרב אחת מול השניה. אמרנו בסדר, כל אחת תעשה הכי טוב שהיא יכולה. אני נותנת לאחרים תמיכה ולא מסתכלת על התחרות, אולי אחרים פחות".

ואם לא תגידי למקום הראשון, יש לך איזה הימור או איחול למי שכן?
"אני חושבת שארבעתנו מוכשרים בטירוף וכל אחד זה משהו אחר לגמרי, באמת שאין לי ניחוש".

כשאני באה לשאול את השאלה המתבקשת, על כמה לדעתה היא יכולה להתאים לתחרות הענקית של אירופה, היא עוצרת אותי: "חיכיתי לשאלה הזו". כזכור, הזכייה האחרונה שלנו שייכת לדנה אינטרנשיונל, שנתנה ללא ספק שואו גדול מהחיים. גם שירי מימון, שהגיעה למקום הרביעי והגבוה ביותר מאז, היא זמרת ענקית עם קול של דיווה. העובדות האלה יכולות לערער מישהי שכוחה הוא דווקא בקול מלא רגישות, עדינות וסלסולים. 

הדרך שבה את שרה ומופיעה זה משהו שיכול לזכות באירוויזיון? או לפחות להגיע למקום גבוה?
"נדב גדג' הגיע למקום מצוין כי הוא פשוט זמר טוב. והוא ילד מגניב בטירוף. בסופו של דבר תביא את עצמך וזה יעבוד. אני חושבת שיש סטיגמה מטורפת בארץ על האירוויזיון, כאילו חייב שהכל יהיה שואו עצום של נוצות ורק אם נהיה ככה אז נזכה. דנה הייתה מדהימה, אבל זה לא אומר שעכשיו הכל צריך להיות ככה. יש אנשים שערערו לי את הבטחון 'את לא מתאימה לאירוויזיון, את שרה מזרחית'. בסופו של דבר זה משהו שמייחד אותנו ואם זה מייחד אותנו צריך להביא את זה. גם השבדי שזכה שנה שעברה - הוא פשוט הביא הופעה מגניבה בטירוף והוא שר לבד שיר ממש מעולה, וזה מבטל את כל הסטיגמות שיש באירוויזיון".

ואיך את מדמיינת את השיר שלך?
"הוא יהיה באנגלית, אולי חצי חצי? אני לא יודעת בדיוק. יהיה שיר פופ עם מזרחית, משהו שאני מביאה אבל שאירופה תוכל להתחבר. הוא לא בהכרח צריך להיות ריקודים".

"הכוכב הבא לאירוויזיון 2016"- אירוע הגמר בשידור חי, חמישי ב-21:00